Gå til innhold

Voll studentby. Erfaringer?


prada8

Anbefalte innlegg

Og om natta så har man kanskje godt av å gå av seg den verste rusen :p
Det kan være, men å til Voll etter en bytur er særdeles optimistisk. ;)

Har gjort det selv noen ganger. Tar nærmere en time fra sentrum.

 

Men én ting som egentlig er veldig viktig:

Voll er tilkoblet ntnus 100mbit linje, men man har en grense på 10gb opp-/nedlasting per dag, overskridning av dette gir deg noe bot eller noe, husker ikke helt. MEN, kan de kontrollere hva jeg bruker mine 10gb på hver dag? Jeg er meget aktiv i torrentverden, og jeg tror ikke de er altfor glade i dette. Så de av dere som bor der (en av dere som svarte går på datateknikk, så du MÅ laste ned ting vel? :D) åssen funker det for dere? Noen erfaringer med dette? Jeg bruker ca aldri 10gb per dag på nedlasting, men med den raske linja, kan det fort hende jeg laster opp til den grensa. Og kan de se hva jeg laster opp/ned? Takk for svar.

Den egentlige grensen er 20 GB opp og/eller ned de siste 48 timene.

Om du laster for mye, blir du først utestengt i 2 dager, neste gang 4, så 8, så 16 osv.

Hva du laster blir i praksis ikke kontrollert. Men enkelte advokater sender mail til NTNU hvis de ser en NTNU-ip som seeder "ulovlige ting", og da risikerer du 3 mnd utestengelse første gang. Deretter permanent utestengelse. Så ikke bruk åpne trackere hvor slike folk sitter og kikker på torrentene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det er det vel ingen begrensninger på nettet inne på selve skolen, så det er vel en del som tar unna litt heftig fildeling der? 10GB grense eller ikke, 100Mbit er 100 ganger raskere enn det jeg har nå, så jeg klager ikke. Og at det er inkludert i leia, sammen med strøm og kabel-TV, er jo også et gedigent pluss.

Lenke til kommentar

Ok, så cluet er å bruke private trackere? Det er eneste jeg bruker, hvis jeg bruker noe, så det er ikke noe problem. Og det lokale greiene, det er vel grunnen til at det er egen voll dc hub? Det er ingen dum ide det. Gleder meg, ser ut til at jeg tar i&ikt framfor fysmat nå, men fortsatt veldig usikker, fysmat er litt for tørt vil jeg si, mens i&ikt har kanskje for mye data?

Lenke til kommentar
Er det tilfeldigvis noen her som har erfaringer på Steinan studenby? i de blokkene? Jeg skal forhåpentligvis flytte dit til høsten, har skrevet under kontrakt, så håper jeg kommer inn..

 

Eeh, vil ikke akkurat kalle det kjempe erfaring, men litt er det. Har noen venner som bor/bodde der, og var og besøkte de, det er 4 rom og ett fellesareal, problemet er vel egentlig at det er litt sucky bussforbindelser, for det går buss dit, men den går ikke veldig ofte. Og brakkene er litt gamle, og det er linoleumsgulv, som ikke alltids er så veldig fint. Men i forhold til pris er det vel greit vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Okei,jeg har takka ja. Men hva hvis jeg ikke kommer inn på skolen da? Jeg måtte takke ja tidlig,stod det i søknaden. Er ganske sikker på at jeg kommer inn da. Men hva hvis ikke,liksom?

 

Jeg forsto det slik at hvis man sier opp avtalen så raskt som mulig (innen en eller annen dato) så trenger man ikke å betale for husleie...

 

Dersom du ikke kommer inn på skole i Trondheim, fortvil ikke, du kan si opp kontrakten med en måneds varsel. Har du fått tilbud om en hybel (et rom hvor du deler kjøkken og bad med andre studenter) må du ikke betale husleie hvis du gir du oss beskjed innen 21. juli. Får du tilbud på andre boliger enn hybel i kollektiv, må du betale husleie fra dagen kontrakten starter til en måned etter at du har sakt opp boligen.

 

Hvis du aksepterer en kontrakt betales det husleie fra den datoen kontrakten starter. Kontrakten starter mandag 14. juli hvis du ikke har ønsket tidligere innflytting.

dette sto på sit.no http://www.sit.no/content.ap?thisId=2709&language=0
Lenke til kommentar

Jeg har vært en del på Voll, og skal ha sommerleie der i juli, men jeg synes 3500 er litt i det meste laget. For 3500 kan man skaffe seg et langt penere, større og mer sentralt sted å bo. Desuten, å binde seg til å bo et sted i et helt år før man vet hvem man bor med eller noe er litt drastisk synes jeg.

Lenke til kommentar
Okei,jeg har takka ja. Men hva hvis jeg ikke kommer inn på skolen da? Jeg måtte takke ja tidlig,stod det i søknaden. Er ganske sikker på at jeg kommer inn da. Men hva hvis ikke,liksom?

 

Jeg forsto det slik at hvis man sier opp avtalen så raskt som mulig (innen en eller annen dato) så trenger man ikke å betale for husleie...

SiT ja, Voll er uavhengig av SiT... Du kan kjøpe deg ut av kontrakten opptil en uke (eller litt lengre, husker ikke) etter hovedopptaket 20. juli for 1000 kroner. Har nylig spurt dem om det, og fikk dette som svar.

Lenke til kommentar
For 3500 kan man skaffe seg et langt penere, større og mer sentralt sted å bo. Desuten, å binde seg til å bo et sted i et helt år før man vet hvem man bor med eller noe er litt drastisk synes jeg.

 

Eh, dette utsagnet klarer jeg ikke tro på må jeg si. Kanskje utover i semesteret? (letet ikke da) På begynnelsen, altså i august, så klarer man ikke finne nesten noe til den prisen, ihvertfall ikke noe som har både internett og strøm inkludert. Og de man kanskje finner, noe som jeg opplevde som meget sjeldent, ble fort fort utleid, og ikke glem at man må passe godt sammen med de som bor der fra før, noe som faktisk begrenser ting meget i forhold til voll der det er førstemann til mølla prinsippet :)

 

 

edit:

 

cap.O : legg merte til det første som er skrevet i den posten ;) "SiT ja, Voll er uavhengig av SiT..."

Endret av bigbadVuk
Lenke til kommentar

Det er sant, jeg bodde på tak over hodet i nesten to måneder i fjor, fordi det var steike umulig å finne et sted å bo som jeg var fornøyd med. Men er man tidlig ute så er det ikke noe problem. Rushet kommet fra midten av Juli og ut over, begynner man tidligere og jobber litt for det, så er det ikke vanskelig å finne et bra og billig sted å bo.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har fått leiekontrakt i posten nå - og tenker å skrive under på den. Jeg skal mest sannsynlig studer siv. ing i Marin Teknikk på Gløshaugen til høsten. Dette kommer dog an på om jeg får den nødvendige fireren på 3mx eksamen jeg har tatt i vår.

Men lurer litt på bussforbindelser og slikt. Er bussene stappfulle om morgenene? Hvor mye koster busskort?

Vurderer og å kjøpe meg en billig scooter til å kjøre rundt med der oppe - hvordan er parkeringsmulighetene rundt Voll? Og på nettet står det at rommene er på ca 12kvm. Er dette inkludert badet?

 

Masse spørsmål =)

Lenke til kommentar

Som oftest (nærmest alltid) god plass på bussen om morgenen. Den fylles ikke opp før på moholt, da man kan sitte og godte seg over folk som må stå :p (første uka i fjor var det ganske kaos på bussen siden normale ruter ikke startet før 1 uke etter semesterstart. Vet ikke om dette skjer hvert år eller om det var et engangstilfelle (vært i trondheim i ett år), men hvis det er slik, ikke tro første ukas kaos vil var resten av året.

 

Semesterkort på bussen kostet forrige semester 1850 kr - fler priser på http://www.team-trafikk.no/

 

Det er gode parkeringsmuligheter, spesielt for en liten scooter. Er to parkeringsplasser, en stor og en liten. Den store har jeg aldri sett være full, så en scooter skulle helt sikkert fått plass

Lenke til kommentar
Hei, jeg har fått leiekontrakt i posten nå - og tenker å skrive under på den. Jeg skal mest sannsynlig studer siv. ing i Marin Teknikk på Gløshaugen til høsten. Dette kommer dog an på om jeg får den nødvendige fireren på 3mx eksamen jeg har tatt i vår.

Men lurer litt på bussforbindelser og slikt. Er bussene stappfulle om morgenene? Hvor mye koster busskort?

Vurderer og å kjøpe meg en billig scooter til å kjøre rundt med der oppe - hvordan er parkeringsmulighetene rundt Voll? Og på nettet står det at rommene er på ca 12kvm. Er dette inkludert badet?

 

Masse spørsmål =)

Bussene er fulle, men det er alltid ledig sitteplass når den kommer til Voll, på vei mot Gløshaugen. Semesterkort for høsten er btw billigere enn om våren. Koster i overkant av 1600 for høsten.

Parkeringsmulighetene kunne ikke vært bedre :)

12kvm er inkludert badet, ja.

Lenke til kommentar

Takket nettopp ja til Voll sjøl. Vet ikke om jeg kommer inn, men er tydligvis null stress å komme seg ut av det(mot litt betaling). Vi ønsket egentlig å finne noe privat, men når du ikke bor i Trondheim, blir det vrient. Neste år satser vi på å finne et annet bosted, for da har vi mulighet til å gå på visning o.l. Gleder meg til å bo på Voll, tror det kan bli en fin opplevelse. Selv om det ikke er lov å henge opp hyller(hvis ikke jeg misforsto kontrakten?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...