Gå til innhold

Geforce GTX 280/260 Ytelse og OC egenskaper


Anbefalte innlegg

177.79 driverne testet, ikke noe å utsette på disse mht stabilitet osv. Perset i Vantage, dog mye av grunnen til dette skyldes nok at jeg kjørte 3-4 runs etter hverandre, noe som tyder på at den går på disk avogtil. Fjollete igrunn, med 8GB minne og 1GB grafikkminne, burde den kunne benytte seg av dette allerede på første run, men jeg forventer meg vel for mye. Er jo bare en bench, så pytt pytt....

 

Ikke noen problemer å spore i spill heller, dog det ser ut som om disse liker seg best på GTX2xx serien. Litt sensitiv på Powerplay, dvs. at den hopper opp på 3D performance ved avspilling av xvid og dersom MSN hovedvindu er oppe, dette med MSN løser seg ved å minimere hovedvindu og berører ikke samtalevinduer..

 

3Dmark Score P14248, GPU Score P11732, CPU Score 39967

 

Edit: Feil bilde, nå er det riktige på plass....

post-72177-1218206064_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

GeForce 178.13 WHQL drivers released

 

Nvidia has now released a new WHQL-certified graphics card driver, the GeForce 178.13. Coming with support for the GeForce 6, 7, 8, 9 and GTX 200 series cards, the 178.13 includes the PhysX v8.09.04 software and features:

Added support for 2-way and 3-way Nvidia SLI technology with GeForce GTX 200-series GPUs on Intel D5400XS motherboards

Support for single GPU and Nvidia SLI technology on DirectX 9, DirectX 10, and OpenGL, including 3-way and Quad SLI technology

CUDA support

Support for the Folding@home distributing computing application.

Numerous 3D application compatibility fixes

Several 3D application performance improvements. For example (improvements measured with 178.13 versus 175.19):

Single GPU increases up to 11% in 3DMark Vantage (performance preset)

Single GPU increases up to 11% in Assassin's Creed DX10

Single GPU increases up to 15% in Bioshock DX10

Single GPU increases up to 15% in Call of Duty 4

Single GPU increases up to 8% in Enemy Territory: Quake Wars

2-way SLI increases up to 7% in Bioshock DX10

2-way SLI increases up to 10% in Company of Heroes: Opposing Fronts DX10

2-way SLI increases up to 12% in Enemy Territory: Quake Wars

2-way SLI increases up to 10% in World in Conflict DX10

 

 

Vista 64 driver: http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_178.13_whql.html

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
GeForce 178.13 WHQL drivers released

 

Nvidia has now released a new WHQL-certified graphics card driver, the GeForce 178.13. Coming with support for the GeForce 6, 7, 8, 9 and GTX 200 series cards, the 178.13 includes the PhysX v8.09.04 software and features:

Added support for 2-way and 3-way Nvidia SLI technology with GeForce GTX 200-series GPUs on Intel D5400XS motherboards

Support for single GPU and Nvidia SLI technology on DirectX 9, DirectX 10, and OpenGL, including 3-way and Quad SLI technology

CUDA support

Support for the Folding@home distributing computing application.

Numerous 3D application compatibility fixes

Several 3D application performance improvements. For example (improvements measured with 178.13 versus 175.19):

Single GPU increases up to 11% in 3DMark Vantage (performance preset)

Single GPU increases up to 11% in Assassin's Creed DX10

Single GPU increases up to 15% in Bioshock DX10

Single GPU increases up to 15% in Call of Duty 4

Single GPU increases up to 8% in Enemy Territory: Quake Wars

2-way SLI increases up to 7% in Bioshock DX10

2-way SLI increases up to 10% in Company of Heroes: Opposing Fronts DX10

2-way SLI increases up to 12% in Enemy Territory: Quake Wars

2-way SLI increases up to 10% in World in Conflict DX10

 

 

Vista 64 driver: http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_178.13_whql.html

 

Oh yeas! Crysis Warhead flyter mye bedre på GTX 280 + Core 2 Quad Q9450 @ stock nå ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som mange andre på denne tråden har jeg anskaffet meg XFX 280GTX 670M, men jeg har et aldri så lite problem.. Jeg får nemlig ikke driver cden til å fungere, når jeg putter den i dvd/cd spilleren virker det som om ikke den klarer å lese cden.. Det kommer hvertfall ikke noe opp på d: stasjonen, og ja det er den som er til cdspilleren :) Har prøvd cden på en annen maskin og der fungerer den, da er det tydeligvis noe gærnt med min cd/dvd spiller i forhold til denne cden. Er veldig rart siden alle andre av mine cder fungerer :hmm:

 

Grunnen til at jeg spør om råd er at jeg lurer på hva som egentlig er på denne cden? Har installert den nyeste driveren fra nvidia, men mistenker at det kan være noen mere hendige utilityprogrammer iform av overklokking etc som kunne vært greit å få lagt inn..

 

Når jeg spiller AoC er skjermkortet ufordragelig varmt, kan nesten ikke holde på kortet, og det gjelder hele kortet! Har lest et sted at man må installere noe fra cden slik at vifta skal gå 100% kontra 40% som den står på ifra før...

 

Noen som vet noe om dette?

 

Takker for svar!

Endret av Kakemonsteret
Lenke til kommentar
Hvor høyt kan en GTX280 602m clocke med høye viftehastigheter?

Det finner du kun ut når du tester den selv. Høye viftehastigheter kan muligens hjelpe for å få gjennomført en bench, men har liten effekt for å oppnå noen høyere frekvens på et 24/7 oppsett etter min erfaring. Spar heller ørene og sats på en grei 24/7 innstilling som ikke er ustabil uansett hva man spiller/bencher....

 

Har sett noen eksemplarer som er veldig varme, der vil nok bedre kjøleløsning/høyere viftehastighet hjelpe (den skal normalt heve hastigheten selv), men et normalkort med ditto normaltempraturer makser ut klokking på normalspenningen....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Big Bang II Forceware 180.42 er ute, og skal visstnok være meget bra for FarCry 2 ifølge Nvidia, og synes å være en brukbart modnet "BigBang II" driver. Vantage ytelsen fikk en god forbedring på 180.10, i denne øker denne ytterligere samtidig som PhysX ytelsen forbedres litt.

post-72177-1224623461_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Big Bang II Forceware 180.42 er ute, og skal visstnok være meget bra for FarCry 2 ifølge Nvidia, og synes å være en brukbart modnet "BigBang II" driver. Vantage ytelsen fikk en god forbedring på 180.10, i denne øker denne ytterligere samtidig som PhysX ytelsen forbedres litt.

 

Anbefaler at folk ikke bruker 180.42, men heller 180.43. *.42 kræsjet hele tiden for meg, *.43 er mye bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

* Enables NVIDIA PhysX acceleration on a dedicated GeForce graphics card. Use one card for graphics and dedicate a different card for PhysX processing for game-changing physical effects. Learn more here. (Note: GPU PhysX is supported on all GeForce 8-series, 9-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory. This driver package automatically installs PhysX System Software version 8.10.13).

 

Mon tro om dette støttes i spill fremover :)

 

-----------

Nvidia Driver 180.48 WHQL

 

Exciting New Features:

 

* Enables NVIDIA SLI technology on SLI-certified Intel X58-based motherboards with the following GPUs: GeForce GTX 280, GeForce GTX 260, GeForce 9800 GX2, GeForce 9800 GTX+, and GeForce 9800 GTX. Learn more here.

* Enables NVIDIA SLI Multi-monitor support, giving you the ability to use two monitors with your GeForce graphics cards in SLI mode. Now you can easily switch between multi-monitor desktop mode and full screen 3D gaming mode. Learn more here.

* Enables NVIDIA PhysX acceleration on a dedicated GeForce graphics card. Use one card for graphics and dedicate a different card for PhysX processing for game-changing physical effects. Learn more here. (Note: GPU PhysX is supported on all GeForce 8-series, 9-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory. This driver package automatically installs PhysX System Software version 8.10.13).

 

Blazing Fast Performance:

 

* Boosts performance in numerous 3D applications. The following are some examples of improvements measured with Release 180 WHQL drivers vs. Release 178 WHQL drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings):

* Up to 10% performance increase in 3DMark Vantage (performance preset)

* Up to 13% performance increase in Assassin's Creed

* Up to 13% performance increase in BioShock

* Up to 15% performance increase in Company of Heroes: Opposing Fronts

* Up to 10% performance increase in Crysis Warhead

* Up to 25% performance increase in Devil May Cry 4

* Up to 38% performance increase in Far Cry 2

* Up to 18% performance increase in Race Driver: GRID

* Up to 80% performance increase in Lost Planet: Colonies

* Up to 18% performance increase in World of Conflict

 

And More:

 

* Supports single GPU and NVIDIA SLI technology on DirectX 9, DirectX 10, and OpenGL, including 3-way and Quad SLI technology.

* Supports CUDA.

* Supports Folding@home distributing computing application. Download the high performance client for NVIDIA GPUs here and join the NVIDIA team: #131015.

* Supports GPU overclocking and temperature monitoring by installing NVIDIA System Tools software.

* Includes numerous 3D application compatibility fixes. Please read the release notes for more information on product support, features, driver fixes and known compatibility issues.

* Users without US English operating systems can select their language and download the International driver here.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

nå ser jeg de gtx280/gtx260 hos komplett har begynt å gi sine kort tilleggsnavn som physx cuda...............hvorfor det? er det noe forskjell ifra den "gamle" eller er det bare et salgstriks ved å gi kortene nye eksotiske navn?

 

nå sjekket jeG nærmere rundt på andre nettsteder osv. ja, det er et salgstriks fra komplett.no sin side.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

GeForce 182.05 WHQL-Candidate Drivers Released

 

 

 

includes PhysX 9.09.0203, adds F.E.A.R. 2 support

 

 

This is a WHQL-candidate driver for GeForce 6, 7, 8, 9, and 200-series desktop GPUs.

New in Release 182.05:

 

* Recommended for the best experience in F.E.A.R. 2: Project Origin.

* Boosts performance in several 3D applications. The following are examples of improvements measured with Release 182.05 WHQL drivers vs. Release 181.22 WHQL drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings):

o Up to 8% performance increase in Fallout 3 at high resolution and AA.

o Up to 10% performance increase in F.E.A.R. 2: Project Origin

o Up to 9% performance increase in Half-Life 2 at high resolution with AA.

o Up to 11% performance increase in Left 4 Dead at high resolution with AA.

o Up to 10% performance increase in Race Driver: GRID at high resolution and AA.

* Includes full support for OpenGL 3.0 on GeForce 8-series, 9-series, and 200-series GPUs.

* Automatically installs the new PhysX System Software version 9.09.0203.

* Additional information on specific bug fixes can be found in the release documentation notes.

* Users without US English operating systems can select their language and download the International driver here.

 

Vista 64 driver: http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_182.05_beta.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...