Gå til innhold

Firefox 3.0 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Firefox 3.0 er ferdig og pakket sammen, men blir ikke released før 10am PDT. Utrolig uprofesjonelt av Hardware.no!

 

hahahahaha. *riste på hodet* du får vente du da...

 

File: Firefox Setup 3.0.exe 7158 KB

Last Modified: 11.06.2008 09:18:00

 

Dette er IKKE FINAL.

 

Hvorfor er ikke dette final? Tror du datoen må stemme med i dag for at det skal være final?

 

Litt basic datakunskap er kanskje viktig å ha... men men...

Vi tar f.eks. Norsk versjon fra

releases/3.0/win32/nb-NO

og fra

releases/3.0rc3/win32/nb-NO

 

Firefox Setup 3.0 RC 3.exe 85E98368

Firefox Setup 3.0.exe 85E98368

 

Utrolig nokk er CRC den samme... OMG!

La oss prøve MD5

928ed68ee89cc0db26ddb0a75be4ef90 *Firefox Setup 3.0.exe

928ed68ee89cc0db26ddb0a75be4ef90 *Firefox Setup 3.0 RC 3.exe

 

10-4 ok? :thumbdown:

 

PS: Firefox som du får på linken som er postet her er Release Candidate 3 og IKKE FINAL.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Litt basic datakunskap er kanskje viktig å ha... men men...

Vi tar f.eks. Norsk versjon fra

releases/3.0/win32/nb-NO

og fra

releases/3.0rc3/win32/nb-NO

 

Firefox Setup 3.0 RC 3.exe 85E98368

Firefox Setup 3.0.exe 85E98368

 

Utrolig nokk er CRC den samme... OMG!

La oss prøve MD5

928ed68ee89cc0db26ddb0a75be4ef90 *Firefox Setup 3.0.exe

928ed68ee89cc0db26ddb0a75be4ef90 *Firefox Setup 3.0 RC 3.exe

 

10-4 ok? :thumbdown:

Sier ordet Release Candidate deg noe? Den siste "kandidaten" vil alltid ende opp som final!

Lenke til kommentar
Sier ordet Release Candidate deg noe? Den siste "kandidaten" vil alltid ende opp som final!

 

Klart det, Windows Vista var ferdig 2 mnd før lansering. Betyr ikke at det er FINAL.

Release er Final når utviklere har satt den til Final. Og du veit ikke med 100% sikkerhet at RC3 blir klin lik Final.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Det står jo at det ikke er final, og endringer vil fortsatt blir gjort, og at disse buildene er ment til testere.

 

Nei det står det ikke. Les igjen.

 

"The files in this directory are - for now - only meant to be used by our testers."

 

Men det er godt mulig det er final, det kan jeg gi etter. Mulig de ikke gjør noen forandringer, mulig de gjør. Det kan ikke jeg si. Men det står jo til testere, så da kan jo du lese igjen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Det står jo at det ikke er final, og endringer vil fortsatt blir gjort, og at disse buildene er ment til testere.

 

Nei det står det ikke. Les igjen.

 

"The files in this directory are - for now - only meant to be used by our testers."

 

Men det er godt mulig det er final, det kan jeg gi etter. Mulig de ikke gjør noen forandringer, mulig de gjør. Det kan ikke jeg si. Men det står jo til testere, så da kan jo du lese igjen.

 

Reagerte bare på at du bombastisk sa at det ikke var final. That is all.

Lenke til kommentar
La inn den norske verjsonen og fikk dette som velkomstmelding:
Thank you for helping test this third Firefox 3 release candidate! This preview release is being made available for testing purposes only. You should read the release notes before getting started.

HAHA, jøje meg.

Og det der kaller man en Final version?

Nei, vent til i ettermiddag folkens.

Lenke til kommentar

Syns også det er uprofesjonelt av hw og itavisen å legge ut informasjon om at ff3 er komt og likevel snakker om verdensrekordforsøk. De legger jo linken til ftp`en ut og hvis en laster ned fra den gjelder det IKKJE i verdensrekordforsøket så forstår ikkje hvorfor folk her inne irriterer seg over at det ikkje går an å laste ned fra ftp`en når det ikkje er meningen at vi skal gjøre det. Folkens. Vent til etter 17.00. Til det kommer info på sidene deres.

Lenke til kommentar
La inn den norske verjsonen og fikk dette som velkomstmelding:
Thank you for helping test this third Firefox 3 release candidate! This preview release is being made available for testing purposes only. You should read the release notes before getting started.

Dette er kun fordi Mozilla ennå ikke har oppdatert sidene sine. Selve URL'en har ingenting med RC3 å gjøre (http://www.mozilla.com/en-US/firefox/3.0/whatsnew/).

 

Jeg vil også anbefale folk å ta en titt på wiki'en. Der står det hvor langt de har kommet og hva som skjer utover dagen. RC3 == final!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon !

 

så det så!

Lenke til kommentar
Firefox 3.0 er ferdig og pakket sammen, men blir ikke released før 10am PDT. Utrolig uprofesjonelt av Hardware.no!

 

hahahahaha. *riste på hodet* du får vente du da...

Selv om Mozilla har sluppet Firefox som åpen kildekode, og man dermed alltid vil kunne installere den ferdige versjonen før den blir kunngjort, burde HW.no respektert Mozilla og ventet til den faktisk er kunngjort!

 

Skulle det ikke ha stått "Firefox versjon 3.0 RC" hvis det var Release Candidate?

Og ja, jeg skal laste den ned igjen, etter kl. 17.00 for sikkerhetsskyld(og eventuel ny verdensrekord) :thumbup:

Nei, det vil alltids stå 3.0 i "Om Firefox" i RC'ene. Dette er fordi de ikke har lyst til å re-kompilere bare for å oppdatere versjonnummeret (som er en omstendig prosess).

Lenke til kommentar
Jeg vil også anbefale folk å ta en titt på wiki'en. Der står det hvor langt de har kommet og hva som skjer utover dagen. RC3 == final!

 

Jeg stusser litt på det som står i wiki'en; det står at de er ferdig med å seede final builds til mirrors, men samtidig står at live builds ikke er ferdig prøvd ut :)

Hva skjer hvis de finner en bug i oppgraderingen fra v2 til v3 da? :p

 

... jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon, jeg vil 64 bits versjon !

 

så det så!

 

Og ja, jeg er FULLSTENDIG enig med deg. Det er på tide det begynner å komme mer ren 64bits programvare nå. Dette burde Mozilla tenkt litt på når de først skal slå på stortrommen slik som i dag. Kanskje vi blir overrasket?

64bits CPU'er og OS har jo vært her lenge, så software-utviklere, følg opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...