Gå til innhold

Mamma tror ikke jeg gidder å sette sammen en PC. Får defor ikke kjøpe deler.


Anbefalte innlegg

Joda, det stemmer nok. Mamma tror ikke jeg gidder å sette sammen en PC. Altså, hun tror delene bare kommer til å ligge å støve nede :dontgetit: . Dette er fordi jeg har vært dårlig å gjøre lekser og få lagd middager i år. Skjønner ingenting jeg. Hvorfor i faen skulle jeg ikke gidde å sette sammen en PC jeg har brukt 15 000 kroner på? Skal jeg sitte på min PC som ikke duger til noenting å bare la delene til den nye PC-en ligge å støve ned? Trenger argumenter jeg kan bruke mot henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med at du sparer penger.

Hva med at du lærer mye av det.

Hva med at det er dine penger du bruker, og for hennes del spiller det ingen rolle.

 

Lykke til :)

Jeg sa jo at det var mine penger, men hun mente det var hennes ansvar at jeg brukte de på noe fornuftig. Altså ikke PC deler som kom til å støve ned :ermm: .

Lenke til kommentar
Si at hun er noob. Det funker alltid :p

Småeid!

 

Men til saken så hadde det sikkert hjulpet hvis du hadde en annen som også kunne sette denne pcen sammen med deg. Kanskje du har noen overbevisende venner som gidder å overbevise "mor", om at hvis du ikke klarer og sette den sammen selv så hjelper han/hun(ja, det går faktisk) med å sette den ferdig sammen.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Si at hun er noob. Det funker alltid :p

Småeid!

 

Men til saken så hadde det sikkert hjulpet hvis du hadde en annen som også kunne sette denne pcen sammen med deg. Kanskje du har noe overbevisende venner som gidder å overbevise "mor" om at hvis du ikke klarer det selv så hjelper han/hun(ja, det går faktisk) med å sette den ferdig sammen.

Har faktisk en stefar som kan en del om dette, men er redd moren min bare kommer til å si at da må han gjøre alt arbeidet. Synes egentlig hun tenker rart når hun ikke tror jeg gidder å sette sammen en PC. WTF? Å bygge en PC og gjøre lekser/lage middag er jo 2 forsjellige ting.

 

Hun prøver å gjøre et poeng ut av at du ikke gjør alle pliktene dine hjemme, og dermed får du ikke lov til å kjøpe ny PC.

Får lov til å kjøpe en PC, men ikke i deler fordi hun tror jeg ikke kommer til å gidde å sette den sammen.

 

 

 

Noen som vet hvor mye det koster å få Netshop til å gjøre det for meg (bestiller alle deler derfra)?

 

Lenke til kommentar

Gjøre lekser og lage middag, det er jo nøyaktig like artig som å bygge PC. Hvis hun virkelig mener det, bør det ikke være noe problem for deg å forklare hvorfor lystfølelsen har sitt å si her. Hvis hun ikke mener det, ber du henne skjerpe seg og forklare hvorfor hun egentlig ikke vil at du skal kjøpe PC. Jeg tror det siste er tilfellet, hun klarer bare ikke koke opp noen skikkelige argumenter. Du burde være gammel nok til å få lov av moren din til å gå seirende ut av en fornuftig diskusjon selv om hun er litt uenig.

Lenke til kommentar
Oppkrav? Da kan du cashe selv vet du.. :)

Tenkte jeg ikke på. Hvordan funker egentlig oppkrav? Kommer de på døra med pakken og skal ha pengene av deg da?

Oppkrav er slik at f.eks Netshop sender ei pakke til ditt nærmeste postkontor. Du må ikke forskuddsbetale, men betaler beløpet når du henter pakka.. :)

Lenke til kommentar
Oppkrav? Da kan du cashe selv vet du.. :)

Tenkte jeg ikke på. Hvordan funker egentlig oppkrav? Kommer de på døra med pakken og skal ha pengene av deg da?

Oppkrav er slik at f.eks Netshop sender ei pakke til ditt nærmeste postkontor. Du må ikke forskuddsbetale, men betaler beløpet når du henter pakka.. :)

Takk for svar. Kan jeg bare betale med vanlig Visa Electron? Har pengene jeg skal bruke på en annen konto enn den som er koblet til Visa Electron kortet (har 3 kontoer: en sparekonto som jeg ikke kan bruke før jeg blir 18, en sparekonto som jeg kan bruke før jeg blir 18 (mine egne penger som jeg har fått i konfirmasjonsgave og spart opp selv) og en konto som er koblet til Visa Electron. Hvordan får jeg overfør fra sparekontoen til Visa Electron kontoen?

Lenke til kommentar
Hva med å faktisk gjøre leske og lage litt middag innimellom for å vise at jo, du vil gidde ganske mye for å få ny PC!!

Bruker å gjøre det innimellom, men ikke så ofte som jeg kansje skulle ha fått gjort :p .

 

Tyder på at din mor har dårlig erfaring fra dine tidligere prosjekter/plikter (ikke bare data, men hva du har lovet henne at du skal gjøre).

Har vel egentlig aldri hatt noe særlig med prosjekter, men kan vel si det er en del plikter jeg ikke har gjort. Men hvorfor skal jeg ikke gidde å sette sammen en PC? Er stor forsjell på å lage middag/rake hagen/gjøre lekser og sette sammen en PC som jeg selfølgelig vil få brukt raskest mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...