Gå til innhold

Canal Digitals HD-PVR slaktes i Aftenposten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som emnetittelen sier: Canal Digitals HD-PVR regelrett slaktes av Aftenpostens forbrukerseksjon (http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle2471769.ece).

Jeg oppdaget denne nye anmeldelsen i grevens tid, like før jeg var i ferd med å bestille denne boksen fra Canal Digital. Kan noen bekrefte eller avkrefte Aftenpostens kommentarer? Finnes det gode HD-alternativer for Canal Digitals kabelnett - aller helst med opptaksmulighet?

Sinclair

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canal digital går det heldigvis ann å bygge sin egen digitale opptaker med, då dei bruker standarder.

eit til to floppydtv-C kort så kan opptak og tv-titting kombineres.

Den heilt praktiske biten blir.

2 DVB-C-kort, 2 CAM for conax og to smartcards frå canaldigital ( 300,- pr kort i året)

XP MCE 2005 og Vista (home premium og ultimate) har innebygde mediacenter-programvare og floppydtv-kortene er støtta i begge.

Andre alternativ er mediaprortal og mythTV.

Holder sjølv på å sette opp ein mediacenter med to floppdtv-kort og forsøkene ser verldig bra ut.

Skrevet

Jankee, jeg står ut for akkurat de samme utfordringene du har nå.. skal til å kjøpe meg HDTV via canal digital, men det frister ikke å kvitte seg med media centeret.. floppydtv-C kort? hva er det jeg trenger for å få i gang dette?

Skrevet

En anmelder som bruker 1time for aa finne tv programmet i EPGen???og maa programere inn tidspunkt for

opptak???slik er heldigvis ikke min hd pvr fra canal digital..noen bugs,men aftenpostens anmeldelse er total

skivebom.

Skrevet

Sitter med Canal digitals HD-dekoder, og den er temmeleg shitty iforhold til f.eks windows mediacenter sin EPG eller Get sin PVR. Så at PVRen ikkje er verd pengene er det ingen tvil om.

Boksen koster 3K og har minimalt med funkjsonalitet enn den til 1000,- (hdmi og hd-signalprosessering))

(HD-dekoderen koster 1300,-)

Get sin koster 99,- i månaden noko som gjer at den først etter 2 1/2 vil koste meir enn kanal digital sin, og då tipper eg at det har komme ein god del bedre varianter på markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...