Gå til innhold

Nikon 28mm 2,8 vs sigma 28mm 1,8


Anbefalte innlegg

Kjøp en Nikon 35mm f/2, den har mer lysstyrke og er optisk bedre enn 28mm'ern. 35mm er også en anvendelig brennvidde på crop etter min mening.
Ikke helt enig i at 35mm er bedre enn 28mm. Men optisk er 35mm f/2 bedre enn Nikkor 28mm f/2.8 ja. Sigmaen derimot er ikke dårlig, selv om mange Canon-brukere sliter med dårlig kompatibilitet med husene deres. Nikonbrukere (og Pentax) er ikke plaget av det, så feilraten er langt mindre.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke type feil skal jeg se etter da? Kjøper informerte om at den fokuserte så som så på D70s men at den på D300 var spot on..
Det er fokusfeil som er vanligst, det bør du sjekke ut selv om selger fikk det til å fungere fint på sitt hus. Det kan være variasjon mellom forskjellige D300-hus også, men du har mulighet til å korrigere det noe.
Lenke til kommentar
Hvilke type feil skal jeg se etter da? Kjøper informerte om at den fokuserte så som så på D70s men at den på D300 var spot on..

Jeg har ingen personlig erfaring hverken med Nikon D70 eller Sigmas 28mm, men vårt lite aktive forum-medlem kak har den kombinasjonen. Han tar mye nærfoto, blant annet for hans egne motor og modellbil-forum. Han har fortalt meg at den fungerer bedre enn makro-objektivene til en del av de jobbene, så det er et objektiv med mange bruksområder.

 

De bildene jeg har sett fra den kombinasjonen er det ingenting å utsette på. De er såpass bra at det til slutt var størrelsen som gjorde at jeg satt Canons 2,8 høyere på rangstigen for meg. Det er nemlig et ganske stort objektiv. Sett fra den annen side så er store fastobjektiver tøft, så med en slik på kamera føler man seg litt macho, for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...