Gå til innhold

Høytalere på rommet


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg er nå ute etter ett system og ha på rommet.det er circa like stort som trådstarter,men jeg har bare 5000 til og legge inn i dette så jeg er kanskje litt begrensa sånn?

 

Den skal vell mest bli brukt til og spille av musikk fra pcn/mac.har ett Pioneer surround anlegg som jeg har hatt ett par år,men jeg føler det ikke rett og slett holder lenger,tror det settet kosta rundt 2500-3000 for 5 år siden (tida går fort gitt)

 

Kjempe kjekt om noen her inne har noen tips :)

 

Edit:Skulle helst hatt en Optisk utgang hos forsterkeren da Mac Mini`n jeg skal kjøpe har støtte for dette og etter hva jeg har lest så blir det en grei lyd med en slik kabel mellom mac og forsterker

 

Håper det går greit att jeg dumpa spørsmålene mine her istedenfor og lage en helt ny tråd om noe som handler om så og si akkurat det samme som denne :)

 

Kjøp en Cerwin Vega VE 8f og en Denon pma 700 ae! Det har jeg, og det funker fett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha forsterker med optisk lydutgang, så må du nok ty til en surround-receiver eller en ekstern boks som kan konvertere fra analog til digital lyd. Det enkleste er nok å kjøpe en surround-receiver, f. eks. NAD T744 eller Cambridge Azur 340r. Vil tro NADen driver høyttalerne noe bedre enn Cambridgen.

Lenke til kommentar
den fra nad var litt fordyr med tankepå budsjettet mitt.men den Cambridge er vell en grei forsterker?passer den til Cerwin Vega VE 8f?

 

Tenker du på Cambdridge 340R? Den er jo dyrere enn NAD T744. Skal du ha det billigere, så må du nok ty til Kenwood eller noe fra Netthhandelen,Komplett eller lignende, og da er det ingen vits med CV lengre.

Lenke til kommentar
den fra nad var litt fordyr med tankepå budsjettet mitt.men den Cambridge er vell en grei forsterker?passer den til Cerwin Vega VE 8f?

 

Tenker du på Cambdridge 340R? Den er jo dyrere enn NAD T744. Skal du ha det billigere, så må du nok ty til Kenwood eller noe fra Netthhandelen,Komplett eller lignende, og da er det ingen vits med CV lengre.

blinks noe forferdelig på prisen jeg gitt.så på feil NAD forsterker,da var jo egentlig begge til prisnivået jeg var ute etter :)

 

ville dere ha gått for dette settet da?

http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...er_titanium.htm

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm

Endret av JohnErik86
Lenke til kommentar
Skulle spille bra den komboen der ja. Med surround-receiver så har du jo muligheten til å utvide til 5.1 etterhvert om du føler for det.

Så bra :) Får håpe det blir bra lyd med Optisk kabel til Mac Mini

 

Edit:forresten det er en ting jeg lurer på.for tiden så har jeg ett surround system.og da har jeg jo høytallere foran og bak (5 til sammen) men nå som jeg bytter til bare 2 foran,tror dere att lydforskjellen vil bli til det bedre?selvom det bare kommer lyd foran meg..

 

Er litt noob på lyd :p

Endret av JohnErik86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...