Gå til innhold

Kjøpe speilrefleks i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg reiser til USA 17. juni, og har tenkt til å kjøpe meg et speilrefleks kamera til denne turen. Enten i Norge eller i USA. Vet at garantien forsvinner om jeg kjøper den i USA, men kan jeg fortsatt verdiforsikre eller forsikre kamera da jeg kommer tilbake til norge?

Er nybegynner så vet ikke mye om kameraer, men har lest meg frem og tenker jeg vil kjøpe et Canon 400D, med objektiv på 18-55. Jeg vil kjøpe et bedre objektiv da jeg får råd til det. Har ikke så veldig mye penger å bruke på kamera, og har tenkt rundt 3000-4000 nok. Og fant Canon 400D på bestbuy.com (som også er en butikk i usa) som kostet 3600 nok. Burde jeg kjøpe dette?

http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?sk...d=1155069748336

Det er også noen som har sakt til meg at amerikanske produkter kan være dårligere i forhold til europeiske?

Er det noen som har erfaring med å ha kjøpt et kamera i utlandet? Hvis det går i stykker eller noe er feil, må jo canon norge kunne reparere det. men jeg tenkte å ringe canon norge for å høre om dette:)

Håper noen kan hjelpe meg:)

Hilsen Mia :)

Endret av miamia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mange hundrelappene mindre en det du betaler for 400D i dag i norge med alle de tilbudene som er.

Ville heller kjøpt et hus i norge,da får du nordisk bruksanvisning og 5 års garanti.

Brukt heller penger til og kjøpe et bedre objektiv/blits i USA.

Det objektivet 18-55 som følger med 400D er ikke noe bra,få heller tak på samme objektivet med IS "stabilisering"

Er du nødt til og ha Canon ?

Det er et kjempetilbud på COOP OBS denne uken,du får Nikon D40 kit for 2390.- "råbillig"

Dette kamera er akurat like bra som Canon 400D,bare at det medfølgende objektivet er bedre.

Skrevet

Hvor skal du i USA? Dersom du skal til NY burde du hoppe innom BH Photo der. De har et rikt utvalg, og ganske greie priser. De regnes også som seriøsiteten selv.

Et annet poeng er at det ikke er så mye å spare på å kjøpe kamerahus i USA. Det er mer å spare på optikk, og kvalitetsoptikk er det sjelden problemer med.

Jeg ville heller kjøpt et billig kamerahus i Norge, dem er det mange av, og kjøpt et godt objektiv for omentrent halv pris i USA. :)

Skrevet (endret)

Jeg skal sjekke ut tilbudet på OBS :) Må ikke ha Canon nei.

Jeg lander i atlanta også kjører nedover til miami og opp igjen :)

Har ikke så mye mer enn 4000 å bruke på kamera totalt, hva ville dere anbefale meg å kjøpe i Norge, og i USA..altså type kamera? For da blir canon 400D for dyrt ettersom det koster 4500kr for huset (elprice.no).

Har hørt at objektivet spiller en stor rolle, men hvor "dårlig" kan huset være om jeg kjøper et bra objektiv i usa?

EDIT: Så på kampanjen til OBS, at Nikon kameraet har 6.1 megapiksler, er ikke dette litt lite? Prisen var absolutt bra, så jeg vurderer det:) Er jo fint å få kjøpt et kamera under 4000kr, og jeg kan evt. kjøpe linse i USA. Men det er bare dette med megapikslene jeg lurer på :)

Endret av miamia
Skrevet (endret)

Pixel har ikke så mye å si når vi kommer over 6mp.Et amatørkamera tar mer en gode bilder med den oppløsningen.

Du kan jo søke på bilder som er tatt med D40 og 18-55 objektivet.Kanskje noen er så snille og legger inn en link.

OBS tilbudet: Objektivet som følger med 18-55 f3.5-5.6 G ED skulle være bra nok til og begynne med.

For resterende pengene så ville jeg gått amok :dribble: i en fotobutikk i usa.

Spandert på meg en blits "sigma" ,Polariasjonsfilter "hoya DMC" og annet snaks du kan få for et par tusen.

Har du råd så er det ikke dumt og kjøpe et knallobjektiv.

Går du for Nikon,så lag en tråd i "butikker og verksteder" hvor du spør om hva du burde kjøpe "spesifikt" for resterende penger og hvilken butikk i USA som er og anbefale.

Edit: "Rappa" en link i en annen tråd,bilder tatt med D40 http://www.flickr.com/cameras/nikon/d40/

Endret av Nautica
Skrevet (endret)

Kjempe supert! :)

Og Sigma er det et merke for en blits? Også lurte jeg bare på sånn kjapt hva polariasjonsfilter er fornoe? :)

Fant et objektiv https://prisguiden.no/product.php?productId=16210 og https://prisguiden.no/product.php?productId=36967 disse er nesten like i pris, men den fra tamron er 18-200mm, er dette kanskje bedre?

Jeg leste også at kamera mangler VR (bildestabilisering) og HSM (autofokusmotor) Så da burde jeg finne et objektiv med dette? Heter objektivene også noe annet i USA?

Skal lage en tråd i butikker og verksteder :) takk for tips

Tusen takk for hjelpa :)

Endret av miamia
Skrevet

Tamrons objektiv er ikke bedre, det er heller ikke dårligere. Saklig sett er det ikke i nærheten av å være like skarpt som 18-70, dessuten er det mer distorsjon på 18mm på Tamron-objektivet. Det er bedre på den måten at det gir deg bedre brennviddeomfang. Men 18-70 er et teknisk sett mye bedre objektiv. Jo mer zoom et objektiv har, jo vanskeligere er det å lage dem gode.

D40 mangler autofokusmotor, men så lenge du kjøper optikk som heter AF-S fra Nikon, eller har betegnelsen HSM fra Sigma, vil du få autofokus. Det er objektiver uten fokusmotor som ikke vil gi autofokus på D40. Eksempler på dette er Nikonobjektiver som har betegnelsen AF (altså ikke AF-S) og Sigmaoptikk uten betegnelsen HSM.

Sigma er et tredjepartsmerke som produserer mye rart. De lager optikk (som i veldig mange tilfeller holder meget høy kvalitet), blitser, som også holder god kvalitet, og et par kamera.

Skrevet (endret)

Om du vurderer å kjøpe hus i NY så sjekk også prisen på flyplassen du mellomlander (om du ikke flyr Cont.). Hadde planene klare for noen år siden, sjekket priser hos B&H, og viste seg at jeg den gang fikk et D200 hus 1000-lappen billigere på Heathrow enn i NY, så handlet på vei hjem. Husk at det på alle priser over disk tilkommer 8,25% i tax (som man ikke får refundert ved utreise).

Henger meg på seriøsteten selv B&H. Mye å spare på opptikk og tilbehør. Sjekk også hva hksupplies.com skal ha for opptikk, veldig bra priser der også. Når det gjeler opptikk så har i hvert fall Nikon verdensgaranti på dette. Mao. du får full garanti uansett hvor du har handlet.

Endret av fleric
Skrevet (endret)

Simon aldra: Kjempe fint forklart:)

Jeg kikket på Japan Photo, og fant Canon 400d til 4319kr inkl. cashback, ville dere heller ha kjøpt dette kameraet? Et bedre objektiv kan sikkert vente. Føler bare at jeg har mer muligheter med dette canon i forhold til nikon d40 ettersom objektivet må være AF-S.

Eller ville dere ha kjøpt nikon d40 og kjøpt et objektiv til 1-2000 kr?

Var også et Sony kamera A200 m/dt 18-70mm til 3999kr.

Endret av miamia
Skrevet

Bare hyggelig. :)

Du får mye god optikk med AF-S, og det er ikke et så stort problem i dag. Det eneste du savner i dag er en del fastoptikk, og det er alternativer med HSM fra Sigma, for eksempel 30/1.4 HSM, dessuten lanserer Sigma et 50/1.4 HSM i disse dager.

Du velger det kameraet som sitter godt i hendene dine! :)

Skrevet

Hvis objektivet ikke blir noe problem på Nikon 40D, så frister det veldig å kjøpe dette. Men jeg skal prøve alle sammen i morgen og se hvordan de ligger i hånda.

Tusen takk for hjelp! :)

Skrevet
Det ble et Nikon D40 fra obs :) Nå sitter jeg å venter på at batteriet skal lades :dribble:

Gratulerer. Du leser selvfølgelig manualen grundig, mens du venter på at batteriet skal bli klart ?

Tom

Skrevet (endret)

Tusen takk :D

Ja, leser og prøver å forstå hvordan det fungerer. Mye å sette seg inn i.. :)

Skal også ta masse bilder så snart det er klart så jeg får øvd meg til turen:)

Endret av miamia
Skrevet

Jeg sitter her å lurer :hmm:. Har lurt på å kjøpe et Canon 400D(Rebel XTi) med et

Canon EF 17-40 f/4 L (tilsammen 1219 $) i statene, har tidligere sett at folk mener at på L-opptikk er kvaliteten så god at garantien bare er bonus. Men hvordan er det med kameraet, ville dere ha gamblet på det? Har også lurt på å kjøpe et 40D kit med EF 28-135 (1129 $).

Hva tror dere jeg burde velge, det er selvfølgelig tryggest å kjøpe i Norge men gjelder det ingen garanti "what so ever" (???). Har ikke noe problem med ergonomien på 400D.

Vet at det er vondt å si uten å kjenne mitt bruk og behov. Er ganske fersk innen DSLR men ønsker mest mulig for pengene (selvfølgelig)

:blush: Beklager rotete innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...