Gå til innhold

Hvorfor har vi religion?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

relgion burde ha vert til for og skape trygghet(budhismen), ikke omvendt(kristendummen). Desuten er spørsmålet om "hva skjer etter døden" spørsmålet en viktig grunn for relgioner har oppstått.

 

-Jeg får min del har ingen trang til og ha noen autoritet som "gud" over meg, som bestemmer hvordan jeg skal leve livet mitt, og når han ikke finnes... hvorfor da være hans undersått og tjener?? -burde egentlig vært omvendt..... :) Satan finnes helder ikke, selv om man ser ondskap betyr ikke dette at det er en sjef som styrer over den, finnes.... hvis man tenker litt lenger enn som så, så kan man jo spørre seg selv: hva er ondskap? bortsett fra ett ord??

 

får og finne mening med dette livet, må man lete i seg selv, ikke alle andre steder ; eks her på nettet... egentlig er det ingen mening med livet, meningen med livet må man skape selv, ikke ut i fra noen bok eller av ledere eller vise menn... -Mitt liv er stappfult av mening, men den har ikke kommet av seg selv. -Hvordan ville det ha vært om noe eller noen hadde på tvunget deg en mening med livet som du ikke likte? -Så meninga med livet er hva man selv vil at den skal være.

Et spørsmål til di kristene; er "gud" meninga med livet deres? -hvordan? - Eller har gud delt ut mening med livet til alle dere som tror?

 

for min del er blandt annet:

-Meninga med livet å bruke det og leve det! :)

-Meninga med livet å prøve og feile

-Meininga med livet å leve og oppleve

 

-Men på før jeg skapte meg disse meningene, stod begeret tomt og der var ingen mening med livet i det heletatt ;I ((der hvor ateismen befinner seg))

Lenke til kommentar

trHvorfor har vi religion?

 

Jo, du skjønner. En liten barn trenger en teddybjørn, ikke sant? Hvorfor trenger den en teddybjørn? Fordi den er redd. Den må klamre seg fast til noe som gir et følelse av trygghet.

Samme med religion. Folk trenger noe å klamre seg til. Alle vet innerest inne at universet er et j**** stort sted. Vi er er puslete vesner som er ikke spesielle eller viktige. Vi er ingenting. Hinsides millioner av verdner ligger derute! Mange har kanskje liv. Skapte "gud" de også, var ikke menneskene hans barn. Hva med resten av universtet?

 

Dette skremmer folk! Alle er redd for det ukjente! Døden, "romvesner" osv. Men religion forklarer det greit vekk! Folk trenger en viss trygghet i hverdagen. Nei, de trenger en viss trygghet. Ellers så ville de kanskje skjønne at de ikke er så viktige i det store bildet!!!

 

Takk for meg

 

PS: Beklager stavefeil

Lenke til kommentar
hvem sier det? hvorfor skulle liksom mennesker være underlegne eventuelle andre livsformer i universet?

 

Men hvem sier at vi overlegne??? Se på oss. Krig her, krig der! Kanskje er tegnet på at intelligent liv finnes her i universet, at de ikke har kontaktet oss.

 

Vi kan ikke si om vi er overlegne eller ikke, før vi har møtt en ET.

 

Hilsen

en ikke overlegn erller underlegn vesen :D

Lenke til kommentar

Vi har vel religion for at folk skal tilbe GuD og alla og tor med hammer'n !!?! :yes:

 

Men seriøst, mennesket har levd på denne planeten i laang tid, og sivilisasjoner har utslettet seg selv før.

 

Er genteknologi noe nytt som menneskene har funnet opp i løpet av det siste århundret ? neppe..

Lenke til kommentar
Men hvem sier at vi overlegne??? Se på oss. Krig her, krig der! Kanskje er tegnet på at intelligent liv finnes her i universet, at de ikke har kontaktet oss.

 

Vi kan ikke si om vi er overlegne eller ikke, før vi har møtt en ET.

 

Vel, kanskje den dag man treffer på E.T., så er det kanskje fordi et eller annet sted i Melkeveien at et galaktisk "rådhus" har funnet ut at en intergalatiskmotorvei skal gå akuratt der jorda er plassert, og da kan man vinke til E.T. og si at vi ikke var så overlegne likevel. (Gjett hvor man fikk den ideen fra)

 

Eller kanskje om 1000år så er det vi som har klart å komme oss avgårde til et annet solsystem for å utforske. Og av mennesklig natur (med tanke på erobringen av Amerika), så kan det hende historien gjentar seg da og.

 

Nei, for min del, så er religion ganske mye filosofi. Man kan gruble så mye man vil. Eneste jeg synes er leit :D, er at all den tid man har brukt på å lære og oppleve gjennom dette liv skulle gå til spille når man dør.

Lenke til kommentar

Nei, for min del, så er religion ganske mye filosofi. Man kan gruble så mye man vil. Eneste jeg synes er leit :D, er at all den tid man har brukt på å lære og oppleve gjennom dette liv skulle gå til spille når man dør.

Er ikke sikkert du dør, vet du. Kanskje finner de opp en metode å koble seg til en hjerne og hente ut de data som ligger der, og speile deg over til en liten unge en gang.

 

Kanskje det blir noen IRQ-problemer i startfasen, og kanskje du ikke blir så heldig med GUI-et som du hadde håpet, men det er en mulighet for at det du vet ikke går tapt.

Lenke til kommentar

Aahhh! The HitchHikers Guide to the Galaxy :D For en bok :yes:

 

En mann som har levd ca. 80 år vil ha omtrent ti terrabyte med minner i seg! Og da snakker vi heller ikke om OSet da :wink:

 

Tar nok en stund før vi kan gjøre det igjen.

 

PS: Når vi treffer ET's kommer det samme til å skje som da "den hvite man" traff de "svarte" for første gang. "Den hvite mann ble livredd"!!! Og hva skjer da, mon tro...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...