Gå til innhold

Compaq klokking


zup

Anbefalte innlegg

Har en Compaq Presario 5686

PIII 450

LX/BX440 Intel Chipset

384Meg Ram

--------------------------

 

Nå vet jeg at de fleste sier at man kan ikke klokke Compaq, men jeg ser på dette som en utfordring!

 

Nå lurer jeg på :

-Er det noen som har en link til noe relatert info om overklokking av Compaq pc?

-Noen råd?

 

Denne maskinen står hos dama, og jeg venter på Via KT266A chipset slik jeg får bygd meg noe skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe,vel zup, man trenger ikke nødvendig vis å oppdaatere bios, selv om man skal opp til 500...

 

siden du har 450, kan du nok klare 500 helt fint...

selv om jeg ikke har noen spes. erfaring med compaq...

 

har selv en amd 500@550 men den kan ikke gå lengere...hehe

 

jeg sier bare PRØV!!!!

det skader ikke, det kan jeg forsikre deg om..

absolutt ingen skade kan skje! :smile:

og hvis det ikke virker, kan du bare sette jumperene slik de var igjen!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-29 23:53, dj_j0tul skrev:

siden du har 450, kan du nok klare 500 helt fint...

selv om jeg ikke har noen spes. erfaring med compaq...


 

Prosessoren klarer nok helt fint å nå 500MHz, men problemet på de fleste merke-pc'er er at de er "låst" slik at du ikke kan overklokke uansett hvor mye du prøver. Er ikke sikker på om "låsen" er på hovedkortet eller på cpu'en (går ut i fra at det er en slot-prosessor det er snakk om her), men trolig er den på hk'et.

Det finnes sikkert en hack som går ut på å lodde en motstand mellom to punkter...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en slik Compaq stående, og tro meg: det er (hvertfall for mitt vedkommende) umulig å klokke den opp. Jumperen er bare å hoppe og drite i, for i nyeste bios finner den cpu-hastigheten selv. Så - uten mulighet for fsb-justering, vil det ikke være mulig å overklokke

 

Noen som forresten er interessert i en 5686, kun kabinett med HK (uten cpu) og floppy? :smile:

 

 

---

Tommy H.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-16 16:52, JenkaRiPS skrev:

Har en slik Compaq stående, og tro meg: det er (hvertfall for mitt vedkommende) umulig å klokke den opp. Jumperen er bare å hoppe og drite i, for i nyeste bios finner den cpu-hastigheten selv. Så - uten mulighet for fsb-justering, vil det ikke være mulig å overklokke


Noen som forresten er interessert i en 5686, kun kabinett med HK (uten cpu) og floppy? :smile:



---

Tommy H.


 

Leste litt om overklokking av Hercules 3D Prophet 4500 på ei eller anna oc-side. Der ble det lodda fast en 15k motstand mellom to av pinnene på spenningsregulatoren på kortet. Kanskje dette går an å gjøre på hk'et på Compaq'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...