traser3 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hei. Jeg er ny på nettstedet. Har et spørgesmål eller aller helst anbefaling. Vurder et fisheye objektiv til mitt eos 350d, men hva skal man velge? Er det noen som har erfaringer med canon ef 15mm el Sigma sin 15mm ? Det er et krav at objektivet har 180* vidde, vet at Sigma 4,5mm F2.8 EX DC Circular Fisheye kun har 164* til v´canon. For dere som har ett av disse objektivene, legg gjerne med noen bilder så jeg kan få se kvalitet Endret 9. juni 2008 av traser3
ragamuffin Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Du har fullformat kamera antar jeg...? Hvis ikke er ingen av de du nevner fisheye.
Nautica Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Ville forandre emnetittel før moderator blir "sinna" på deg 3 ords regelen. "Erfaringer/anbefalinger fisheye til canon eosxxxD" foreksempel Type kamera har du ?
Nautica Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Kan hende jeg tar feil,men jeg mener at sigma 8 mm fisheye er det minste du kan bruke uten at det går ut over bilde. Grunnet crop faktoren så blir bildene "runde" i kantene
tomsi42 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er enig at Sigma's 8mm er det mest fornuftige for deg. Selv om det ikke er helt 180 grader, så blir det rimelig spektakulært for det. Tom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå