Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal bli kvitt bilen, trenger tips om bilder og prisantydelse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal selge bilen ettersom jeg ikke lenger har bruk for den. Vi har hatt den på verksted for sjekk, slik at den er kontrollert, ingen feil funnet. Eu kontroll er ok, og årsavgift er betalt.

Vi har også støvsugd og vasket/polert bilen, slik at den ser skikkelig ut. Sommerdekk osv er en sesong gamle, vinterdekk er vel 2 sesonger gamle.

KM stand: 111100 km, 97 modell, og alt som var feil med den er sjekket og ordnet jf. serviceheftet.

110 000 km service er tatt, og registerreim er byttet for 7000 km siden.

Jeg håper på minst 60 000 kr, er det urimelig å forvente?

Og så trenger jeg feedback på bildene, hvor godt de selger bilen.

post-24104-1213468319_thumb.jpg

post-24104-1213468327_thumb.jpg

post-24104-1213468334_thumb.jpg

post-24104-1213468345_thumb.jpg

post-24104-1213468353_thumb.jpg

post-24104-1213468361_thumb.jpg

post-24104-1213468370_thumb.jpg

Endret av Christian86
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta bilder der du unngår sol og skygger, blir vanskelig å se hvordan bilen egentlig ser ut når du får skygger overalt, ta mange bilder, ta også av motorrom. Legg også inn et bilde av hjula som ikke står på bilen.

Lykke til med bilsalget!

Edit: Skrivefeil

Endret av kaarebeate
Skrevet (endret)

Syns du har tatt gode bilder jeg. De er over snittet av hva jeg ser i de fleste annonser i hvert fall. Mulig et bilde av motorrommet også kan være interessant.

Edit: Sett gjerne prisen til 75 000,- for å prøve lykken, men ikke skriv noe sånt som "Kan diskuteres" - for det er jo det samme som å si at du egentlig ikke forventer så mye, og da er det garantert at ingen vil betale så mye når du helt fra starten av åpner for å senke prisen.

Endret av Magnum p.i.
Skrevet (endret)

Jeg føler jeg brukte feil objektiv, at mange av bildene er kuttet. Jeg tror nok jeg skal legge opp noen flere bilder i morgen som viser den bedre :) Men tar alle kommentarer med glede =)

Hvis jeg setter 75 000 er det stor sjanse for at det vil skremme mange? eller er det i utgangspunktet en kurrant pris for bilen tatt stand osv?

Endret av Christian86
Skrevet

Ta gjerne et bilde av daschbordet med motoren igang slik at km.stand vises og at det ikke er noen feilmeldinger som vises.

Mente heller ikke at bildene var dårlige!!!!

Skrevet (endret)
Ta gjerne et bilde av daschbordet med motoren igang slik at km.stand vises og at det ikke er noen feilmeldinger som vises.

Mente heller ikke at bildene var dårlige!!!!

For all, tolket det ikke slik, men du hadde et poeng. Jeg brukte et objektiv med for mye tele, det jeg skal prøve i morgen har mer vidvinkel.

Skal ordne det med dashsporet, men da tror jeg at jeg skal bruke makro, slik at en ser et 100% klart bilde :)

Et forslag er jo:

flytte bilen til ettermiddag, sette på en helt åpen parkeringsplass, og så bruke vidvinkel objektiv som ikke kutter?

Endret av Christian86
Skrevet (endret)
Hvis jeg setter 75 000 er det stor sjanse for at det vil skremme mange? eller er det i utgangspunktet en kurrant pris for bilen tatt stand osv?

Det er nok litt over snittet for hva disse bilene går for ja. Men tenk deg heller budsituasjonen. Det er alltid noen som vil tilby deg en sum under det du forlanger når du skal selge en bil. Legger du den ut for 65 000,- vil disse kanskje tilby deg 58 000,- og håpe at du biter på. Forlanger du derimot 75 000 kan det hende at noen ringer og sier de vil gi nettopp 65 000 for den.

Endret av Magnum p.i.
Skrevet
Bare litt? ok :) Jeg statset på 55-60 000 kr :) Men starter på 75 000.

Noen forslag på hvordan den burde presenteres?

Jeg tviler på at den går for 75 000, men det er jo som sagt bare å prøve for å se om du får et høyere "skambud" på den enn du ville fått dersom du forlangte 65. Det er verdt forsøket spør du meg.

Angående presentasjon syns jeg du bare skal skrive korte og greie fakta om bilen. Det verste jeg ser er lange svada-tekster med synsing og fraser som "kjempefin bil!" - "god på vinterføre!" og lignende.

Skrevet

Feks:

Bilen har hovedskalig vært brukt til skolekjøring og litt fritidsbruk. Jeg har nylig fått byttet registerreim, og hatt kontroll på bilen for å sjekke at det ikke var noe som måtte repareres. Bilen selges pga manglende behov, ettersom skolegangen er avsluttet. ?

Skrevet

For eksempel :) Jeg syns egentlig ikke det er nødvendig å gjøre rede for hva bilen er brukt til så lenge den ikke er fryktelig langkjørt. Det jeg personlig lurer på når jeg titter på bruktbiler er når servicer er tatt, resultat fra NAF- og EU-kontroll, oljeskift, tilstand på motor og drivverk, registerreim osv.

Relevante opplysninger i form av tall og fakta altså :)

Skrevet
Bare litt? ok :) Jeg statset på 55-60 000 kr :) Men starter på 75 000.

Noen forslag på hvordan den burde presenteres?

Jeg tviler på at den går for 75 000, men det er jo som sagt bare å prøve for å se om du får et høyere "skambud" på den enn du ville fått dersom du forlangte 65. Det er verdt forsøket spør du meg.

Angående presentasjon syns jeg du bare skal skrive korte og greie fakta om bilen. Det verste jeg ser er lange svada-tekster med synsing og fraser som "kjempefin bil!" - "god på vinterføre!" og lignende.

Hvis du legger den ut på finn.no så kan du jo endre prisen hvis du får dårlig respons. Hvis du hadde satt prisen til 55 000 så er jeg temmelig sikker på at du hadde fått solgt den innen en uke og du hadde sikkert fått mange titalls telefoner for det er en bra bil til den prisen. Hvis du setter prisen til 75 000 så er du heldig om du får solgt den i løpet av en måned, den er verdt det da det er mye bil igjen , bra stand og lav km. Alderen er problemet som trekker ned for bilen din. Hvis jeg var deg ville jeg priset den til 79 000 hvis jeg hadde hatt god tid , hvis ingen hadde ringt i løpet av en uke ville jeg satt den ned til 70 000 osv. Hvis du er avhengig av pengene for å betale en annen bil så kan du jo så klart ikke det og må selge raskt og billig.

Skrevet

Her er da oppdaterte bilder. Jeg glemte nok motorrommet, men jeg flyttet bilen til en åpen parkeringsplass ved fotballbanen. Der var det tilstrekkelig med kveldssol slik at jeg fikk lys, men at jeg fikk fremhevet bilen sin lakk uten dekkete steder.

post-24104-1213474583_thumb.jpg

post-24104-1213474588_thumb.jpg

post-24104-1213474593_thumb.jpg

post-24104-1213474599_thumb.jpg

post-24104-1213474606_thumb.jpg

post-24104-1213474613_thumb.jpg

post-24104-1213474622_thumb.jpg

post-24104-1213474629_thumb.jpg

post-24104-1213474635_thumb.jpg

post-24104-1213474640_thumb.jpg

Skrevet (endret)
Fine bilder, men generelt syns jeg biler ser finere ut i dagssol :)

Må si meg ganske så enig der

I mørket/skumringen er alle katter grå

For meg så virker det som om folk ikke tar salget alvorlig eller har noe å skjule dersom de ikke tar seg bryet med å vente til dagen etter og ta skikkelige bilder i dagslys, da serlig en mørk bil som dette

Dersom en ikke tar seg tid til å ta skikkelige bilder i best mulig lysforhol og en skikkelig tekst med reelle og greie opplysninger om bilen, da mister enn fort troverdighet, er en slurven med dette så er en vel slurvete gennerelt og da også med bil, bilen er bare en bruksjenstand som en kvitter seg med når den ikke lenger gjør nytten sin eller det er kommet noe bedre

ikke missforstå, det virker som du er mer seriøse enn de fleste

Men folk ønsker seg ett inntrykk av bilen og eieren og det er ikke lett når ikke fargen kommer skikkelig frem, og det er vell lettere og få skikkelige bilder dersom det ikke er for mye i bakgrunnen som stjeler oppmerksomheten, eller lager skygger

Er lurrt også å ta bildet av førermiljøet i bilen, fra baksetet mot dashjbordet, hvordan ser bilen ut for en sjåfør når han sitter i den? enkelte er kresne på det utroligste og lurer på det meste

Bilde av motorrom, bagasjerom, ekstrahjul, du kan svært sjelden få for mange bilder av bilen din, min erfaring er at jo flere bilder jeg har lagt ut av en bil jo letter er det å få respons,

Hadde selv ute to helt identiske biler for salg en gang, vw caddy 1,9 TDI samme årsmodell og bortimot samme km.stand

men den ene av dem hadde ett par små parkeringsskader og små riper i lakken, så av den grunn så tok jeg litt mere bilder av den enn av den andre der jeg viste skader og riper

Fikk over dobbelt så mye respons på den en på den som var helt iorden og det var også den som ble solgt først "to dager" hadde lagt dem ut for samme pris også faktisk

Har derfor lært meg å ta mange bilder, bilder som du kan synnes er uvesentlige og bortkastede har kansje en virkning på andre, tar gjerne 15-20 bilder av en bil og gjerne fler dersom det er en spessiell bil eller en bil med mye utstyr "eksepelvis ta gjerne bilde av bryterpanelet til vindusheisene dersom den har dette"

Ta også gjerne bilde av servicehefte dersom dette er komplett og fulgt opp

Bilder er en erlig ting som ikke lyver og det er noe folk liker, folk liker at selger virker seriøs og ærlig, dersom du har ett rift i ett sete så ta bilde av dette, dersom den ene høytaleren konker ut av og til så nevn dette, folk slipper da uventede overraskelser og disse baggatellene er med på å gjøre deg til en troverdig selger som har brydd deg om bilen og kjenner de baggatelmessige feilene den måtte ha

En annen ting er hva du bør legge den ut for, i dag går folk inn på finn.no, autodb eller andre nettsider på nettet når dem skal handle bil, de finner da den type bil de kunne tenkt seg for så å sortere dem etter pris, fra billigst til dyrest, så dersom prisen på din bil ligger mye høyere en de fleste andre så vil din bil havne ganske så langt bak i køen og du kan rissikere at den derfor ikke blir sett av like mange som du skulle ønske,

Det er da bedre og hive på max 5-8000,- i prutningsmonn og hellerskrive i annonsen at bilen selges ferdig pruttet

En annen ting som kan være lurt er å inkludere registreringsavgiften, da slipper folk å tenke på ekstra utlegg, har lønnet seg mange ganger for min del

Lykke til med salget, ingen umulighet å selge en kurant bil med grei km.stand for en riktig pris

Endret av support81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...