Gå til innhold

Hjelp til prissetting på laptop


Anbefalte innlegg

Heisann folkens =)

Jeg skal begynne å studere etter sommerferien, og i den anledning angrer jeg litt på kjøpet mitt av en kraftig spill-laptop like etter jul.. Maskinen er i topp stand, men den blir for tung og upraktisk til å ha med seg rundt som student. Det jeg lurer på er hvor mye jeg kan satse på å få solgt maskinen for nå?

 

Info om maskinen:

Multicom Compal IFL90+:

nVidia GeForce® 8600M GT 512MB

10/100/1000 Mbps nettverkskort

15,4" Widescreen WXGA 1280x800

Intel integrert 802.11N WiFi

INTEL Core 2 Duo T7700 2.40GHZ (4MB Cache)

200GB SATA 7200RPM 2.5"

2 X TRANSCEND 1GB JETRAM DDR2 667MHz SO-DIMM

TRANSCEND 32GB Solid State Disc, Express Card 34

9-cellers batteripakke

1 GB Intel Turbo Memory (Ikke vanlig minne, men en slags "spesialminne" til Vista ReadyBoost i tillegg til vanlig minne

Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit, norsk OEM (med DVD)

Innebygget mikrofon, fingeravtrykksleser og webkamera

3-in-1 kortleser

DVD+-RW Brenner

Bluetooth

S-Video og VGA ut

(Vekt ca. 3 kg)

 

Dette er altså en skikkelig sikle-etter maskin, men er som sagt litt for stor og upraktisk for studentbruk. Noen forslag til prisantydning på dette beistet? =)

 

Jon

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gav 15,5k for den som ny, og da var det nærmest ikke mulig å få tak i noe kraftigere (Da kostet det ihvertfall mye mye mer...)

Den er jo nesten ikke brukt da.. Et halvt år med moderat (skrev nesten morderat :p) bruk..

 

Tror dere jeg kan få solgt den for 10k? Hadde vært kjedelig hvis jeg taper 10k på å selge den igjen et halvt år etter :S

Lenke til kommentar
Uff.. =(

Jeg får tenke litt mer på det, og vurdere enda litt mer om byttet er verdt det.. Mulig jeg tar kontakt yackup, men 10k i tap er noe jeg må tenke over...

 

Takk for hjelpen ihvertfall folkens!

 

Istedefor å selge PC-en å kjøpe ny får du nok mer ut av å bytte direkte, da kan du få en PC med omtrent samme specs. men mindre skjerm og vekt.

Lenke til kommentar
Istedefor å selge PC-en å kjøpe ny får du nok mer ut av å bytte direkte, da kan du få en PC med omtrent samme specs. men mindre skjerm og vekt.

Det har du kanskje rett i, men da må jeg finne noen som har en PC som passer til det jeg ser etter... Kan jo alltids ta en titt.

 

Tipper jeg kommer til å sette prisen på 8000,- og si at den kan forhandles eller noe sånt. =)

Lenke til kommentar

Saken er vel om du i det hele tatt trenger å selge...

 

Husk du får nå en ultrliten Asus Eee 7" skjerm for under 2500,-

 

Eller en ok vanlig størrelse PC for ca 3500,- og oppover som mer enn nok duger til skolearbeid så kan du fortsette å ha den du har.

Lenke til kommentar
Gidder dere kanskje poste laptoppen til 7,5k som er mye bedre en den dær?

Vet ikke helt hvilken PC de snakker om men her er ihvertfall en til kun 6000 kr.

 

For 1000 kr ekstra får du 1 Gb RAM ekstra + Blu-Ray spiller.

Link?

 

 

>Gidd skriv at det du får så mye uten å poste en dritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...