Gå til innhold

50" filmskjem opp til 20k. Plasma eller LCD er likegyldig


Anbefalte innlegg

Kort sammendrag av innlegget, for de som ikke vil lese alt:

 

-Maxpris 20k (22k er "sprekkpunkt-max)

 

-Vil bli utsatt for film, serier, og TV. Pluss lit spilling.

-Vil bli utsatt for PC. For film, ikke vanlig PC-bruk.

-Vil bli utsatt for Blu-Ray.

-Lyd på tv'ens høyttalere er ingen kriteria.

 

-Vil bli plassert i ett forholdsvis mørkt rom.

 

 

Har i en lengre stund nå vært på jakt etter Tv, og leser du bakover i disse deler av forumet ser du nok noen tråder fra meg. Men nå har det seg slik at jeg har kalkulert meg frem til at 20k (22k er "sprekkpunkt-max") er ett fint maks-tall for meg, og da blir det en tråd til.

 

Har i det siste gått bort fra "lese alt på Internett via TV'en" og over til "se på film på PC-en via Tv", derfor er jeg mer åpen for plasma enn det jeg har vært tidligere. I denne tråden er det film som står i sentrum, og det er nok ett valg jeg vil stortrives med tror jeg, da litt konsollspilling på en filmskjerm alltid går fint.

 

Som den drømmeren jeg er, har jeg sett på Pioneer sin nye Kuro, men den er naturligvis ALT for dyr.

Har jo da selvfølgelig sett på noen andre skjermer...

- Pioneer PDP-5080XA

- Panasonic TH-50PZ70

 

Den første der er jo lovprist av diverse folkemengder som ser mer på film enn seg selv, og den andre har full HD.

Panasonic'en er egentlig ikke noe reelt alternativ, men mer for å få høre deres meninger om Full HD på 50" Plasma. Den teknofile delen av meg skriker "FLERE LINJER", mens den mer bevisste delen av meg roper "NOK LINJER NÅ!"

 

For å gi dere litt mer å gå på enn lommeboka mi, så kan jeg vel at den vil stå ca 3-4 meter unna sofaen jeg sitter i. Rommet har ingen vinduer, og vil ha dimmere på lyset slik at det kan være mørkere, uten å være svart, så gjenskinn i skjermen er ikke ett problem.

 

Det har seg også sånn at jeg spiller gjerne noen timer Xbox noen kvelder, men har ikke opplevd noe problemer med det på Stefar sin "billige" (9000kr på Elkjøp) 50" Samsung Plasma, og dermed regner jeg ikke med noen problemer på dyrere skjermer. Den skal kobles opp mot PC, men det går kun i film via PC-en uasnett.

 

 

 

Håper på like god respons som Babethreaden har hatt, og takk for all hjelp.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel strengt tatt Pioneer kjent for å ha sinnsvak kvalitet på Kuro skjermene sine om jeg ikke tar feil? Og når en 50" 508XD (link i førstepost) ligger på ca 20,000 er jo ikke det ille.

 

Dessverre er jeg umulig når det kommer til å bestemme meg ang kjøp av disse tingene, så jeg ender alltid opp med å betale mest for noe som oftest er like bra som det som koster litt mindre.

 

Dyre ting skaper en trygghetsfølelse.

 

Men om du har en link til noe som er på nivå med en slik en så slå deg løs.

Trenger jo helelr ikke å være på nivå en gang, men da må den jo ha en lavere pris.

Lenke til kommentar

Har sett mange klager over at pioner har hatt problemer med innbrenning.

Vet ikke hvordan det er med de nye, men en ting å ha i bakhode.

Virker som panasonic tåler mer, mens pioner har noe bedre svartnivå.

 

Har sett begge i butikk, eller jeg har px70 eller hva den nå heter. Kan ikke si at pioner har så mye bedre bilde, men jeg skal innrømme at svartnivået var litt bedre.

 

Om det smaker like mye som det koster er opp til den enkelte å finne ut selv.

Lenke til kommentar

har panasonic plasma selv, kjempebra tv. men pioneer har bedre svartnivå, det er umulig å motsi. kommer an på hvor mye penger du vil bruke. en pioneer til 20k er et VELDIG bra kjøp, du får en VELDIG bra tv du garantert ikke angrer på. lyst til å bruke litt mindre har panasonic 50" plasma til under 15000, kjempetv det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...