albions Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 (endret) Noen som kan fortelle meg hva som kan være problemet. Har også ein nyere pc og har aldri under 60fps. Har også skjeldent over 80ms. Kan det være serveren som er litt uggen. Har vert sånn siden eg installerte fra Vista til XP Endret 5. juni 2008 av albions
Tor-Bjarne Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Noen som kan fortelle meg hva som kan være problemet. Har også ein nyere pc og har aldri under 60fps. Har også skjeldent over 80ms. Kan det være serveren som er litt uggen. Har vert sånn siden eg installerte fra Vista til XP Trådløst internett ?
albions Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Skrevet 5. juni 2008 (endret) Noen som kan fortelle meg hva som kan være problemet. Har også ein nyere pc og har aldri under 60fps. Har også skjeldent over 80ms. Kan det være serveren som er litt uggen. Har vert sånn siden eg installerte fra Vista til XP Trådløst internett ? Jupp, men signalet er "Utmerket". Porter i ruteren er også åpnet Endret 5. juni 2008 av albions
Tor-Bjarne Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Noen som kan fortelle meg hva som kan være problemet. Har også ein nyere pc og har aldri under 60fps. Har også skjeldent over 80ms. Kan det være serveren som er litt uggen. Har vert sånn siden eg installerte fra Vista til XP Trådløst internett ? Jupp, men signalet er "Utmerket". Porter i ruteren er også åpnet Signalet kan være utmerket med latency fremdeles dårlig, har ikke bevis å presentere, men har selv erfaring med det. Disablet det rådlause, fortalte brodern at netet var nede, kobla meg selv i veggen Da hadde jeg 50ms og ingen lag
albions Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Skrevet 5. juni 2008 Noen som kan fortelle meg hva som kan være problemet. Har også ein nyere pc og har aldri under 60fps. Har også skjeldent over 80ms. Kan det være serveren som er litt uggen. Har vert sånn siden eg installerte fra Vista til XP Trådløst internett ? Jupp, men signalet er "Utmerket". Porter i ruteren er også åpnet Signalet kan være utmerket med latency fremdeles dårlig, har ikke bevis å presentere, men har selv erfaring med det. Disablet det rådlause, fortalte brodern at netet var nede, kobla meg selv i veggen Da hadde jeg 50ms og ingen lag Får prøve med kabel TV uttaket da. Går ingen ting bra på tv alike vell. Stikker opp og bytter om på kablene i sentralen. Kommer med tilbake melding
Matsemann Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 80ms er 80ms, uansett om det er trådløst eller ikke. Det kan derimot være stabilitetsproblemer. For å sjekke om det trådløse er problemet: Start -> Kjør Skriv inn cmd og trykk enter Skriv ipconfig og trykk enter Les av standard gateway Skriv inn ping <standard gateway> -t for eksempel ping 192.168.1.1 -t La den gå noen minutter (avbryt med CTRL+C), helst uten msn eller annen bruk av nettet. Sjekk så igjennom alt og se om du finner noen enormt høye tall under tid, eller om den holder seg noenlunde stabil. oO
brillan Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Lav fps? "Har også ein nyere pc og har aldri under 60fps"
AvIOn Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Har akkurat samme problemet selv, har da også tråløst nett med meget bra signal. Irriterende mhm. Gjør det litt vanskelig til tider å heale gitt.
Rincewind Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Tenkte bare jeg skulle hive meg på resten her. Jeg er en ex-trådløst gamer, og kommer aldri til å gå tilbake til det. Siden jeg fikk kabel lagt til rommet mitt, har ting gått så mye bedre.
elf_man Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 (endret) Dette er et kjent problem på trådløse routere uten QoS. Løsning: skaff en router med QoS Edit: link til en artikkel som forteller litt mer om problemer her Edit2: Dette er en veldig god router med QoS. Kan anbefales på det varmeste. Endret 6. juni 2008 av elf_man
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå