Trylleblyant Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Sitter oppe på Setermoen militærleir, og da utelivet ikke er stort å skryte av, og omgivelsene har blitt temmelig kjedelige etter noen måneder her oppe, trenger jeg noe å fylle dagene med. Jeg har nettopp spilt igjennom Dreamfall: The Longest Journey, og fikk veldig sansen for denne sjangeren. Vurderer å spille gjennom Fahrenheit en gang til, men skulle gjerne ha prøvd noe nytt Så da lurer jeg rett og slett på om det er noen som har noen tips til flere spill av denne typen. Må ha bra gameplay, helst rimelig god grafikk, og gjerne litt lengre spilletid enn Dreamfall, da jeg synes dette var litt kort, og hadde en litt skuffende slutt. Takknemlig for alle tips.
firberblad Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 (endret) En del liker de siste spillene i Broken sword serien ganske godt. Demo finner du her: http://www.gamershell.com/download_15211.shtml Endret 21. juni 2008 av firberblad
Timeo Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Du kan jo prøve den lengste reisen da, er jo samme greiene, bare litt dårligere grafikk. Masse puslerier og grublerier.
2ore Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Grim Fandango anbefales på det sterkeste, spilte igjennom det for noen uker siden. Ellers, så er jo Sam & Max ganske greit
dapre Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Ørten poster om dette emnet. Spillsjangeren du er ute etter kalles ADVENTURE, ikke strategi eller action, men ADVENTURE eller EVENTYRSPILL. Nå er det bare å søke eller besøke feks Gamespots side med tidenes beste ADVENTURE/EVENTYR spill : Top Adventure Games
radiohodet Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Gamespot er det siste stedet jeg ville finne adventurespill. De har jo knapt anmeldt et eneste et etter Grim Fandango, og har jo totalt oversett sjangeren, og bruker hver anledning de faktisk anmelder et til å rakke ned på sjangeren. Adventuregamers er den beste adventurespillsiden i dag, by far. Om det er mer interaktive adventurespill ala Dreamfall og Fahrenheit, med mindre fokus på gåter og mer fokus på historiefortelling man er ute etter her, så finnes det vel egentlig ikke så mange spill å anbefale. De to siste Broken Sword spillene er nok mitt beste forslag også, kanskje spesielt nummer 3, som ligner mest. Lengste reisen er et ganske så forskjellig spill fra Dreamfall forøvrig. Mer gåteløsning i tradisjonell point & click stil.
Grizzler Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Har ikke spilt de selv, men hører at Syberia var ganske OK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå