Gå til innhold

GTA IV - Henger seg opp!


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kremt, bare så vi har det klart - man burde absolutt ikke, på noen-som-helst måte bruke en bensinstasjon kompressor, eller forsåvidt andre typer kompressorer heller, på PS3-en. Det finnes flere årsaker til dette, men i hovedsak fordi det kommer en god del prosent vann i tillegg til luft av store kompressorer (dataverksteder bruker kompressorer med filter, populært kalt "tørrluft"-kompressor). Videre vil også en tilfeldig "blåsing" bak mest sannsynlig ødelegge viftene, og muligens samle opp støv på kritiske plasser.

 

Det sagt, har jeg forøvrig INGEN tro på at det er støv/overoppheting som gjør at spillet fryser seg. Som flere har nevnt er dette dessverre et kjent problem med IV, som jeg forøvrig selv har slit med. Nå skriver du jo at du har fått en ny plate, så muligens de har klart å fikse dette på senere opptrykk - om ikke, så finnes det massevis av tips på nett.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Det med bensinstasjon kompressoren var tull. Kjøpte meg en kompressor på Clas Ohlson, men den blåste såvidt så den hjalp ikke. Nå tror jeg egentlig driter i å renske vifta. Får leve med støyet.

 

Jeg skal teste spillet nå snart, er ikke så spilleavhengig :p

Lenke til kommentar

Her på jobben så har vi en såkalt dataverksted-kompressor og en ESD (antistatisk) støvsuger som jeg pleier å rengjøre både Ps3'n og Pc'n min med. Det funker flott.

Bare å blåse rolig mot ps3 og holde støvsugeren mot et av de andre hullene samtidig. Aldri hatt noen problemer med dette.

 

Så om du kjenner noen som jobber på et dataverksted så er det jo muligheter for å ta kontakt med de?

Lenke til kommentar

@ Selvin

 

Ja, det er nok en tørrluftskompressor. Er samme type kompressor som de bruker på produksjonen hos oss, der vi produserer hybrider og kretskort. Så jeg tror nok det går i orden. Veldig strenge på slike ting her i gården :p

 

EDIT: Lurer faktisk på om det er nitrogen som er i kompresseren vår. De på produksjonen har iallefall det.

Endret av Luc1fer-
Lenke til kommentar

Var innom EBgames idag, dem sa at jeg antageligvis måtte sende den inn og jeg skulle ta en telefon til Nordisk Film for å spørre om det var det eneste alternativet. Ja, det var det.

EBgames sa at GTA IV ødelegger en del PS3er, og Rockstar vil ikke godta skyld. Så dem får inn 1-2 PS3er hver dag pga GTA IV.

 

DRITTSPILL.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at dere har en tørrluftskompressor, Luc1fer-? Når du bruker vanlig kompressor kommer det en viss andel vann i trykklufta, noe som ikke er helt bra for PS3en.

 

Du liker å tilføye ingenting skjønner jeg ..?

 

--

 

Raste, kjipt at du må sende inn PS3-en. Men klart, om du føler at du har prøvd alle tipsene som er "der ute", inkludert formatering og full systemgjenoppretting har du vel kanskje ikke mange valg igjen.

Lenke til kommentar

Det varierer veldig, alt fra 3 uker til 2 måneder, alt er relatvit når det gjelder dette service-greiene. Har du 60GB PS3en? Du kan, som en siste greie, ta backup av alt på harddisken, så formatere og legge inne alt på nytt for å sjekke om det fungerer. Som en siste greie liksom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...