aruaasen Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jeg skal lage en mailbox til [email protected]. Dette distribusjons objektet er fra før opprettet i AD og flere personer får i dag mail fra denne epost-adressen i sin egen innboks. Jeg ønsker nå å lage en mailbox til denne brukeren slik at den blir adskilt fra egen mail. Hvordan gjør jeg dette? Jeg er nybegynner i bruk av Exchange, så gjerne bruk "teskje"-metoden :-). - Arild
Demantios Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Skal du knytte den til en egen supportbruker eller legge den til en annen eller andre brukere?
aruaasen Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Skrevet 11. juni 2008 Ønsker å knytte den til en egen supportbruker, som får en egen mailbox som hvor bare mailene som kommer til [email protected] blir lagt. - Arild
Demantios Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Logg på mailserveren - kjør exchange.msc - Gå i AD users and computers (i exchange.msc) - Legg til ny bruker og sett opp mailen i samme slengen. Om mail ikke blir en del av wizarden, trykk andre musetast - exchange tasks - add mailbox. Så må du muligens redigere adressa etterpå fra support@domene til [email protected] (primary SMTP) Så gå til maskinen du vil administrere den fra, avslutte outlook, gå på kontrollpanel - e-post. Legge til ny epost, så starte outlook igjen så skal du ha tilgang til begge mailboxene
ilpostino Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 du kan ogå legge til denne i Outlook slik at du får tilgang til postboksen under din egen når du er inne i Outlook. du får dermed tilgang til din egen og support sin epost samtidig slik at du slipper å måtte håndtere begge hver for seg. jeg sitter ikke på noe domene nå så jeg kan oppdaterte denne posten når jeg kommer meg på jobb imorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå