Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Virker som om maskinen starter, men...


Anbefalte innlegg

HD, cd-rom, vifter osv. starter, men skjermen, den er fortsatt svart. Den funker, har prøvd den med en annen maskin.

 

Har kjøpt nytt skjermkort (Gainward FX PowerPack, Pro/685 TV/DVI)

 

Har 2gb RAM

 

HK mitt er dette:

 

http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Products/...=48&LanID=0

 

PSU er på 300. Når jeg bare kobler den lange strøm dingsen (vet ikke hva det heter jeg), så virker det som om maskinen går, men ikke noe bilde. Men hvis jeg kobler den lille strømdingsen i tillegg, så starter maskinen og skjermen slår seg på, men det bare i 5 sekunder.

 

Jeg trenger sårt hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HD, cd-rom, vifter osv. starter, men skjermen, den er fortsatt svart. Den funker, har prøvd den med en annen maskin.

 

Har kjøpt nytt skjermkort (Gainward FX PowerPack, Pro/685 TV/DVI)

 

Har 2gb RAM

HK mitt er dette:

 

http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Products/...=48&LanID=0

 

PSU er på 300. Når jeg bare kobler den lange strøm dingsen (vet ikke hva det heter jeg), så virker det som om maskinen går, men ikke noe bilde. Men hvis jeg kobler den lille strømdingsen i tillegg, så starter maskinen og skjermen slår seg på, men det bare i 5 sekunder.

 

Jeg trenger sårt hjelp!!!

 

Tenkte på en ting, kan det være AGP slotten? Tror jaggu jeg skal teste med ett "vanlig" grafikkort imorgen.

Lenke til kommentar
Kan det være defekt skjermkort du har kjøpt da?

 

Tviler, men det er klart, det kan jo være. Men poenget er, har to skjermkort, begge er AGP. Trodde først at det første jeg hadde var deffekt, eller at HK ikke taklet mitt skjermkort, men nå reagerte jo det nyeste på akkurat samme måte.

 

Kanskje vært å prøve å bytte det til pci kort, er det det heter?

Lenke til kommentar
Jeg aner rett og slett ikke.. Prøv å kjøre skjerkortet på en annen pc, for å skjekke om det fungerer der?

 

Ja, det var det da... Kjenner faktisk INGEN som har stasjonær pc! Det er jo litt drøyt da men.

 

Har lest en god del på andre forum som har samme problem, og der kom man fram til at det kunne være BIOS som var feilen. Men så lurer jeg på, hvordan skal jeg oppdatere BIOS uten skjermbilde!?

 

Det som også er rart er at musa (usb mus) ikke funker (lyser), det gjør heller ikke tastatur, hva kan det skyldes? HK får jo strøm, fordi vifta funker plettfritt, og den er koblet på HK.

 

Nei, den som hjelper meg slik at dette går i orden, han/hun skal få så mye ære å berømmelse atte

Endret av peleri2
Lenke til kommentar

Kan du ta et bilde?

Har du i 20pin og 4 pin i hovedkortet , kun 1 rambrikke og en harddisk?

Regner med at skjermkortet ikke skal ha egen strøm.

Cpu er 100% rett veg? Skal mye vinkelkutter til for å sette den feil veg.

Endret av War
Lenke til kommentar
Kan du ta et bilde?

Har du i 20pin og 4 pin i hovedkortet , kun 1 rambrikke og en harddisk?

Regner med at skjermkortet ikke skal ha egen strøm.

Cpu er 100% rett veg? Skal mye vinkelkutter til for å sette den feil veg.

 

Når jeg har både 20 pin og 4 pin i, så starter maskinen og skjermen, men så slår den seg av før bilde har kommet opp på skjermen.

 

Har 2x 1gb ram

 

CPU står rett, det er jeg 100% sikker på. Har to harddisker, men har fjernet den ene, så bare en som står i nå. Det er innstallert Ubuntu på den.

 

Skjermkort skal ikke ha egen strøm

 

Har lagt ved to bilder, ikke vet jeg om dere blir noe klokere.

post-105809-1212865277_thumb.jpg

post-105809-1212865297_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Den skal iallefall i, ser det er samme problem i annenhver post her.

Er det flere jumpere på kortet som må setter rett?

 

Det finnes to jumpere på HK (såvidt jeg vet), den ene er vel til BIOS og den andre til CMOS(?), kan jo prøve å flytte litt på de. Er det det du mener?

Lenke til kommentar

Nei, de må stå rett, som i manualen.

Sannsynligvis sånn de sto om det bare er de to.

 

Har du prøvd å ta ut strømmen, ta ut batteriet, flytte jumeren vedsiden av ett hakk bort og tilbake , så inn med batteriet igjen og så i med strømmen og se om det går?

Resette bios.

 

Kan du ta ett nytt bilde sånn som du tester det nå?

Du er også sikker på at power sw hhd og alle de små ledningene er tett og evt rett veg +-?

Endret av War
Lenke til kommentar
Nei, de må stå rett, som i manualen.

Sannsynligvis sånn de sto om det bare er de to.

 

Har du prøvd å ta ut strømmen, ta ut batteriet, flytte jumeren vedsiden av ett hakk bort og tilbake , så inn med batteriet igjen og så i med strømmen og se om det går?

Resette bios.

 

Kan du ta ett nytt bilde sånn som du tester det nå?

Du er også sikker på at power sw hhd og alle de små ledningene er tett og evt rett veg +-?

 

Har sjekket alt det, det ser ut til å stemme bra overens med manualen.

 

 

Her er et nytt bilde, mørkt dessverre.

post-105809-1212877644_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...