Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med Ventelos Inteno Adls2+ modem!


Anbefalte innlegg

Har akkurat mistet forbindelsen med internett som jeg fikk aktivert med montør idag tidlig. Fungerte bra i noen timer men nå har jeg mista forbindelsen. Har en Inteno 5821 modem som nå bare henger, tror jeg. Produsentnavnet i Kina er egentlig Xavi 5821. Linjelampa lyser fast enda jeg tar ut linjeledningen og det lar seg ikke resette. Noen som vet hvordan jeg får "nullstillet" dette modemet til fabrikkinstillinger?

 

Ventelo har fått mye dårlig omtale her, og jeg kan forstå hvorfor. Når jeg går inn på Xavi`s hjemmeside står modemet jeg fikk tilsendt fra Ventelo forrige uke som "obsolete products"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha trålet alle butikker i distriktet fant jeg til slutt et Jensen WL 8001 Adsl2+ modem hos Expert til 599.-. Koblet det til linja og var oppe og gikk på sekunder. Så modemet fra Ventelo varte i 5 timer.... At det er obsolete... et utgått produkt vitner vel kanskje om at et er gammelt produkt som kanskje er utdatert eller har svakheter og har blitt erstattet av nyere modeller.

 

Så nå har jeg "lånt" et Jensenmodem fra Expert på åpent kjøp i 3o dager inntil jeg får nytt fra Ventelo.

 

Nå er problemet at Intenos iptelefonadapter XG6525 gjør forbindelsen noe sinnsykt treig. Alt går som lim, med spesielt lang responstid før nye adresser begynner å laste. Noen som har tilsvarende erfaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...