Gå til innhold

Trenger jeg egentlig et eget lydkort?


Anbefalte innlegg

Siden hovedkortprodusentene begynte med intergrerte lydkort, så har jeg holdt meg til det. har alltid bare brukt std pc-høyttalere. Vil jeg merke noe bedre kvalitet ved å gå over til et eget lydkort? ser på film, spiller og hører på musikk på pc-en. har pr. idag ikke noen surroundoppsett. men tror det kommer snart.

 

så, har jeg bruk for et eget lydkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg vil ikke tro det. Jeg har brukt innebygd kort lenge, og merker ikke noe forskjell når jeg er på andres PCer med fancy lydkort.

 

Det avhenger nok selvfølgelig av hvor mange hundre kroner du har tenkt å bruke på lydkortet. Da vil du nok høre en liten forskjell, men ikke at det har mye å si.

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke.

 

Du vil kunne merke bedre lyd med et dedikert kort ja, men da må du virkelig lytte etter forskjellene sidne dagens integrerte lydkort er såpass gode.

 

Om du ikke er spesiellt kresen audiofil eller trenger spesielle funksjoner i kortet for audioproduksjon eller gaming (EAX osv.) så er det ikke noe stort behov for å bruke penger på et dedikert lydkort.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis du har et brukbart headsett,så vil du høre forskjell mener nå jeg.

Integrerte lydkort har ofte mye susing,det har ikke gode lydkort.

Ved spilling er det mye enklere å høre hvor fienden og skudd kommer fra med et godt lydkort.

Merk at dette gjelder først og fremst ved bruk av headsett eller gode høyttalere.

 

Jeg har selv hatt X-Fi Platinum og Onkyo Wavio lydkort. X-Fi er konge til spillbruk,mens Onkyo er best til musikk.

Lenke til kommentar

Integrert lyd suger balle. Har bare et audigy 2 zs som banker alt av integrert lyd som eg har vært borti til no(begynner vel å bli 4 stk som alle lager egen støy,knitrer litt og mangler krefter), dette selv på et fizzeanlegg til 600kr som jeg bruker på hybelen(logitech x-540). Så om du har et snev av ører så gå for et skikkelig lydkort :yes:

Lenke til kommentar
Integrert lyd suger balle. Har bare et audigy 2 zs som banker alt av integrert lyd som eg har vært borti til no(begynner vel å bli 4 stk som alle lager egen støy,knitrer litt og mangler krefter), dette selv på et fizzeanlegg til 600kr som jeg bruker på hybelen(logitech x-540). Så om du har et snev av ører så gå for et skikkelig lydkort :yes:

 

 

"AGREE" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...