Gå til innhold

Bra gratis cpu oc software?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke bios, må ha det helt enkelt foran meg, er ca 40 alternativer til volt i min bios og jeg fikk vite at jeg ikke burde kjøre volten på mer enn 1.4 men alternativene der er fra 0,0125V til 0,3870V, ca 40 forskjellige imellom der. Sjekker ut det programmet, takker :)

Endret av Inspekta
Lenke til kommentar

Meget mulig :p Er ute etter et så enkelt program at jeg bare kan kjøre opp noen grafer etter innstallering med frekvens og vcore. Mener å ha sett et slikt men er kanskje ikke bra saker, er helt grønn på overklokking men siden cpuen skal klare 1ghz ekstra ved luftkjøling ganske enkelt vil jeg ha full guffe her, hehe..

Lenke til kommentar

Finnes ingen program som gjør det du mener, for å få ut maks MÅ du i bios og det er en del ting du må kunne - sånn er det bare. Kan hende Foxconn leverer software du kan klokke med, men alikevel må du vite hva du driver med, er ingen magiske programmer der ute - da hadde alle brukt det i tilfelle.

Lenke til kommentar

Faen å, da må jeg kalle inn the big guns igjen og få besøk av folk med ekspertise. At ikke noe kan lages enkelt med åra! Tenkte når jeg kjøpte HK at X48 er sikkert for nytt og mye bugs ennå, X38 er sikkert bra og stabil siden det har vært ute en stund, men neste gang tenker jeg også på idiotsikker bios, hvis ingen har samme HK og kan paste meg innstillingene de har gjort i biosen sin :p Original softwaren kan kjøre en slags "auto overclock" hvor den piper for hvert trinn og klokker seg til 3,3 før den slukner, hehe. Heftige saker serru. Gikk til 3,7 på min Pentium D da, får meg til å skjønne enda mindre

Lenke til kommentar

cpu-volten din er standard, pluss eventuelt høyere volt. Om du setter 0.0125 volt på cpu i bios, vil den bli 0.0125V høyere enn standardvolten.

 

Du kan begynne med å sette FSB til f.eks 350FSB og øke volten på cpu til 0.0125. CPU'en vil da kjøre på 3,15Ghz.

 

Da er du i gang, og kan etter hvert prøve deg med litt høyere FSB, og eventuelt litt høyere volt på cpu, og kansje også øke volten et hakk om gangen på NB om maskinen ikke er stabil. Pass på temperaturene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...