Gå til innhold

Geforce GTX 280 testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er siste ord fra Tweaktowns test av GTX280 - trekk deres egne slutninger. Prisen vil nok falle ganske fort - det må den ser det ut til.

 

"The other thing I have to say before I wrap this all up is that I’ve tested the HD 4850, and I’ve tested it in Crossfire. Now, if I hadn’t tested those cards I may have been more impressed with the GTX 280, but I have. I’ve seen the performance figures the cards put out. We also know the price on a pair of HD 4850s is going to be under $600 AUD, while the new GTX 280 in stock form seems to be launching at the absolute cheapest in Australia in the low $700 AUD area. Ouch."

 

 

Kan bli morsomt for oss med Crossfire også.

Lenke til kommentar
Så, en "hacket" driver burde kanskje muligjøre at man kan kjøre Sli på et Intel eller Amd hovedkort så lenge det har 2x pci-e 16x spor?
Ja, du finner dem allerede på nettet...

 

 

*Kremt, kremt*.

 

Det er vel ikkje lov å snakke om slikt her på forumet...? :innocent:

Synd at driveren ikke funker på nyere kort, hverken fra Intels side eller fra NVidias side (8x00-serien).

 

Så da får vi håpe på 4870 @ CF istedet :D:D

Her er siste ord fra Tweaktowns test av GTX280 - trekk deres egne slutninger. Prisen vil nok falle ganske fort - det må den ser det ut til.

 

"The other thing I have to say before I wrap this all up is that I’ve tested the HD 4850, and I’ve tested it in Crossfire. Now, if I hadn’t tested those cards I may have been more impressed with the GTX 280, but I have. I’ve seen the performance figures the cards put out. We also know the price on a pair of HD 4850s is going to be under $600 AUD, while the new GTX 280 in stock form seems to be launching at the absolute cheapest in Australia in the low $700 AUD area. Ouch."

 

 

Kan bli morsomt for oss med Crossfire også.

Ser ut som får NVidia-ansatte Raptor (ikke ondt ment da ;)) må begynne å stole på en viss Charlie fra TheInq nå :p Stemmer vel med hva de sa i de to artiklene sine.

Endret av Seruka
Lenke til kommentar

Sjekk tomshardware sin test..

 

Ytelsen er så som så.. jeg som eier to 9800gx2 kort er ikke så lei meg..

 

66db er forferdelig høyt.. jeg hadde en server med 3xBlackDelta 120x120 vifter som er på 66db.. og de var plagsomt høye.. selv bare en.. Jeg er griseglad jeg ikke venta og kjøpte gx280 nå.. billigere ble det også..

 

Dette kortet, om da de ikke fikser støynivået, er helt avhengig av vannkjøling for å i det heletatt være et seriøst alternativ i en spillpc.. samt at det også ligger på eller like over 9800gx2 i temperatur.. auuauauaua.. varmt nok i sommer...

 

Ja ja.. skal bli artig å se hva AMD/ATI fyrer opp med.

 

ha en fortsatt fin dag:D

Lenke til kommentar

So in IDLE mode, you will not hear the card. We measure less than 38 DBa coming from the PC.

Gaming with an average title not stressing the GPU too much we can hear the fan a little, we measure roughly 40 DBa.

When we loop 3DMark Vantage for a while the GPU really heats up, as side-effect the fan RPM will go up even higher, the noise-levels are now 44 DBa which definitely is very hearable, overall these results are okay, really.

 

Tatt fra guru3d testen om geforce 280 gtx.

Men det er bekrefta at tempraturen er kun 20 grader føre den går inn i safemodus. så den er ganske høy.

allt står i testen(med forbehold at jeg har skrevet feil her).

 

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-280-review-test/11

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar
The Inquirer har allerede nå fått tak i et eksemplar av kortet, og publiserer i kjent stil resultatene før lanseringen er offisiell.

 

Bare jeg som ikke ser på det som troverdig? :p

 

Jeg venter til jeg får testet mitt eget kort..

 

Jeg venter til vi får tester fra anandtech og lignende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...