Gå til innhold

Night at the museum: Hva skjer?


saluttknall

Anbefalte innlegg

Hei! Har lenge gått og irritert meg over alle de dårlige filmene de viser på skolen og ikke minst alle de unødvendige. I går viste de oss en film kalt Take it or leave it (som nærmest var for stumfilm og regne. Det var avsolutt ikke en film jeg klarte å følge med på), men i dag fikk begrepet "dårlig film" en helt ny definisjon. Vi måtte i dag se en film kalt "A night at the museum" Hva filmen handlet om fikk jeg egentlig ikke med meg, men jeg tror det var noe som dette: En fraskilt mann får jobb som nattevakt på et museum. Hver natt våkner statuene og alt anett en romersk keiser. Kun et artig øyeblikk fant jeg i filmen. Ukjent figur: "You bring me gum-gum!" Larry: "I don-t h"I can't bring you no gum-gum, but my name is Larry" Ukjent figur: "Your name is dumb-dumb" En annen figur kommer inn fra sidelinjen og den første figuren sier: "You better run-run dumb-dumb" Hva skjer? Hvorfor har skolen helt sluttet å vise filmer med et visst innhold og istedenfor kun vist totalt meningsløse filmer? Før fikk jeg i hvert fall noe ut av disse filmene, om så kun en liten latter! Hva er deres synspunkt på slikt? Det værste er jo at filmene er obligatoriske å se også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det nå er snart sommerferie, så er det mange lærer som setter på en film i klasse-rommet istedet for å sette klassen igang med å arbeide, gjerne fordi de er kommet seg igjennom det som de skulle av pensum. Så jeg tror bare det er lærerene som prøver å være snille og greie og setter derfor på en film istedet for å sette dere igang med å analysere og slikt.

Lenke til kommentar

Filmen er flott til barneskolen, den er en fantasifilm som unger elsker. Voksne er blitt for grepet i realismen til å kose seg med slikt, som oftest. Selv fant jeg vel den middelmådig. Fantásia blir virkelig spist opp av den store Intetheten!

 

Filmen var for ordens skyld en stor suksess og oppfølgeren er på vei. Jeg tror det er mange barn som gleder seg til det.

Lenke til kommentar

Neverending Story burde blitt vist på skolen. Både på barneskolen, ungdomsskolen, videregående og universitet (uavhengig av studier man har). Beste hadde jo vært å lese bøkene, men det er vel ikke alle som gidder det. Filmen er mer effektiv. :wee:

 

Night at the Museum er jo en grei fantasifilm. Kanskje den til og med får flere til å gå på museum, da jeg syntes de yngre generasjoner skorter mye der. Er jo utrolig spennende og lærerikt på museum, selv om ting ikke blir levende om natten. Men man kan jo aldri vite ...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor emnestarter klager egentlig. Jeg blir bare glad for litt avkobling hvis læreren kommer med en film, så får det heller være om det er "Sult" eller en dokumentar om brannen i Bergen. Det er i ALLE tilfeller bedre enn å sitte å skrive.

 

EDIT:

Synes jeg hvertfall.. :)

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar
Det er jo over hodet ikke "snodig" å ha sett denne på skolen?

 

Hvis man først skal avløse de stakkars elevene burde man kanskje velge en veldig god film istedenfor en som er helt ålreit?

Det er nok sikkert mange i den klassen som likte den filmen, men nå er det slik at folk har forskjellige meninger og jeg tror neppe at læreren hadde en film som HELE klassen ville se ligende og slengende.

Lenke til kommentar

Jeg klager ikke på denne filmen i seg selv. Det jeg klager på er: meningsløse filmer i skoletiden, dårlig planlegging fra lærerens side og ingen formål med undervisningen den siste uken. Jeg kan jo f. eks ta i gård. Lærerne ante ikke hva vi skulle gjøre for vi var ferdig med læreplanen for 8. klasse. De hadde hatt alle idrettsarangement det var mulig å arrangere. Den ultimate løsning: se en film. Night at the museum var en dårlig film, unskyld! En svært dårlig film som fikk begeret til å flyte over. Det jeg vil kritisere er hvordan skolen bruker film når de ikke har noe opplegg.

Lenke til kommentar

Jeg ville faktisk foretrukket å bli sendt hjem om lærerne ikke har noe fastsatt opplegg! Jeg har et veldig godt eksempel, det skjedde faktisk her i gård. Vi hadde nettopp sett en film og kom inn fra friminutt. Fremme i klasserommet satt en vikar som arrangerte "Beat for beat" med oss. Hun brydde seg ikke om elevene fulgte med, hun bare satt der og kom med halvferdige sangtekster som vi skulle gjette på. Da jeg etter en stund spurte henne om hva hensikten med dette var svarte hun meg at hennes oppgave var å holde klassen på skolen til klokken 13.00 Så ja, jeg mener at det beste de kunne ha gjort var å sende oss hjem da det var slutt på læreplanen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...