Gå til innhold

Halv ytelse på Powercolor Radeon 3870x2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, en E8400 hentes i DAG! :D AoC for alle penga asså, skal sitte på 1080p og meske meg når jeg først skal spille dette, har ventet i åresvis på en mer "voksen" arvtager til wow så da skal det gå glatt no matter what. Skal paste scores senere, nåde hvis ikke det er det som er problemet! hehehe.. Takk for angrefrist heldigvis :)

Endret av Inspekta
Lenke til kommentar
Kjøpte nytt HK tirsdag (Foxconn X38a) sitter med Pentium D 3ghz 4gb ram og 1000w strømforsyning men får kun halv ytelse i spill og 3dmark. Har alt som av siste drivere og har testet etter og ha lest testen til Hw.no både med XP 32-bit, XP 64-bit, Vista 32-bit og Vista 64 bit for å se om ytelsen forandret seg men nøyaktig samme score hver gang, 6550. Noen som har vært borti samme problem eller vet om en løsning?

 

Pentium D @ 3,525 atm

 

hehe jeg har 2gig ram e6850 på 3,75 ghz med stock cooling og et asus 3870x2. Jeg drar 3dmark 06 til 17k

 

 

SM2.0 Score: 2965

HDR/SM3.0 Score: 4359

CPU Score: 1500

 

Litt skuffende kan du si etter å ha lest hw sin test av kortet =>

 

Henger alle verdier sammen eller er det cpu scoren som skal dra totalen opp noe sinnsykt?

 

jo mer kraft cpuen gir jo høyere score får du i shader model 2.0 og 3.0 i 3dmark06 i tillegg til sin egen cpu score.

Lenke til kommentar

Kjøpte en E8400 Intel Core 2 Duo 3ghz wd, sitter med 9k score i 3dmark06 fortsatt, noe min Pentium D klarte på 3,7ghz, temmelig skuffet. Original softwaren til Foxconn X38A klarte fint og klokke pentium D'n min men core 2 duo'n klarer den ikke mer enn opp til 3,2ghz. Det er uansett en annen tråd men hvorfor har jeg så lav score enda? Vurderer og bruke angrefrist på core 2 og sette inn D'n igjen

Lenke til kommentar

Takk for Gpu-Z tipset! Av en eller annen grunn hadde Crossfire blitt disablet i CCC og jeg hadde 10,5k score med enkel GPU :D Nå ble Scoren 14288 :). Jeg kan godt som ingenting om overklokking så eneste jeg gjør er å stille opp frekvensen i Bios eller i FOX ONE programmet som følger med, med siste oppdateringer da

Lenke til kommentar
Bruk bios, skal du i nærheten av 4ghz må du øke vcore også - ikke gå over 1.4v med mindre du har ekstrem kjøling - minnet ditt blir også overklokket, så du må passe på å "gire" det ned.

 

Ok, da prøver jeg meg på 1.4v, satser på at systemet sier ifra om det blir overload?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...