Gå til innhold

Rart problem når eg spiller. Har lagg selv om eg har rundt 80ms

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som kan fortelle meg hva som kan være problemet. Har også ein nyere pc og har aldri under 60fps. Har også skjeldent over 80ms. Kan det være serveren som er litt uggen. Har vert sånn siden eg installerte fra Vista til XP

Endret av albions
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som kan fortelle meg hva som kan være problemet. Har også ein nyere pc og har aldri under 60fps. Har også skjeldent over 80ms. Kan det være serveren som er litt uggen. Har vert sånn siden eg installerte fra Vista til XP

Trådløst internett ?

Skrevet (endret)

Trådløst internett ?

Jupp, men signalet er "Utmerket". Porter i ruteren er også åpnet

Endret av albions
Skrevet

Trådløst internett ?

Signalet kan være utmerket med latency fremdeles dårlig, har ikke bevis å presentere, men har selv erfaring med det. Disablet det rådlause, fortalte brodern at netet var nede, kobla meg selv i veggen :)

Da hadde jeg 50ms og ingen lag

Skrevet

Trådløst internett ?

Signalet kan være utmerket med latency fremdeles dårlig, har ikke bevis å presentere, men har selv erfaring med det. Disablet det rådlause, fortalte brodern at netet var nede, kobla meg selv i veggen :)

Da hadde jeg 50ms og ingen lag

Får prøve med kabel TV uttaket da. Går ingen ting bra på tv alike vell. Stikker opp og bytter om på kablene i sentralen. Kommer med tilbake melding :)

Skrevet

80ms er 80ms, uansett om det er trådløst eller ikke.

Det kan derimot være stabilitetsproblemer. For å sjekke om det trådløse er problemet:

Start -> Kjør

Skriv inn cmd og trykk enter

Skriv ipconfig og trykk enter

Les av standard gateway

Skriv inn ping <standard gateway> -t

for eksempel ping 192.168.1.1 -t

La den gå noen minutter (avbryt med CTRL+C), helst uten msn eller annen bruk av nettet. Sjekk så igjennom alt og se om du finner noen enormt høye tall under tid, eller om den holder seg noenlunde stabil.

oO

Skrevet

Har akkurat samme problemet selv, har da også tråløst nett med meget bra signal. Irriterende mhm. Gjør det litt vanskelig til tider å heale gitt.

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle hive meg på resten her.

Jeg er en ex-trådløst gamer, og kommer aldri til å gå tilbake til det. Siden jeg fikk kabel lagt til rommet mitt, har ting gått så mye bedre.

Skrevet (endret)

Dette er et kjent problem på trådløse routere uten QoS. Løsning: skaff en router med QoS ;)

Edit: link til en artikkel som forteller litt mer om problemer her :)

Edit2: Dette er en veldig god router med QoS. Kan anbefales på det varmeste.

Endret av elf_man

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...