Binders' Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Ehh... Jeg spiller mye CSS, og der kan du se pingen din Jeg har en nettlinje på 7,9 Mbit ned og 1,1 Mbit opp, og kompisen min har en på 4 mbit ned, (opp hastigheten hans vet jeg ikke) men likevel har han bedre ping enn meg hvorfor? Hva er det som avgjør hva pingen din vil bli? Endret 9. juni 2008 av Drops
Akidon Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Er mye som spiller inn. Det første er nettverket ditt. Hvor kjapp routeren din er osv. Så er det avstand til sentral, mulig det også har litt å si hvor mange som er på linjen du bruker til sentralen. Fra sentralen å videre til nettet skal det ikke vere så stor forskjel. Men kommer jo slefølgelig an på hvilke ISP dere har.
-sparks- Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 (endret) Røft sett så kan du si at når du har mer enn 500kbs begge veier, så slutter linja di å påvirke pingen i de aller fleste spill. Som nevnt ovenfor er det mye som spiller inn. Avstanden din til serveren er en av de viktigste. Endret 10. juni 2008 av -sparks-
Binders' Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Skrevet 12. juni 2008 (endret) Røft sett så kan du si at når du har mer enn 500kbs begge veier, så slutter linja di å påvirke pingen i de aller fleste spill. Som nevnt ovenfor er det mye som spiller inn. Avstanden din til serveren er en av de viktigste. Ser du sier avstanden betyr mye, men jeg å kompisen min bor like ved hvrandre, jeg har en kraftigere linje og vi spiller på samme server. Jeg har foresten en helt ny linje, med ny router og hele greia. Men kompisen min har bedre ping Flere ting som spiller en stor rolle? Er mye som spiller inn. Det første er nettverket ditt. Hvor kjapp routeren din er osv. Så er det avstand til sentral, mulig det også har litt å si hvor mange som er på linjen du bruker til sentralen. Fra sentralen å videre til nettet skal det ikke vere så stor forskjel. Men kommer jo slefølgelig an på hvilke ISP dere har. Ehh... Er litt n00b, hva mener du med sentral? og hva er ISP?? Og Routeren er helt ny btw! Endret 12. juni 2008 av Drops
blackbrrd Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Hvilken ISP (Internet Service Provider) har veldig mye å si. Hvis de sender trafikken rundt halve landet før de kommer fram til spill-serveren vil du ha høy ping. Hvilken type linje du har vil også ha mye å si. F.eks 2mbit SDSL (10ms) vs 2mbit ADSL (20ms) er et typisk scenario. Opplastingshastigheten din er like viktig som nedlastingshastigheten.
Binders' Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Skrevet 12. juni 2008 (endret) Hvilken ISP (Internet Service Provider) har veldig mye å si. Hvis de sender trafikken rundt halve landet før de kommer fram til spill-serveren vil du ha høy ping. Hvilken type linje du har vil også ha mye å si. F.eks 2mbit SDSL (10ms) vs 2mbit ADSL (20ms) er et typisk scenario. Opplastingshastigheten din er like viktig som nedlastingshastigheten. Ok, da tror jeg jeg vet hvorfor kompisen min har bedre ping Takker (Vis det betyr noe at kompisen min har telenor og jeg canal digital) Endret 12. juni 2008 av Drops
blackbrrd Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Det kan godt ha noe å si at du har Canal Digital og han har Telenor.
Tor Rasmussen Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har nylig byttet internettleverandør på min adresse. Det resulterte i halvering av pingtiden min. (Bor i Danmark, så selskapene jeg byttet mellom blir urelevant for denne tråden). Og jeg skal si deg, ping har MYE og si for om CoD4 er gøy online, eller et spill som oppleves DYPT urettferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå