Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny PC kræsjer når jeg prøver å kjøre spill. (Svartskjerm, lyd henger seg en stund og deretter forsvinner helt)


Anbefalte innlegg

Skjermkortet er 8800GTS Fatality, som det står i første post. Er også et bilde av CPU Vifta der et sted. den er ikke stock så vil tro den skal kjøle greit.

 

Kan google det nå

 

Javel, da får jeg reboote og sette på det da.

Så jeg skal sette det til 1.25v istedenfor 1.31? Da gjør jeg det nu, Sjekka om det skal gå med ati, og det skal visst det. Men skal jeg kjøre 3Dmax først eller? (etter jeg har endret til 1.25v)

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, da laster jeg ned nTune, prøvde og kjøre 3DMax det svartnet med engang som i crysis.

 

Loadet inn senen, viste bilde i maks 2 sec så hang bildet seg og skjermen ble svart, står lenge så piper det i kabinettet en gang. Som når man slår den på.

 

PC-en hang seg faktisk når jeg økte viften til 100%, ble det for mye?

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Oki, det virket greit, tempraturen begynte å stige kom til ca 71c fra 60c Som jeg fikk med meg før kræsj

 

Det gikk greit i starten når bare "planetene" var der. Jeg byttet modeller og materiale - Temperaturen steg. Når den ble rundt 70 gikk fortsatt alt. Men så åpnet jeg Hodeskalle modellen, snurret den rundt mens jeg byttet materialet. Når det lysende materialet så ble alt svart. Og PC-en hang seg igjen.

 

Må det til bedre kjøling? Er en sånn sak i nTune som heter optimaliser system. Den skal vist finne de beste innstillingene frem til kræsj. Skal jeg kjøre den eller?

 

Edit, Legger meg nå kommer tilbake ca 15:30 i morgen. Ble litt sent med tanke på skolen.

 

Tusen takk for all hjelp allesammen.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Ja, har prøvd det det gikk litt lenger da men rommet er ganske varmt sånn generelt også da. Men Jeg synes han har litt lite vifter, er bare en i sidedøren og en bak og den i prosessoren som det er bilde av. Så ingen vifte foran. Syns også det virket som begge blåste ut.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Oki da er det bekreftet. Det er for varmt. Tok av side døra og satte en vifte som blåste inn. Da fungerte alt bra, GPU Diode droppet til 48c når jeg ikke kjørte noe, jeg kan faktisk fullføre 3Dmark nå.

 

Hvaslags vifte® annbefaler du/dere at han kjøper?

han har Centurion 534 kabinett.

 

Edit Cooler master Centurion 534 link

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Svarte nettop på lignende i en annen tråd.

 

Ble det forresten svart med ekstra kjøling (sidedøren oppe og en vifte som blåste på) eller tok det ekstra lang tid når sidedøren var av (uten ekstra vifte)?

 

Det kan jo også tyde på dårlig kontakt mellom kjøleren og skjermkortet og er dermed avhengig av at kjølingen i kabinettet er ekstra effektiv. Det er et par ting som tyder på sistenevnte og du kan jo se om det samme forekommer med en romtemp på ca 25C.

 

Ser at kabinettet som brukes har 1x120mm vifte i bakkant og en 120mm i forkant, om disse begge er aktive så skal du egentlig ikke ha disse problemene.

Lenke til kommentar
Svarte nettop på lignende i en annen tråd.

 

Ble det forresten svart med ekstra kjøling (sidedøren oppe og en vifte som blåste på) eller tok det ekstra lang tid når sidedøren var av (uten ekstra vifte)?

 

Det kan jo også tyde på dårlig kontakt mellom kjøleren og skjermkortet og er dermed avhengig av at kjølingen i kabinettet er ekstra effektiv. Det er et par ting som tyder på sistenevnte og du kan jo se om det samme forekommer med en romtemp på ca 25C.

 

Ser at kabinettet som brukes har 1x120mm vifte i bakkant og en 120mm i forkant, om disse begge er aktive så skal du egentlig ikke ha disse problemene.

Det skjedde med viften på og sidedøren oppe. Men når jeg åpnet døren så ble rommet litt kjøigere og det skjedde ikke igjen.

Men angående viftene, han som bygde PC-en for han har satt den ene viften i sidedøren, aner ikke hvorfor men anbefaler du at jeg setter den foran da?

Og deretter se hva som skjer, For nå er det en i siden som blåser inn, rett foran den blir da den store cpu kjøleren, og bak i toweret en vifte som blåser ut fra kabinett.

Skal jeg flytte den fra sidedøren foran på kabinett med innblåsing? Slik jeg har det i mitt kabinett og jeg har ingen problemer med min pc.

 

La til bilder, det ene viser ca hvor den er i døren.

Synes jeg skal flytte den foran? Jeg ville heller hatt den der tror jeg...

post-117088-1213134688_thumb.jpg

post-117088-1213134709_thumb.jpg

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve med å flytte den foran i kabinettet og se hva som skjer.

Er det rotete i kabinettet også? Dvs kablene flyter rundt? Da kan du jo stripse dem sammen og rydde litt så luftflyten blir bedre.

 

Gjerne ta romtemperaturen med det samme, mener at Nvidia kortene skal greie en arbeidstemp på opp til 30 - 35C.

Lenke til kommentar

Det hjalp litt, men den hang seg fortsatt etter en stund, litt rart det hjalp for vifta er veldig sperret av den boksen harddisken er i. Greit nok at det er hul i den men det virker som det blokker en del. Likte ikke kabinettet hans helt jeg. Men burde jeg gjøpe gpu vifte eller tror du det holder med en 120 og en 80 mm i sidedøra?

Lenke til kommentar

Med mindre romtemperaturen er over 30C så tror jeg du skal ta kontakt med butikken hvor skjermkortet ble kjøpt og fortelle hva du har gjort hittil.

 

Du kan selvsagt prøve med en vifte I sidedøren, men med mindre det er håpløst mye rot inne i kabinettet og ledningene henger hulter til bulter og stopper luftflyten (noe du kan rydde opp i ved å sammle dem sammen og stripse og sørge for at det er minst mulige hindringer for luftflyten) så tror jeg at det lureste er nettop det å kontakte forhandler.

 

Skal se gjennom tråden litt til å sjekke om det er noen andre alternativer vi har glemt, oppdaterer denne posten med en edit.

 

Ok, etter å ha sett litt igjennom den så mener jeg fortsatt at du skal ta kontakt med forhandleren av skjermkortet eller prøve dette i en annen pc og se om det går bra, for eksempel din egen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...