Gå til innhold

Ny gamer-PC i stuen


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en ny PC for spilling, vanlig skolearbeid og diverse. Maks 10k. Har funnet to modeller jeg liker:

 

Age of Conan-PC hos komplett

 

 

Datakjedens Gamer

 

 

Ser ut som det er bare skjermkortet som er den store forskjellen, og det er ikke så stor forskjell på 8800 og 9800? Burde jeg da velge datakjedens PC med 8800 for at den blir mer stillegående? Den PC-en jeg har nå bråker noe sykt og driver meg til vanvidd så det er greit at det ikke bråker og blir så himla varmt. Og den bør være rask, er litt utålmodig av meg... Hvilken synes dere jeg bør velge?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk, da bestiller jeg den fra komplett :)

 

Har bare et par spørsmål til vedrørende den fra komplett:

 

Jeg har hørt at det er lurt å få ned fra 4 GB til 3 GB minne, at Windows håndterer det bedre, er dette noe must eller vil jeg ikke merke noe til det?

 

Og så står det at komplett anbefaler Stacker eller Antec for beste kjøling til skjermkortet, hva vil det si?

 

Operativsystem 32-bit Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett, kun til PC produksjon står det, vil det si at words og excel ++ er inkludert?

Lenke til kommentar

Det er ingen problemer med å kjøre 4gb ram i et 32bits OS. Eneste ulempen er at det ikke klarer å adressere mer enn totalt 4gb minne (inkl bla skjermkortminne). Så du ender opp med å benytte mindre enn 4gb ram som du har betalt for - typisk 3,25 gb. Med dagens priser så er det vel ingen grunn til å gå for 3gb fremfor 4.

 

De anbefaler altså visse kabinetter som har god luftjennomstrømming, ikke noe mer enn det. Antec p182 er et godt valg - liker designet og det er stillegående samt kjøler bra. Antec 900 er litt mer glorete, litt mer støyende men kjøler veldig veldig bra med masse 12cm vifter.

 

Det vil nok ikke følge med Office nei.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Aha, I see :)

 

Så bør jeg bytte "Cooler Master Mystique 631" med "Cooler Master Stacker 831 2x12cm vifter" eller til "Antec Nine Hundred"? stacker øker prisen med 1355 kr og antec øker prisen med 355 kr. Er Stacker verd det eller holder med Antec 900? (får bare opp de valgene når jeg skal konfigurere PC-en, finner ikke Antec p182). Tåler litt støy, men har nå et ATI radeon 9800XT grafikk-kort som går meg på nervene pga av støy, så det må ikke bråke så mye..

 

Edit: Ser på komplett.no nå at antec 900 har fått gode brukeranmeldelser, mens tacker har fått veldig dårlige pga av bråk og støy...

Endret av Celephais
Lenke til kommentar

Antec 900 er heller ikke verdens mest stillegående kabinett - heller tvert i mot. Jeg vet man kan regulere viftehastigheten på det, men det spørs om det ikke blir litt mye volum allikevel. Etter det jeg har hørt er CoolerMaster Mystique fkatisk ok stillegående. Men det har selvfølgelig ikke like gode kjøleegenskaper som Stacker og 900.

 

Du har en mulighet ved å ta utgangspunkt i oppsettet Komplett Gamer Premium i50 - Watercooled. Har endret det slik at det kommer inn under ditt budsjett. Det blir selvfølgelig noe dyrere, men du får til gjengjeld et sabla bra kabinett som også er meget stillegående, skal man tro anmeldelsene på komplett. Oppsetter kommer med nForce 750i SLI hovedkort. Det ville jeg normalt ikke anbefale hvis du skulle bygge PCen selv, men når komplett setter den sammen og du har garanti, så går det greit:

 

Varenr.: 318711

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Need for Speed: Most Wanted,

Counter Strike 1: Anthology, PC

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Cooler Master Cosmos Silver m/850w PSU,

Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: 1 stk på lager

 

Totalt: 9.721,84

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...