Gå til innhold

Så hva synes dere om Lego Indiana Jones?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk spillet i dag til PC og har spilt det en god stund allerede. Er riktignok bare mer eller mindre gjennom det tredje brettet, men jeg har hatt det mye moro på dem så langt.

Spillmessig minner det veldig om Lego Star Wars, men det er jo ikke en dårlig ting. :) Grafisk ser det mye penere ut, og brettene føles mer som "normale" brett i stedet for tomme overflater som i Lego Star Wars. Ikke at de brettene var dårlige, men i Lego Indy er de mye mer varierte og interessante. Pisken ruler og kan brukes til alt fra å dra i spaker til å slenge seg over hull til å banke fiender. Dessuten kan vi nå plukke opp våpen fiendene slipper, og selv vanlig håndkamp er sterkt forbedret fra Lego Star Wars. Kort sagt presterte jeg å gripe en fyr og slenge ham utfor et stup, noe som ikke var mulig i Lego Star Wars.

Om det er noe som trekker ned er det ironisk nok Indy selv. I Lego Star Wars og Lego Batman (traileren ligger for øvrig under "Coming soon" i hovedmenyen) har vi mange folk å velge mellom, men i Lego Indy har vi jo et problem. Ja, to stykker kan spille sammen hele veien, men hvem pokker gidder spille med en mekaniker og se på at han andre spiller Indy? :p Det kan bli litt ensformig med bare Indy, men heldigvis er de andre folkene mye mer interessante og viktige nå enn de var i Lego Star Wars. Med bare en spiller er det nesten perfekt, men med to spillere har vi jo Indy vs en eller annen fjott å forholde oss til. Det blir fort litt krangling av sånt. Jeg vil være Indy. Du kan være bærer nr 3. :p

Humoren er heldigvis på topp, selv om det er en stor fordel at du har sett filmene først da det ikke er noe som helst dialog her.

Men nok om det. Hva synes dere om Lego Indy? Jeg er skuffet over at ingen har nevnt det her i det hele tatt, men teknisk sett kommer det vel ikke før i morgen. Jeg fikk det i dag fordi jeg forhåndsbestile, og som en bonus fikk jeg med en liten nøkkelring med en lego-figur. Aner ikke hvem det skal forestille, men morsomt er det jo. Den passer fint sammen med Lego Y-Wing'en jeg har stående på TV'n. :p

Edit: Er så godt som gjennom Raiders, men dessverre kræsja spillet. Men, men, sånt skjer. Elsker dette spillet. Det er langt mer fokus på å løse gåter enn i Lego Star Wars, men det er definitvit en bra ting. Skal jeg gi karakter må det bli 8/10. Det er litt for mye det samme som Lego Star Wars, men svært forbedret på alle områder. Bossene er litt skuffende så langt, men vanskelighetsgraden stsiller seg inn automatisk om du vil det og gir deg hele tiden en utfordring. Genialt spill. :D

Endret av thecrow77
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har konsekvent holdt meg unna demoen, previews og anmeldelser. Hadde det vært Lego Star Wars med Indy i stedet for Luke, Leia og den gjengen der hadde jeg elsket spillet. I stedet fikk vi et enda bedre spill. :D

Det eneste som kanskje kan være negativt for noen (og det er vel tvilsomt) er at brettene ikke er "Lego" lengre. Alt mulig av gjerder, statuer, broer, fiender, feller og slikt er selvsagt laget i lego, men selve bakken du går på, bakgrunnen (trær, fjell, hus osv) er mer realistisk. Selv digger jeg det nye utseendet.

Men skal jeg prøve å gå igjennom Raiders, eller hoppe over sistebrettet mens jeg venter på en patch og heller prøve Temple of Lego Doom? The Last Lego Crusade? Hm... :p

Skrevet (endret)

Jeg kommer nok til å skaffe dette kun pga multiplayer'n. Herlig at 2 stk kan sitte på samme PC og spille sammen, såvidt jeg vet er det ekstremt få(nærmere ingen) nyere spill som har dette. Når man først har besøk er det jo jævlig fett at man kan gjøre noe sammen samtidig, og ikke det vanlige med at kun en spiller om gangen. Regner med at Lego Star Wars også har sånn multiplayer som indi? Skal innrømme at det er litt barnespill, men sålenge den multiplayer'n er der er det godkjent :p

BTW: Kanskje jeg leste feil, mente å lese at det kom ut nytt Lego Star Wars og Lego indi samtidig.

Endret av MrLG
Skrevet

Først om Lego Star Wars med Episode 1-3, så Lego Star Wars II: The Original Saga med Episode 4-6. Deretter kom Lego Star Wars: The Complete Saga med alle seks episodene, før vi nå har fått Lego Indiana Jones. Lego Batman kommer om en stund, så det er bare å glede seg. :)

Multiplayeren i Lego Indy og Lego Star Wars er genial. Man har hele tiden to spillbare personer, og en god del gåter (spesielt i Indy) krever at man bruker begge folkene samtidig. Vanlige eksempler er å la begge dra i hver sin spake samtidig for å åpne en dør, eller la en stå på en plattform mens den andre drar i en spake for å flytte den. Det geniale er at man kan spille hele spillet alene om man vil, men dukker en venn opp kan han/hun ganske enkelt trykke start på den andre kontrolleren og ta over styringen av den andre spillbare figuren. Dette har jeg ikke hatt anledning til å prøve i Lego Indy ennå, men det fungerer helt utmerket i Lego Star Wars. Når den andre drar overtar AIen igjen, og vi kan fortsette å spille alene om man vil. Enkelt og greit. :)

Og ja, det er Lego, ergo er det "barnslig". Men er det så nøye? At det er barnslig betyr ikke annet enn at det er null blod (vel, det er jo lego tross alt, så hva hadde du forventet?), gåtene kan være litt i enkleste laget til tider og styringen er enkelt. Men på samme side vil jeg ikke si det er barnslig, men mer et spill for hele familien i ordets rette forstand. (ikke kun for barn og foreldrene deres, men ungdommer og enslige voksne kan også ha det veldig moro her.)

Når det gjelder kontrollene spiller jeg med gamepaden til xboxen, og har ikke prøvd det på tastatur. For øvrig er det en demo under Demoer oppe til høyre, så det skader vel ikke prøve? :)

Skrevet

Dårlig kjøp fordi det var lego? Og det visste du ikke før du kjøpte spillet? Det heter tross alt Lego Indiana Jones. Uansett, jeg tror jeg skal gå til innkjøp av dette. Det ser utrolig koselig og avslappende ut. Og ikke minst gøy :)

Skrevet
Dårlig kjøp fordi det var lego? Og det visste du ikke før du kjøpte spillet? Det heter tross alt Lego Indiana Jones. Uansett, jeg tror jeg skal gå til innkjøp av dette. Det ser utrolig koselig og avslappende ut. Og ikke minst gøy :)

Han har sikkert ikke kjøpt det engang! Han skal sikkert virke så voksen og at han har sluttet å leke med Lego for lenge siden ;)

Skrevet

Han har sikkert ikke kjøpt det engang! Han skal sikkert virke så voksen og at han har sluttet å leke med Lego for lenge siden ;)

Har kjøpt det, men gjorde også som alle andre og trodde det ville bli morsomt.

Men spillet kom ikke så mye opp til mine forhåpninger. Har alle Lego Star Wars, men Indiana Jones ble bare dårlig.

Skrevet

Kommer nok til å kjøpe dette til ps3en, men har lego starwars litt for friskt i minnet (rett og slett spillt det alt for mye) så jeg venter litt..

Angående pc versjonen så virket det som om multiplayer BARE bestod av coop på en skjerm.. Blir litt ekstremt intimt å spille på samme keyboard på en pc :p Men dere har vel gamepads muligens..

Skrevet (endret)
Angående pc versjonen så virket det som om multiplayer BARE bestod av coop på en skjerm.. Blir litt ekstremt intimt å spille på samme keyboard på en pc :p Men dere har vel gamepads muligens..

Dette er jo det beste med alt, så slipper man jo alt styret med 2 PCer, og veldig greit å spille på en når man får besøk. Men ja, det lønner seg nok med gamepad ja, selv bruker jeg bare ps3 controllern

Endret av MrLG
Skrevet

Selv bruker jeg xbox gamepaden. Likte Lego Star Wars, men må si jeg liker Indy hakket bedre. Det er mye mer variert enn Star Wars og fokuserer ganske mye på å løse gåter og slikt. Dessuten er det jo en del andre interessante detaljer som fobier (Indy er jo som kjent ikke akkurat glad i slanger) og drar det opp enda et hakk. Karakterene er faktisk forskjellige nå, ulikt Lego Star Wars der de bare har forskjellige våpen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...