Gå til innhold

[løst] Pakke ned å sende filer automatisk?


Anbefalte innlegg

Skal begi meg ut på noe jeg ikke har gjort før. Har en server med en mappe [upload] som inneholder undermapper. Hver av disse undermappene har x antall filer. Det jeg ønsker å gjøre er å lage mulighet for å laste ned hele mappen som en pakket fil (zip / rar /etc). Mappen ligger utenfor public_html. Om det er mulig ønsker jeg også at dette skal skje «on the fly» sånn at jeg slipper å lage temp filer, dog er dette ikke noen krav. Noen som har tips / ideer / linker / eksempler å komme med?

 

Edit: Løst

Endret av pulse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Eller du kan bruke "shellet" som i eksempel #1 her: http://no.php.net/manual/en/ref.zip.php...

Det ble «shellet» som løsning. Måtte kode sida i ISO-8859-1 av en eller annen grunn får å få æøå til å fungere dersom jeg vil ha tøtte for mac, linux og windows. (UTF-8 så slet jeg veldig med at æøå ble omgjort til ? når filer ble lastet opp fra windows, og at ting ikke ville fungere. Mens i ISO-8859-1 så ble æøå fra linux omgjort til to bokstavs kombinasjon, dette fungerer godt med unntak av FF2 (Fikset i FF3)). Dog blir det litt feil i filnavn dersom dem lastes opp fra en plattform, så pakkes på boksen og ned på en annen. Skal senere bytte ut ftp upload med web upload å da vil det problemet bli borte uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...