Gå til innhold

Skal kjøpe PS3. Tips?


Lakus

Anbefalte innlegg

Om ikke lenge blir det enten en ny mobiltelefon eller en Plasystation 3 (40GB) på Lakus.

Åpenbart nok så er jeg ikke her for å spørre dere hva jeg burde kjøpe av de to, jeg er her for litt info.

 

Info slik som:

- Følger det med HDMI kabel?

- Burde jeg lage en EU konto eller en US konto? Fordeler og ulemper?

- Hvem har den på lager/Når kommer den på lager?

 

 

Er det noe slik generell informasjon jeg burde vite ved kjøp av PS3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, ikke stol på Lefdal/Elkjøps sin service. Anbefaler sterkt noen andre. :glare:

 

HDMI kabel må kjøpes seperat :hm: Men vil nok anbefale på det sterkeste, iallfall hvis du har over 32 tommers plasma/lcd.

 

Om du skal lage en EU eller US konto kommer an på hva du skal du skal gjøre der. Hvis du skal laste ned spill så blir vel det sånn at du må spille med spillere fra US online i noen spill. Det er vel også flere add-ons og demoer.

 

Edit: Bah, kake var raskere enn meg! :p

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Sony ikke pakker med en HDMI kabel...

Men det er jo tross alt ikke værre enn å kjøpe den billigtse man finner heller.

 

"We got Blu-Ray! We got Cell! We got HD gaming! But we won't give you the tools to enjoy it!"

 

På Xboxen min har jeg en US konto som jeg bruker il å laste ned demoer som ikke er i Europa.

EU kontoen min er den som jeg bruker til vanlig. Tenkte jeg kunne gjøre det samme på PS3.

 

Skal forresten kjøpe PS3 pga MGS4. Gleder meg vilt til å sette meg ned med det.

 

Og jeg skal heller ikke kjøpe hos Elkjøp. Ikke at jeg har hatt noen problemer med dem + konsoll før(5 års garanti og Norges Lover er flott ^^ )

Men jeg kjøper nok via nett, da det er billigere. Regner med at maskinen fungerer. Og om den ikke gjør det har vi jo igjen reklamasjon, garanti og Norges Lover ^^

 

Btw: Er det mulig å ha mellomrom i PSN-Id'en sin? Jeg vil ha mellomrom :cry:

Lenke til kommentar

Jo, det er synd at det ikke følger med hdmi kabel. Men det er ikke alle som har Hd-ready/full hd tv'er, så det ville vært mye penger å tape for Sony der.

 

Egentlig ikke sikker på om det går an å ha mellomrom. Jeg ville nok gjettet på at det ikke går.

 

PS: Lite hint, ikke kjør fan-test. Navnet forklarer seg selv, man kan starte den ved å skru av switchen (strømknappen) bak på Playstation 3, holde inn "eject" knappen og skru på "switchen." Førte til at blu-ray drevet gikk kaputt. :wallbash:

 

Edit: Ble vel et lite toturial som ikke er nødvendig å vite, men uansett.. dette funker bare på 40gb versjonen

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar
Først og fremst, ikke stol på Lefdal/Elkjøps sin service. Anbefaler sterkt noen andre. :glare:

 

HDMI kabel må kjøpes seperat :hm: Men vil nok anbefale på det sterkeste, iallfall hvis du har over 32 tommers plasma/lcd.

 

Om du skal lage en EU eller US konto kommer an på hva du skal du skal gjøre der. Hvis du skal laste ned spill så blir vel det sånn at du må spille med spillere fra US online i noen spill. Det er vel også flere add-ons og demoer.

 

Edit: Bah, kake var raskere enn meg! :p

 

Hvilke andre butikker har bra service da?

Lenke til kommentar

Nja.. Har aldri hatt problemer med Spaceworld og Expert. :thumbup:

 

Edit: For eksempel har jeg kjøpt 2 mobiler på Expert. Er ikke det samme, men fikk den ene mobilen etter service etter 3 dager. Den var helt kaputt når jeg leverte den inn.

 

Mener bare at Elkjøp/Lefdal bruker for lang tiiiid og har dårlig kundeservice. :hrm: Nå har jeg min Playstation innlagt på Lefdal. De brukte 13 dager på å finne ut om den var ødelagt noe som egentlig skulle ta 3 "virkedager." ifølge dems rapport.

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar
- Følger det med HDMI kabel?

 

Det følger ikke med. men det koster bare 129kr. på Clas Ohlson.

 

Med grei kvalitet?

 

Fungerer like bra som Sony sin egen til 349,-, men som Kris93 sier, skal du ha lenger en 5 meter er det greit å gå opp litt i pris :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
- Følger det med HDMI kabel?

 

Det følger ikke med. men det koster bare 129kr. på Clas Ohlson.

I know.

 

Skjønner ikke hvorfor Sony ikke pakker med en HDMI kabel...

Men det er jo tross alt ikke værre enn å kjøpe den billigtse man finner heller.

See?

 

 

:wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Tja, den er veldig god og alt, men står den en stund så får den støv på seg. Så du bør være litt flittig med microfiberkluten :)

Lenke til kommentar
På den lyse siden har da ikke 360 med HDMI kabel heller, bare kompositt kabel.

Såvidt jeg vet så følger det med både HDMI og komponentkabler i Xbox 360.

Komponent følger med i alle pakkene, HDMI tror jeg også følger med i alle, om det ikke kun er i Elite'n.

Lenke til kommentar
På den lyse siden har da ikke 360 med HDMI kabel heller, bare kompositt kabel.

Såvidt jeg vet så følger det med både HDMI og komponentkabler i Xbox 360.

Komponent følger med i alle pakkene, HDMI tror jeg også følger med i alle, om det ikke kun er i Elite'n.

 

Tja ikke i de xbox pakkene jeg har sett følger det ikke med noen som helst HDMI kabel, og noen har heller ikke HDMI inngang/utgang.

Lenke til kommentar
Nja.. Har aldri hatt problemer med Spaceworld og Expert. :thumbup:

 

Dette er vel ekstremt lokalt.. Selv har jeg bare dårlige erfaringer med expert sin kundeservice.. Og, ikke noe med Elkjøp sin! Før nå riktignok, som jeg venter på ps3'n min etter 4 1/2 måned!! :no:

Mest Nordisk Film sin feil, da de har hatt den der i 3.. (De har en god "sjekk servicen din" på hjemmesidene dems)

 

Da jeg leverte inn 360 der, tok det 5 dager! så sto jeg med en ny i handa! Det var knall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...