Gå til innhold

Trenger inspirasjon for et vanskelig oppdrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og skal prøve å designe en minimalistisk, eksklusiv webside for et bygg og entrepenør-selskap. Problemet er bare at logoen de allerede har består av diger, vertikalt avlang O (i antikva) med navnet på firmaet og teksten "bygg og håndverk" under.

Logoen er altså høyere enn den er bred. Og det skaper problemer for meg ettersom jeg aldri har prøvd å designe en minimalistisk webside med sånn type logo.

Jeg trenger sårt inspirasjon før jeg går fra vettet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en helt normal side... Og i header'n kan du sette logoen i midten med sidene i samme farge som logoen som fader ut mot bakgrunden.... Men hadde vært litt lettere og forklare om du sendte meg logoen på PM f. eks...

Skrevet

Joda, men det er liksom ikke en layout jeg så for meg!

Planen var å ha logo til venstre, meny til høyre og under der et bilde som illustrer hva firmaet driver med.

En skikkelig nøtt, men det ender vel med at jeg må gå bort ifra layouten jeg ønsket å bruke.

Layouten du skisserte Brød, er litt for gammeldags for min del. Litt bread and butter. Og det fungerer dårlig i minimalistisk stil. Men takk for forslaget!

Skrevet
Joda, men det er liksom ikke en layout jeg så for meg!

Planen var å ha logo til venstre, meny til høyre og under der et bilde som illustrer hva firmaet driver med.

En skikkelig nøtt, men det ender vel med at jeg må gå bort ifra layouten jeg ønsket å bruke.

Layouten du skisserte Brød, er litt for gammeldags for min del. Litt bread and butter. Og det fungerer dårlig i minimalistisk stil. Men takk for forslaget!

Det trenger jo ikke å være så firkantet da. :) Gjør du det skikkelig er en "vanlig" løsning ganske brukervennlig.

Skrevet

Hva med å foreslå å lage en ny logo i samme slengen? :)

Fikk et oppdrag en gang, hvor "logoen" var et over 2000*1000 stort bilde hvor det var skrevet UFO i Times.

Skrevet (endret)

En veldig kjapp skisse.. Men skulle selfølgelig vært bed bakgrund/bilder farger osv.. men noe lignende dette var det jeg forsøkte og forklare i min tidligere post...

post-115344-1213358469_thumb.jpg

Endret av krismoe2
Skrevet (endret)

Mulig du bør prøve gjøre siden i litt "old-fashion-style". Benytt deg av litt slitte teksturer og farger og gi logoen et miljø den kan trives i. Tror du vil lykkes bedre med det enn hvitt og sort .-)

Endret av sparks
Skrevet

Var ikke hvit og sort jegt mente med skissen min da.... Jeg skulle bare vise oppsettet jeg hadde tenkt.. Selfølgelig bruke andre farger osv... Bare "plasseringen" jeg ville ha frem:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...