Gå til innhold

Flaut å komme med speilrefleks i sosiale lag?


Anbefalte innlegg

Festbilder kan være så mangt: 542965941_17f5006785.jpg
Kanskje. Men dette er da ikke et festbilde. Dette er et godt bilde tatt på fest.

 

Festbilder skal inneholde ølflasker. I første stadie skal flaskene brukes til skåling. I de seine timene skal flaskene helst ligge velta på bordet. Ellers så er det ikke skikkelige festbilder ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Festbilder kan være så mangt:

Absolutt.

 

post-36083-1213779737_thumb.jpg

Gjeeesp. Har sett det 100 ganger før.

 

Sorry Simon, men "kreativ tilt", er ikke nok til å forvandle en ølboks til en annet enn en ølboks.

 

Beklager at jeg er en surmaga gammel gubbe nå. Men jeg har sett sånne bilder utaldige ganger før.

 

EDIT: For ordens skyld. Jeg spissformulerer meg nå. Bildet er slett ikke ille.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt av den holdning at kvaliteten på et bilde bestemmes av hvor mange ganger lignende biler er tatt før, kanskje spesifikt hvor mange ganger personen som ser bildet har sett lignende bilder. Da ville ingen kunne ta bilder, siden det mest har vært gjort.

 

Grunnen til at jeg liker det bildet er ikke tilt, det er hudtoner, lyset og uttrykket i ansiktet. Tilten gir en liten dimensjon til, nemlig at det faktisk er alkohol som forbrukes. ;)

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg liker det bildet er ikke tilt, det er hudtoner, lyset og uttrykket i ansiktet. Tilten gir en liten dimensjon til, nemlig at det faktisk er alkohol som forbrukes. ;)
Men jeg har ingen minner i forhold til det, så derfor ser jeg det nok på en annen måte enn deg.

 

Hvis det gir deg glede, så fortsett å fotografere på fest. Jeg ga bare utrykk for min personlige preferanse, ikke en norm.

 

PS. Så du editen min?

Lenke til kommentar

Det viktigste når man har med seg speilrefleks (og kamera generelt) på fest, er å kjenne sin besøkelsestid. Man må kunne legge fra seg kameraet, og ikke bare oppleve festen gjennom søkeren.

 

De aller fleste mennesker synes det er trivelig å bli tatt bilde av, men det kommer til et punkt der det blir for mye av det gode. Gjentatte maskinskyts på 20-30 bilder på rappen kan gi gode resultater, men blir sjelden populært.

 

Interessant det her med balansegang.... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville følt meg stressa med et svært kamera, blits og svindyr optikk når folk iført promille flyr rundt og vifter med en duggfrisk i hver hånd. Nå er jeg aldri på fyllefester, men uansett. Et mindre kamera hadde egnet seg best for meg i sosiale lag. Jeg kan plukke av batterigrep og kun bruke fastoptikk, men det blir fortsatt litt klumpete å ha med seg.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er galt at folk har med seg SLR på fest. Det er nå opp til hver enkelt å avgjøre om de har lyst å drasse rundt med en stor bag resten av kvelden. Jeg personlig orker ikke det. Tar med IXUS 860 IS på fest, and thats it. Ikke fordi jeg synes det er pinlig å ta med DSLR'et, men fordi det er så mye mer praktisk å ta med seg et lite kamera på sånne arrangementer. Dessuten har DSLR en tendends til å tiltrekke seg mange nysgjerrige folk, som alle gjerne skal ta på og prøve og alt sånt, noe jeg misliker sterkt - stoler ikke på andre fulle folk med de dyre lekene mine, rett å slett :)

 

Jeg vurderer innkjøp av et Canon 28mm f1.8 objektiv til 40D dog, for å evt. ha med meg rundt omkring, for innendørs/festfoto. Kamerabaggene mine blir heldigvis ikke sett på som kamerabagger. Jeg bruker ofte min minste National Geographic bag (NG 2345) som min daglige bag, har den alltid med meg, og 40D med Tamron objektivet er alltid med i tillegg til Ixus 860'et pluss kortholder, iphone + headset, småpenger, nøkler og alt annet dilldall som jeg har i denne baggen, og det fungerer knallfint. Så sånn sett så kunne jeg ha hatt med kameraet overalt med et lite/lett objektiv, uten å avsløre at jeg faktisk har det med meg. Men etter min erfaring så egner ikke Tamron objektivet seg så godt til å ta bilder i mørke omgivelser med, selv på f/2.8... Og blits orker jeg ikke å bruke/drasse med meg.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville følt meg stressa med et svært kamera, blits og svindyr optikk når folk iført promille flyr rundt og vifter med en duggfrisk i hver hånd. Nå er jeg aldri på fyllefester, men uansett. Et mindre kamera hadde egnet seg best for meg i sosiale lag. Jeg kan plukke av batterigrep og kun bruke fastoptikk, men det blir fortsatt litt klumpete å ha med seg.

Det kalles intimkonsert.

 

:p

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville følt meg stressa med et svært kamera, blits og svindyr optikk når folk iført promille flyr rundt og vifter med en duggfrisk i hver hånd. Nå er jeg aldri på fyllefester, men uansett. Et mindre kamera hadde egnet seg best for meg i sosiale lag. Jeg kan plukke av batterigrep og kun bruke fastoptikk, men det blir fortsatt litt klumpete å ha med seg.

Det kalles intimkonsert.

 

:p

Det stemmer. Heldigvis pleier jeg å være på scenen, så det er ikke noe problem. :)

Lenke til kommentar
Festbilder skal inneholde ølflasker. I første stadie skal flaskene brukes til skåling. I de seine timene skal flaskene helst ligge velta på bordet. Ellers så er det ikke skikkelige festbilder ;)

 

Da er det ikke så rart at festbildene blir så kjedelige.. ;) (har noen hundre sånne selv, altså. men når folk er fulle så har de det dritgøy foran kamera når de bare kommer seg opp av sofaen. det er da man tar sånne kule festbilder. og det er da man er glad fordi man tok med spielrefleksen. selv om bildet jeg la inn er fra hyttetur, der etikette for fotografering er litt annerledes)

Lenke til kommentar
Festbilder skal inneholde ølflasker. I første stadie skal flaskene brukes til skåling. I de seine timene skal flaskene helst ligge velta på bordet. Ellers så er det ikke skikkelige festbilder ;)

 

Da er det ikke så rart at festbildene blir så kjedelige.. ;) (har noen hundre sånne selv, altså. men når folk er fulle så har de det dritgøy foran kamera når de bare kommer seg opp av sofaen. det er da man tar sånne kule festbilder. og det er da man er glad fordi man tok med spielrefleksen. selv om bildet jeg la inn er fra hyttetur, der etikette for fotografering er litt annerledes)

Godt poeng :thumbup: Det går selvfølgelig an å gjøre det anderedes. Å jobbe litt med motivene. Men da er det ikke festbilder lenger. Festbilder er for meg sånne du tar med litt promille selv. Og da går min kreativitet mest i retning av å rape høyest mulig. Men greier du ballansen mellom å bli amøbe selv, og å jobbe litt kreativt, der kan du finne gode bilder. Da kan det være bryet verdt.

 

Men da er det kanskje lurest med et øltett kamera. Nok et argument for værtetting :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...