Gå til innhold

Russ 2009, for oss som blir russ!


Russ 2009  

144 stemmer

  1. 1. Hvor har folket tenkt seg til våren?

    • Stavanger
      53
    • Lillehammer
      22
    • Tryvann
      51
    • Tusenfryd
      27
    • Andre
      29
    • Ingen
      50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, på min skole er det total kaos.... Vi vet rett og slett ikke hva vi skal være; Rød eller blå. Noen klasser mener at vi skal være blå, mens andre mener rød. En klasse har bestemt seg for å være blå, selv om de ikke er sikre på om det er dette de faktisk skal være.

 

Jeg personlig må si at jeg hater denne forbanna reformen innen videregående skole... Alt blir snudd på hodet, og vi får naturligvis ingen informasjon om dette fra skolen, ettersom skolen ikke har noe med russefeiringen å gjøre, direkte.

Lenke til kommentar
Alle de kule kidza er rødruss. Blårussene er på vei ut av systemet.

 

Allmenn = rød

Wannaberuss = svart

 

:)

Fyfaen du er dum. Du vet at faktisk at det var svartruss før rødruss. :)

 

Oj, du var tøff! Kaller meg dum og greier.. Den nåværende norske russetradisjonen skriver seg fra 1905, da røde russeluer først ble brukt av elever i avgangsklasser i Kristiania.

 

Jeg er klar over at den originale russelusa var svart, men dette var da på universitet, og er ikke det samme. Det er en annen feiring.

Lenke til kommentar
Alle de kule kidza er rødruss. Blårussene er på vei ut av systemet.

 

Allmenn = rød

Wannaberuss = svart

 

:)

Fyfaen du er dum. Du vet at faktisk at det var svartruss før rødruss. :)

 

Oj, du var tøff! Kaller meg dum og greier.. Den nåværende norske russetradisjonen skriver seg fra 1905, da røde russeluer først ble brukt av elever i avgangsklasser i Kristiania.

 

Jeg er klar over at den originale russelusa var svart, men dette var da på universitet, og er ikke det samme. Det er en annen feiring.

Det er jo idiotisk å skrive at svartruss er wannabe russ. De feirer endt skolegang de å likedan som rødrussen.

Lenke til kommentar
Alle de kule kidza er rødruss. Blårussene er på vei ut av systemet.

 

Allmenn = rød

Wannaberuss = svart

 

:)

Fyfaen du er dum. Du vet at faktisk at det var svartruss før rødruss. :)

 

Oj, du var tøff! Kaller meg dum og greier.. Den nåværende norske russetradisjonen skriver seg fra 1905, da røde russeluer først ble brukt av elever i avgangsklasser i Kristiania.

 

Jeg er klar over at den originale russelusa var svart, men dette var da på universitet, og er ikke det samme. Det er en annen feiring.

Det er jo idiotisk å skrive at svartruss er wannabe russ. De feirer endt skolegang de å likedan som rødrussen.

 

Har aldri sagt noe annet, har jeg? Rødruss var den originale feiringen, så kom svartruss og andre etter. Ikke påpek at rødruss er wannabe av tidligere universitetsruss heller, da skyter du deg i foten.

 

Wannaberødruss er vel mer 'politisk korrekt'.

Lenke til kommentar
Alle de kule kidza er rødruss. Blårussene er på vei ut av systemet.

 

Allmenn = rød

Wannaberuss = svart

 

:)

Fyfaen du er dum. Du vet at faktisk at det var svartruss før rødruss. :)

 

Oj, du var tøff! Kaller meg dum og greier.. Den nåværende norske russetradisjonen skriver seg fra 1905, da røde russeluer først ble brukt av elever i avgangsklasser i Kristiania.

 

Jeg er klar over at den originale russelusa var svart, men dette var da på universitet, og er ikke det samme. Det er en annen feiring.

Det er jo idiotisk å skrive at svartruss er wannabe russ. De feirer endt skolegang de å likedan som rødrussen.

 

Har aldri sagt noe annet, har jeg? Rødruss var den originale feiringen, så kom svartruss og andre etter. Ikke påpek at rødruss er wannabe av tidligere universitetsruss heller, da skyter du deg i foten.

 

Wannaberødruss er vel mer 'politisk korrekt'.

Det har ingen ting med wannabe å gjøre. Svartrussen har jo grunn til å feire endt skolegang like mye som rødrussen. Det har med respektere andre. Bortimot absolutt alt som skjer idag er wannabe ifølge dine konklusjoner for de "hermer" etter. Så alle/alt som hermer etter noe andre/annet er wannabe og da er alle det for absolutt alle gjør noe som andre gjør i dagens samfunn

Lenke til kommentar
Det har ingen ting med wannabe å gjøre. Svartrussen har jo grunn til å feire endt skolegang like mye som rødrussen. Det har med respektere andre. Bortimot absolutt alt som skjer idag er wannabe ifølge dine konklusjoner for de "hermer" etter. Så alle/alt som hermer etter noe andre/annet er wannabe og da er alle det for absolutt alle gjør noe som andre gjør i dagens samfunn

 

Må først si at det første innlegget mitt var overhodet ikke seriøst. Trodde det var åpenbart :) Men når det er sagt, så VAR faktisk rødruss før russ uten generell studiekompetanse (hence wannabe). Du kan angripe meg så mye du vil (ref: fy faen du er dum) og vri det jeg sier. Men jeg har rett.

 

PS: Min pappa er sterkere enn din (dette ble jævlig dumt :!:)

Endret av mathos
Lenke til kommentar
Det har ingen ting med wannabe å gjøre. Svartrussen har jo grunn til å feire endt skolegang like mye som rødrussen. Det har med respektere andre. Bortimot absolutt alt som skjer idag er wannabe ifølge dine konklusjoner for de "hermer" etter. Så alle/alt som hermer etter noe andre/annet er wannabe og da er alle det for absolutt alle gjør noe som andre gjør i dagens samfunn

 

Må først si at det første innlegget mitt var overhodet ikke seriøst. Trodde det var åpenbart :) Men når det er sagt, så VAR faktisk rødruss før russ uten generell studiekompetanse (hence wannabe). Du kan angripe meg så mye du vil (ref: fy faen du er dum) og vri det jeg sier. Men jeg har rett.

 

PS: Min pappa er sterkere enn din (dette ble jævlig dumt :!:)

Det første inlegget mitt var ikke seriøst heller ref. smiley. Men det at du fortsetter med argumentere er dumt. HeiHå :D

Lenke til kommentar
Det har ingen ting med wannabe å gjøre. Svartrussen har jo grunn til å feire endt skolegang like mye som rødrussen. Det har med respektere andre. Bortimot absolutt alt som skjer idag er wannabe ifølge dine konklusjoner for de "hermer" etter. Så alle/alt som hermer etter noe andre/annet er wannabe og da er alle det for absolutt alle gjør noe som andre gjør i dagens samfunn

 

Må først si at det første innlegget mitt var overhodet ikke seriøst. Trodde det var åpenbart :) Men når det er sagt, så VAR faktisk rødruss før russ uten generell studiekompetanse (hence wannabe). Du kan angripe meg så mye du vil (ref: fy faen du er dum) og vri det jeg sier. Men jeg har rett.

 

PS: Min pappa er sterkere enn din (dette ble jævlig dumt :!:)

Det første inlegget mitt var ikke seriøst heller ref. smiley. Men det at du fortsetter med argumentere er dumt. HeiHå :D

 

and a bottle of rum! Ro ro.. :)

Lenke til kommentar
Joker91: Å feire at man har klart seg gjennom 2 år med plankekjøring, altså yrkesfag er ikke mye å skryte av. Praktiske fag, samme matten som 10. klasse og røykepauser hvert 5. minutt - ikke mye å skryte av.

 

De fleste svartruss er jo ikke 18 engang når russefeiringen begynner.

Nå bør du vel passe deg. Matten er den samme som studiespesialisering bare at det er mindre timer. Man kan også velge vanskeligere matte med flere timer og ta den vanskeligste matten som er på VGS. Pluss at flere yrkesfaglinjer har matte i alle fag. På elektro har man matte i bortimot alle fag og mange fra studiespesalisering hadde ikke greid seg der pga det. Du har jo helt utrolig dårlig innstilling til yrkesarbeidere. Hvordan skulle verden gått uten yrkesfaglinjer? Nå gjør no faktisk mange av yrkesarbeidere hardt arbeid iforhold til mange som har gått studiespeasialisering (nå skal jeg synke til dit nivå) som havner i kassen på rema e.l. Jeg synes alle bør få feire endt skolegang for alle trengs i samfunnet videre med forskjellige yrker.

Lenke til kommentar

Er vel som flere andre her inne Russ09' jeg også. Jeg er av typen BLÅ, men bryr meg lite om hva folk sier om blårussen.

 

Rødrussen er vel de som ifølge noen ovenfor her sliter seg gjennom den videregående skolen med vanskelig matte og lange timer.

Svartrussen og Blårussen er vel nogenlunde likt, siden begge er Yrkesfaglige. Vi som går på Yrkesskoler/Yrkesfaglinjer går liksom så mye enklere prosess en dere Studiespesialiserende vi da?

 

Jeg som blåruss har til neste sommer fulført mitt tredje år på videregående. Jeg har gått like mange "tunge" år som rødrussen, men jeg skal til forandring ut i lære.

 

Etter min mening synes jeg det er dumt av dere rødruss å klandre oss Yrkesfaglige. Vi gjør alle forskjellige valg og har alle forskjellige mål. Vi som går Yrkesfaglige linjer har dog. bestemt oss på forhånd hva vi vil jobbe med i framtiden.

 

Men jaja.. Russ blir vel stas!

Lenke til kommentar
Er vel som flere andre her inne Russ09' jeg også. Jeg er av typen BLÅ, men bryr meg lite om hva folk sier om blårussen.

 

Rødrussen er vel de som ifølge noen ovenfor her sliter seg gjennom den videregående skolen med vanskelig matte og lange timer.

Svartrussen og Blårussen er vel nogenlunde likt, siden begge er Yrkesfaglige. Vi som går på Yrkesskoler/Yrkesfaglinjer går liksom så mye enklere prosess en dere Studiespesialiserende vi da?

 

Jeg som blåruss har til neste sommer fulført mitt tredje år på videregående. Jeg har gått like mange "tunge" år som rødrussen, men jeg skal til forandring ut i lære.

 

Etter min mening synes jeg det er dumt av dere rødruss å klandre oss Yrkesfaglige. Vi gjør alle forskjellige valg og har alle forskjellige mål. Vi som går Yrkesfaglige linjer har dog. bestemt oss på forhånd hva vi vil jobbe med i framtiden.

 

Men jaja.. Russ blir vel stas!

Når ble blåruss yrkesfaglig? Tenkte det var økonomi i den gamle reformen og nå er det vel bare rødruss man blir ved studieforberedende på VGS?

Lenke til kommentar

På skolen vår i fjor, var blårussen dem som gikk allmenfag med økonomi.

 

Joker91: Håper du forstod at jeg køddet. Det er vel slik de fleste som ikke har gått yrkesfag tenker på yrkesfag. Kjenner såpass mange som har gått yrkesfag, og far min er faktisk norsklærer på en yrkesfaglig skole. Så jeg vet det ikke ser slik. :p

 

Kongeparken treffet var uten tvil det råeste, det var mer stemning enn på Tryvann. Kongeparken var mer som Hovefestivalen, altså at man satt ute og pilset på dagen, og fest hele natten. På tryvann var det mindre gang på campingen, og mer som et stort "raveparty". :p

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
Når ble blåruss yrkesfaglig? Tenkte det var økonomi i den gamle reformen og nå er det vel bare rødruss man blir ved studieforberedende på VGS?

Hvordan kan det være økonomi-elever som blir blåruss? Jeg går selv Automatiseringsfaget, videre fra Elektro/TIP(noe som sikkert er så yrkesfaglig man kan få det), og skal nå bli blåruss.

De som går 'Påbygging til generell studiekompetanse' blir hvertfall, på min skole, blåruss! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...