Gå til innhold

Kvitering i annen manns navn, garanti/reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjøper en mobiltelefon fra en person privat og får med en kvitering som hviser at den er kjøpt i en annen manns navn gjelder da reklamasjon og garanti også for meg? eller er da kviteringen bare tull og ikke verdt noen ting?

 

Kan jeg da for eks. kreve og få reperert et produkt med denne og hvis for eks. de prøver og reperere telefonen to ganger og produktet fremdeles er deffekt kan jeg da kreve penge tilbake som han den gang eventuelt betalte for det for eks. innen reklamasjon eller garanti perioden som jeg kan gjøre hvis produktet er kjøpt i mitt eget navn?

Endret av Zx45
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg kjøper en mobiltelefon fra en person privat og får med en kvitering som hviser at den er kjøpt i en annen manns navn gjelder da reklamasjon og garanti også for meg? eller er da kviteringen bare tull og ikke verdt noen ting?

 

Kan jeg da for eks. kreve og få reperert et produkt med denne og hvis for eks. de prøver og reperere telefonen to ganger og produktet fremdeles er deffekt kan jeg da kreve penge tilbake som han den gang eventuelt betalte for det for eks. innen reklamasjon eller garanti perioden som jeg kan gjøre hvis produktet er kjøpt i mitt eget navn?

 

Selvsagt gjelder garanti og reklamasjon selv om produktet har skiftet eier. Garanti og reklamasjon følger produktet og ikke eier.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en mobiltelefon fra en person privat og får med en kvitering som hviser at den er kjøpt i en annen manns navn gjelder da reklamasjon og garanti også for meg? eller er da kviteringen bare tull og ikke verdt noen ting?

 

Kan jeg da for eks. kreve og få reperert et produkt med denne og hvis for eks. de prøver og reperere telefonen to ganger og produktet fremdeles er deffekt kan jeg da kreve penge tilbake som han den gang eventuelt betalte for det for eks. innen reklamasjon eller garanti perioden som jeg kan gjøre hvis produktet er kjøpt i mitt eget navn?

 

Selvsagt gjelder garanti og reklamasjon selv om produktet har skiftet eier. Garanti og reklamasjon følger produktet og ikke eier.

 

Oki for serienr. står både i mobilen og på kviteringen ser jeg.

Lenke til kommentar
Eneste problemet du kan møte på er hvis det står et bedriftsnavn på kvitteringen. Da gjelder ikke forbrukerkjøpsloven, men kjøpsloven som gir deg mye dårligere rettigheter.

 

Oki, nei står bare navnet til en kar jeg kjøpte telefonen av 2 mnd etter han kjøpte den. Kunne sikkert fått han til og levere den inn og kreve pengene.. Men er bedre og gjøre det sjøl....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...