Gå til innhold

Lanserer spillmonster


Anbefalte innlegg

Tror den klarer Crysis på fullt, Vi har en familie pc ganske "gammel" også. Det er en stasjonær med 2GB ram 8800 GTS 320MB og core 2 duo 2.44 Win XP Pro. Den drar crysis på fullt. Så det bør ikke være et såå stort problem :thumbup:

 

*kremt* Tror jeg svææært lite på faktisk. Jeg har Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 Ghz, 8800Ultra, 4Gig ram. Ligger rundt 25 - 30 fps på High. Spillbart, men langt fra bra. Very High er håpløst.

Enten har du utrolige lave krav til framerate, eller så sitter du her å ljuger oss midt i fleisen hehehe..

 

Forøvrig enig med de som mener at den laptopen der fortjener bedre skjermkort.

Men uansett så ville jeg ALDRI brukt penger på en gaming laptop. Det er å kaste penger ut av vinduet spør du meg.

Endret av aquaplex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror denne PC-en drar det meste av spill (Som Crysis på fullt), vurderer sterkt å kjøpe den :yes: Den slå jo de fleste stasjonære vil jeg si :yes:

 

tror det er et ganske urealistisk håp å få kjøre crysis på fulkt med denne ;/

men det kjører sikkert helt fint i ok oppløsning

:) absolutt et ok kjøp

 

Tror den klarer Crysis på fullt, Vi har en familie pc ganske "gammel" også. Det er en stasjonær med 2GB ram 8800 GTS 320MB og core 2 duo 2.44 Win XP Pro. Den drar crysis på fullt. Så det bør ikke være et såå stort problem :thumbup:

 

 

 

 

Ehm? Jeg har en Core 2 Quad 6600, 8800GTS 640MB (overklokket) og 4GB RAM og jeg drar verken Crysis smertefritt på High eller Very High

 

jeg sa ikke at det gikk smertefritt, men det går helt fint i 30 min elns. Da begynner det å hakke :/ Men det fungerer med noe hakking i 30 min :) Jeg har ikke noe problem med det, men klarer ikke dra crysis på mer enn medium egentlig. Very high går det ikke asnt å bruke til meg. men tror det er noen galt med spillet. for online fungerer heller ikke :(

Lenke til kommentar
Hva skjer med 8800M GTX? Et par av dem hadde jo gjort seg fint i en hard-core gamelaptop.
Multicom har en slik en.

Holy crap for en maskin! :ohmy:

 

Kanskje bestille uten CPU, og sette inn en QX9650 :D

Du drar vel med deg et dieselaggregat på 20kW på tur også da? :p

QX9650 bruker nok mindre strøm enn Q6600 eller Q6700.

Lenke til kommentar

Ett go 8800GTX er raskere enn to 8700gt så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er implementert i stedet.

 

Det finnes jo allerede ett par maskiner med to go 8800gtx i sli, Dell xps 1730 og alienware 17x er jo ett eksempel...

 

Har forresten fått tilbud på 1730 for 17900 kr med 8800gtx

Lenke til kommentar
Tror denne PC-en drar det meste av spill (Som Crysis på fullt), vurderer sterkt å kjøpe den :yes: Den slå jo de fleste stasjonære vil jeg si :yes:

 

tror det er et ganske urealistisk håp å få kjøre crysis på fulkt med denne ;/

men det kjører sikkert helt fint i ok oppløsning

:) absolutt et ok kjøp

 

Tror den klarer Crysis på fullt, Vi har en familie pc ganske "gammel" også. Det er en stasjonær med 2GB ram 8800 GTS 320MB og core 2 duo 2.44 Win XP Pro. Den drar crysis på fullt. Så det bør ikke være et såå stort problem :thumbup:

 

HaHa! Jeg har 4GB overclocket 8500 ram, Overclocket 3.8 ghz q6600, og 2 8800GTS 640MB, og klarer crysis på high med rundt 20 fps! Så jeg jeg tviler på du drar det på medium med mer en 20 fps!

Lenke til kommentar

kimekeland:

Du må isåfall ha elendige drivere eller kjøre det i gigantisk oppløsning. På min gamle PC med Q6600 @ stock, 2GB RAM og 8800GTS 320MB dro jeg det på high med noen få instillinger på medium i 25 - 30 FPS, som er spillbart for Crysis. En kompis av meg dro det relativt smertefritt på high med E4600 @ stock, 4GB RAM og Radeon HD3870. Begge brukte XP når vi testet det ut.

Lenke til kommentar
1. Overklokking av RAM og CPU hjelper fint lite i Crysis

2. SLi-støtten er minimal, så det han sier stemmer nok.

 

Ehm Cpu teller fint mye i Crysis pga den avanserte fysikken, og når det gjelder GPU er mitt mye bedre en hans og du får ca 60% bedre ytelse med SLI, så Nei han klarer definitivt ikke å kjøre crysis på fullt.

 

 

kimekeland:

Du må isåfall ha elendige drivere eller kjøre det i gigantisk oppløsning. På min gamle PC med Q6600 @ stock, 2GB RAM og 8800GTS 320MB dro jeg det på high med noen få instillinger på medium i 25 - 30 FPS, som er spillbart for Crysis. En kompis av meg dro det relativt smertefritt på high med E4600 @ stock, 4GB RAM og Radeon HD3870. Begge brukte XP når vi testet det ut.

 

Ja når jeg testet brukte jeg vista med 1920x1200 oppløsning, og når det gjelder drivere og patcher brukte jeg dem så var ute første uka crysis var ute. Disse har sikkert blitt forbedret kraftig siden da, så jeg får vel oppdatere patch (laster alltid ned nyeste GPU driver) og se hvordan ytelsen blir nå. Det var jo kjent at crysis hadde dårlig støtte for SLI når det kom ut, men tror dette har blitt forbedret.

Lenke til kommentar

Med en kombinasjon av både dårlige drivere/patcher og høy oppløsning er det ikke rart du får dårlige resultater når du tester Crysis på high :p er sikker på at med systemet ditt ville nok du klart å dra Crysis på hvertfall 30 FPS+ med nyeste drivere og patcher ;)

 

Men nå har vi sklidd ut helt her, så får prøve å komme on-topic igjen: :p

 

PC-en ser ikke så ille ut, og likte måten skjermen var festet på, samtidig som jeg synes det ser ut som en ganske svak måte å feste skjermen på. Ville nå tro at skjermen er såpass tung at de festene kan brekke lett.

 

Dessuten, hvorfor utstyrte de den med 8700m GT i SLI når et enkelt 8800m GT(X) yter bedre, og koster det samme, eller mindre?

Lenke til kommentar

I likhet med Kunshan hos multicom, så slår Dell XPS M1730 denne lett ned i støvlene, med tanke på hardware. Dellen får du for 23-24 tusen med dobbelt GeForce 8800M GTX, 4GB Ram, 2,5 ghz og Vista ultimate.. Og det er pris uten rabattkupong.. Vurderer å kjøpe meg noe sånt "bærbart" selv nå, siden stasjonær er så og si uaktuelt i den lille leiligheten. Er ikke så stor forskjell på å drasse med seg en 15.4 kontra en 17 i en sekk uansett, når da ytelsen blir så mye bedre i en 17 tommer. Skal man ha noe lite og lett går man for en 13 tommer..

Lenke til kommentar
En annen ting jeg lurer litt på, kommer den med 64-bit OS siden den har 4gig med RAM?

Fordi et enkelt 8700M GTX kan ha opptil 1 GB minne. 2 kort med 1 GB minne = 2 GB. Dvs at man kan utnytte under 2 GB av rammen til PC-en.

 

Han snakker selfølgelig ikke om rammen til skjermkortene, men rammen til PC-en som er på 4GB!

Lenke til kommentar
1. Overklokking av RAM og CPU hjelper fint lite i Crysis

2. SLi-støtten er minimal, så det han sier stemmer nok.

 

 

Det stemme nok, men det stemmer ikke det han sier da et 8800GTS 320MB ikke har kjangs til å dra Crysis på High "smertefritt" på noen som helst måte.

 

Greit at overklokking av RAM og CPU ikke hjelper stort i Crysis da det er GPU som er begrensingen, men det betyr jo ikke at hans utsagn om at et 8800GTS 320MB drar det på noen som helst spillbar måte på "High"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...