Gå til innhold

Pioneer PDP-4280XA vs Panasonic Px80


Anbefalte innlegg

Noen som har noen syspunkter på forskjellen på disse?

Vil Pioneer være hvert 5000kr ekstra? (Fått et godt tilbud på pioneer...)

 

Planer om å bruke skjerm til først og fremst TV og Film. Lite consoll spilling.

Endret av kazzoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig ville ikke kjøpt noen av de to. For å være litt off topic så skal jeg rett og slett anbefale deg Panasonic 42PZ8E

 

Tilabke til topic.

PX80 Ikke full HD - 720p. 15.000:1 kontrast. 3 HDMI innganger.

4280XA: Ikke full HD - 720p. 16.000:1 kontrast. 3HDMI innganger

 

Det er i grunn ikke så store forskjeller på de to. Jeg er litt usikker på om 4280XA har 100hz, men det har hvertfall PX80'n.

 

Hvis du skal bruke 12-15k på en tv så ville jeg gått i en hel annen rettning, men det er bare meg.

Endret av Skrefsrud
Lenke til kommentar
Pioneer har uten tvil det beste sortnivået i markedet!

 

Jeg har nettopp kjøpt en pdp-4280xa. Jeg kjøpte den etter jeg hadde sammenlignet den med blant annet PX80. Når jeg har vært i hi-fi sjapper så har sortnivået på Kuro vært helt formidabelt i forhold til Panasonic sine skjermer. Det samme opplevde jeg da jeg var på teknofil messa og sammenlignet de to merkene der.

 

Når jeg nå har tv hjemme i stua så ser jeg ikke så innmari stor forskjell på sortnivået til de to tv-ene. Dette kan selvfølgelig ha å gjøre med fremvisnings utstyret. Hvem vet... Jeg har en Pioneer dvd spiller som er rundt 1 år gammel og en PS3 til Blu-Ray.

 

Min søster har en Px80 37" og det er en vass tv til en latterlig lav pris. Den har et veldig behagelig og mykt bilde.

 

Det er ingen tvil om at Kuro har den beste billedbehandlingen og de beste fargene. Den er nok også den beste tv-en på markedet når det kommer til SD signaler. Riktignok bør man skru av all den digitale støyreduksjonen da dette skaper mer bry enn noe annet.

 

Det er også mindre støy i bilde på Kuroen.

 

PX80 produserer masse støy i lyse partier og det er særlig synlig på HD materiale. Panasonic sine skjermer er også mer utsatt for retention og permanent innbrenning. Kuro er visstnok ganske immun mot dette, men den er ikke trygg den heller. Pioneer fraskriver seg alt ansvar for slike skader i garantien.

 

På vanlig dvd så viser PX80 et ganske imponerende bilde hvis det er en bra dvd vel og merke. LOTR blir helt rå på PX80.

 

Om Kuro noensinne har vært verd over 25000 kroner er jeg ikke så sikker på. Det er ikke magi den produserer, men den er mer magisk en de fleste andre flat tv-er. Nå er prisen på 14-15 000 og det gjør den mer folkelig...

 

Det burde den vært fra starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...