Gå til innhold

Treg nedlasting av demoer o.l


Anbefalte innlegg

Vel, jeg kjører internettet til ps3'en via kabel, som går til en D-Link 655.

Og der er når jeg laster ned ting fra psn at jeg begynner å tenke.

BF: Bad Company demo= 5 timer for å laste med.

Andre ting som demoer, reviwes og annet( over 800mb)tar 2-3 timer.

 

Da kommer spørsmålet mitt: Er dette vanelig at det tar så lang tid for å laste ned eller er det noe hos meg?

 

Kameraten min sitter med en Xbox 360 og lastet ned f.eks bad company på 30 min. En annen kamerat med en ps3 brukte 40 min på den samme demoen.

Hvorfor tar det så lang tid hos meg?

Er det noe i innstillingene eller?

Tar gjerne imot hjelp da dette er meget plagsomt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke ta så lang tid, jeg har en veldig dårlig bredbånds linje og jeg laster ned filer på rundt 1 GB på rundt en halv time, jeg har xbox live da, vet ikke hvordan playstation network er, men tror det skal gå greit der også.

 

Det kan jo hende at det er mange som laster ned den samme filen, noe som kan gjøre at nedlastningen blir litt treg, eller så kan du bare ha litt dårlig linje.

Lenke til kommentar

Tror det nok har noe med at du går igjennom en router. Ta en internett test på ps3 og sjekk hva du får i NAT. Får du 1 eller 3 da kan jeg skjønner problemet, får du 2 da kan det være andre saker.

 

Selv lastet jeg ned BF:BC ned på 10 minutter.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Tok under en time for meg å laste ned bad company og jeg bruker trådløs :)

 

 

Må være no med som noen andre mente at mange folk lasta ned når du gjorde det ;)

 

 

Jeg fikk lasta det ned en uke før alle da, trur ikke så mange lasta det ned da :)

 

Edit:Dette her var mitt 600 innlegg på diskusjon.no :fun:

Endret av langkaas
Lenke til kommentar
Tror det nok har noe med at du går igjennom en router. Ta en internett test på ps3 og sjekk hva du får i NAT. Får du 1 eller 3 da kan jeg skjønner problemet, får du 2 da kan det være andre saker.

 

Selv lastet jeg ned BF:BC ned på 10 minutter.

 

 

Vis du laster ned en 1,5 GB fil på 10 minutter må du ha en syk linje.

Lenke til kommentar

Kabel: 1gbit eller 100mbit, (ps3 har gigabit, spørs kva routern din har)

Threadloose: 54mbit (som regel)

 

100mbit = 12.5 mbyte/sec

54mbit= 6,75 mbytes /sec men tilsvarer ofte ikkje meir enn 2 mbytes/sec i reell hastigheit.

 

2mbyte* 8 = 16mbit.

 

Har du kjappere linje enn 16 mbit --> kabel next om du ikkje er nøgd med farten.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med linjene deres å gjøre. All trafikk via nettkabelen i PS3en går via Sony's proxy-servere mener jeg å ha lest. Helt idiotisk. Selv har jeg testet ved å koble kabelen direkte fra modemet til ps3en og hastigheten er helt elendig. Prøver så med pcen og det går kjapt og fint. Leste på et forum der en post ble skrevet av en kar som jobbet i Chicagos største ISP og han hadde foretatt en del tracer på trafikken og fant ut at absolutt all trafikk går gjennom proxys. Kan ikke bekrefte dette selvfølgelig da jeg ikke har kilden for stående fot. Men det virker svært så logisk fordi maks-hastighet har sansynligvis ingen. :(

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Tror ikke det har noe med linjene deres å gjøre. All trafikk via nettkabelen i PS3en går via Sony's proxy-servere mener jeg å ha lest. Helt idiotisk. Selv har jeg testet ved å koble kabelen direkte fra modemet til ps3en og hastigheten er helt elendig. Prøver så med pcen og det går kjapt og fint. Leste på et forum der en post ble skrevet av en kar som jobbet i Chicagos største ISP og han hadde foretatt en del tracer på trafikken og fant ut at absolutt all trafikk går gjennom proxys. Kan ikke bekrefte dette selvfølgelig da jeg ikke har kilden for stående fot. Men det virker svært så logisk fordi maks-hastighet har sansynligvis ingen. :(

 

Det ser ut til å gå med maks fart her i værtfall. Og hos ett par venner.

Lenke til kommentar
Tror det nok har noe med at du går igjennom en router. Ta en internett test på ps3 og sjekk hva du får i NAT. Får du 1 eller 3 da kan jeg skjønner problemet, får du 2 da kan det være andre saker.

 

Selv lastet jeg ned BF:BC ned på 10 minutter.

 

 

Sånn, endelig fikk jeg tid til å prøve en test. Det viste seg at jeg har NAT type 2. I og med at jeg er dårlig faglært på dette område noen som vil forklare meg/ si problemet?

Lenke til kommentar

Det er flere som har fortalt at trafikk går veldig tregt gjennom nettlinjen deres. Mens andre sier at det går kjapt. Kan nesten da virke som at det har noe med hvordan PS3en sender trafikk på og hvordan ISPen behandler dette. Et eller annet må det jo være fordi det virker som om det er avvik basert på lokasjon. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...