Gå til innhold

Ny Spill-PC deler (uavhengig av pris) Trenger ambefalninger


Anbefalte innlegg

Hei!! :new_woot: først, tusen takk for at du titter på denne posten. Jeg setter kjempe stor pris på hjelp, siden jeg ikke er så flink i dette selv. Jeg skrev en post om dette tidligere, men valgte å vente litt, men nå er tiden klar, nå som geforce 9800 grafikkkort er ute :)

 

Jeg klarer ikke ta denne avgjørelsen alene så kjempe snillt med kommentarer :)

 

 

OK, her er litt info:

 

• Hva skal maskinen brukes til?

Mest til Spill, men burde være bra til Photoshop og Flash, og bra/ok til Maya.

Eksempel på spill:

Mass effect, NWN, Oblivion, Battlefield, Gothic 3, The Witcher, Crysis

 

( er lei av lange loading tider på saving og loading, er det prossessoeren som står for det?)

 

• Prisantydning

Rundt opp til 10000,-

Hoved tanken her er å virkelig slå på stortromma. Har lyst til å ha bra deler som er ambefalt. vil også kjøre spill på full grafikk!! :new_woot:

 

• Skal maskinen overklokkes

Vet ikke så mye om hva dette er så…vet ikke.

 

• Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Det som folk er mest fornøyd med/anbefaler.

 

• Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc.

Skjerm, hardisk, dvd spiller/brenner, tastatur, strømforsjyner og mus.

 

• Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

 

Ok, dette har jeg fra før av, så ser dere litt hva jeg har:

 

MSI K8N Neo4-F

NVIDIA GeForce 7800 GT

Prosessor: AMD Athlon 64 Processor 4000+, MMX, 3DNow, ~2.4GHz

En hardisk med 200gb (gammel ledning, Grå-langflat)

 

Vet ikke om det er noe mer jeg burde nevne som jeg allerede har.

 

-------------------------------------------------------------------------

Ting jeg har tenkt på/ønsker:

 

Prossessor:

- Jeg vil i alle fall ha en dual core, men hva med quadro, er det vært å kjøpe?

 

Kabinett uten strømforskyner:

- Viktigste er ventilasjon/kjøling, stor plass (men helst ikke tower høyde, men hvis jeg må ha det for å få plass til geforce 9800 så si ifra :) ), og hvis mulig forhindring/forebygging av støv til å danne seg.

Utseende: gjerne svart, eller noe litt organisk noe. (trenger ikke neon lys, det tar vel bare mer strøm).

 

Grafikk kort: har vurdert noe rundt denne kvaliteten: Gforce 9800 GTX men litt usikker. Og med tanke på spill bruk. :D vil ha en BRAAA en!

 

Hoved kort: usikker. Men noe bra noe… og som passer med grafikkkortet.

 

Ram: 2 GB av noe kompatibelt noe (kvalitet= viktig)

 

noe jeg har glemt nå?

-----------------------------------------------------------

…Noen anbefalninger?

Endret av Aeris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er såpass mye som må byttes at det er like greit å kjøpe ett helt nytt system. Hovedkortet ditt kan ikke bruke hverkan 9800 eller 8800 kort. HDD en ka ndu beholde, men det er antakelig lurt med en ny en både med tanke på ytelse og plass. Prosessoren er heller ikke særlig god så den bør også byttes. Du bør også gå for 4GB RAM da minne er veldig billig nå og gir en vesentlig ytelsesforbedring.

 

I en pc til 10.000 med skjerm og tastatur vil ikke jeg anbefale 9800. Gå for det billigere og ikke så veldig mye dårligere 8800 GTS. Blir vanskelig å få ok deler til den prisen hvis man skal ha det skjermkortet.

 

Har ikke så mye greie på skjerm og mus og tastatur er veldig smak og behag, så det har jeg ikke med.

 

HK

GPU

CPU

RAM

HDD

PSU

DVD-brenner

OS

Kabinett

 

pris ca 7500

 

Jeg ville slengt med en egen DVD leser hvis du fikk råd til slutt. Er ikke veldig nødvendig, men gir bedre fart og det er behagelig å kunne skrive direkte fra en plate til en annen.

 

PS: Blir litt vanskelig å gi anbefalinger uavhengig av pris når du har en makspris.

Endret av southparkman
Lenke til kommentar

tusen takk for hjelpen! :D vil veldig gjerne ha den 9800 geforcen, hva ville du valgt hvis du ikke skal tenke på pris i det hele tatt, å bygd utifra den?

 

ps: mus, tastatur,skjerm, hardisk, dvd spiller/brenner trenger jeg ikke :) så lenge hovedkortet kan ta de grå HDD ledningene.

 

Du skjønner, jeg har litt konkurranse instinkt :) en jeg kjenner kjøpte seg geforce 9800, og en prosessor som var E8500 tror jeg.

Så vil gjerne ha det samme, eller bedre oppsett :D

 

Jeg har ok, nok med penger så pris kan tøyes jepp jepp ^^ Feriepenger og greier.

 

Edit: tror jeg venter med OS også. Er litt usikker på vistaen. Har hørt noen klager og sånn.

Endret av Aeris
Lenke til kommentar
tusen takk for hjelpen! :D vil veldig gjerne ha den 9800 geforcen, hva ville du valgt hvis du ikke skal tenke på pris i det hele tatt, å bygd utifra den?

 

ps: mus, tastatur,skjerm, hardisk, dvd spiller/brenner trenger jeg ikke :) så lenge hovedkortet kan ta de grå HDD ledningene.

 

Du skjønner, jeg har litt konkurranse instinkt :) en jeg kjenner kjøpte seg geforce 9800, og en prosessor som var E8500 tror jeg.

Så vil gjerne ha det samme, eller bedre oppsett :D

 

Jeg har ok, nok med penger så pris kan tøyes jepp jepp ^^ Feriepenger og greier.

 

Edit: tror jeg venter med OS også. Er litt usikker på vistaen. Har hørt noen klager og sånn.

 

Siden du har litt penger bør du isteden for 2 gb ram kjøpe 4 gb ram og kjøre fullt hvis du kjøper med Vista 64 mbit.

 

Skjermkortet er vel perfekt.

 

Gå får E8500 prossesoren og ikke bry deg om råd sånn som E8400 yter mer for prisen eller noe sånt for det gjør den ikke.

Lenke til kommentar

om du har 10k og ikke er redd for å bruke de så ville jeg ha gått for et intel x38 eller x48 HK og to ati 4870 kort. 4870 har ikke kommet enda men du får nok et rått oppsett.

 

om du er enda litt mer tålmodig så kan du vente på 4870x2 som blir enda råere

Lenke til kommentar

X38/X48 hovedkort med 2x 4850/4870 i Crossfire vil hvertfall jeg anbefale.

Langt fra dyrt( 2x 4850 kommer med en prislapp på 2666 kr ) og ytelse som vil vare et par år :)

 

Hovedkort: Jeg anbefaler selv Abit IX38 QuadGT, muligens bare fordi jeg selv ikke har noen erfaring med nye X48 :)

 

CPU: E6400

 

GFX: HD 4850

 

RAM: Hipp som hopp egentlig. Bare sjekk timings på brikkene så du ikke ender opp med no søppel som drar ned resten av systemet ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ohh tusen takk :D

Husk at jeg vil ha samme , eller bedre enn E8500 og samme eller bedre av geforce 9800

 

Vizla: Er ikke E6400 dårligere da? virket sånn i følge toms hardware:

http://www.tomshardware.com/charts/process...-1-1-2,403.html

 

har ikke så mye peiling da :)

 

Weebl: er det du nevnte bedre enn det jeg nevnte over? :)

 

Flamme73: :D kan hende jeg går for det samme, da vet jeg iallefall at jeg ikke har noe dårligere enn han XD

Lenke til kommentar

E8400 yter selvsagt bedre enn E6xxx serien. E8500 er ikke verdt rundt 500kr ekstra. Kjøp heller en prosessor-kjøler for 500kroner, og overklokk deg langt forbi E8500.

 

Et HD 4870 yter bedre enn 9800, men dårligere enn 9800 x2. Skal du overgå dette, må du ha 2 HD4870 i CF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...