Gå til innhold

tapte akkurat tre måneders lønn jeg gitt...


Anbefalte innlegg

Les og lær!

Fordi jeg formelt, dvs skriftlig, ikke bekreftet at jeg tok i mot stillingen tidsnok, står jeg nå uten jobb. Det at den nye bedriften visste at jeg hadde sagt opp min forrige stilling for å kunne begynne hos dem, var ikke på langt nær nok. Vil minne alle på å dokumentere ALL kommunikasjon med ny arbeidsgiver og formalisere avtaler så fort som mulig.

Jeg har dessverre lært the hard way. En bedrift ved dens ulike ledere kan visst love hva det skal være muntlig uten at det oppfattes som særlig bindende. Jeg trodde at det skriftlige jobbtilbudet jeg fikk var bindende for bedriften, men det er det bare i kort tid (et definisjonsspørsmål hvor kort denne tiden er). Jeg skulle ha fått den signert sporenstreks, men jeg trodde alt var i boks og at detaljene jeg hadde noen kommentarer til kunne vente til jeg hadde startet opp. Den gang ei. Bedriften ombestemte seg, og følte intet ansvar for å si fra om det før TRE DAGER FØR MIN AVTALTE OPPSTART!!!

Jeg har jobbet fulltid i 11 år, men har likevel ingen særlig erfaring med å søke og bytte jobber. Nå har jeg lært at en tydeligvis aldri kan bli kynisk nok på egne vegne.

 

Vetahutt snart sjøl

Endret av Vetahutt.2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva med lederne du har pratet med? Har de plutselig frasagt seg alt ansvar ovenfor deg?

Har du pratet med de etter du fikk beskjeden?

 

Syntes det hørtes så merkelig ut å plutselig snu 180 grader da alt så lovende ut.

 

Men som nevnt, dokumentasjon er alt når det kommer til avtaler, dessverre.

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om ord mot ord, så burde vel det faktumet at du har sluttet i din forrige jobb for å begynne i den nye være en veldig god indikator på at du hadde gjort en muntlig avtale på å ta jobben. Særlig hvis du informerte din gamle jobb om at du sluttet for å begynne i den nye.

 

Jeg synes det hadde vært fair om de hvertfall erstattet din tapte arbeidsfortjeneste. I prinsippet skal vel muntlige avtaler være like bindende som skriftlige?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Les og lær!

Fordi jeg formelt, dvs skriftlig, ikke bekreftet at jeg tok i mot stillingen tidsnok, står jeg nå uten jobb. Det at den nye bedriften visste at jeg hadde sagt opp min forrige stilling for å kunne begynne hos dem, var ikke på langt nær nok. Vil minne alle på å dokumentere ALL kommunikasjon med ny arbeidsgiver og formalisere avtaler så fort som mulig.

Jeg har dessverre lært the hard way. En bedrift ved dens ulike ledere kan visst love hva det skal være muntlig uten at det oppfattes som særlig bindende. Jeg trodde at det skriftlige jobbtilbudet jeg fikk var bindende for bedriften, men det er det bare i kort tid (et definisjonsspørsmål hvor kort denne tiden er). Jeg skulle ha fått den signert sporenstreks, men jeg trodde alt var i boks og at detaljene jeg hadde noen kommentarer til kunne vente til jeg hadde startet opp. Den gang ei. Bedriften ombestemte seg, og følte intet ansvar for å si fra om det før TRE DAGER FØR MIN AVTALTE OPPSTART!!!

Jeg har jobbet fulltid i 11 år, men har likevel ingen særlig erfaring med å søke og bytte jobber. Nå har jeg lært at en tydeligvis aldri kan bli kynisk nok på egne vegne.

 

Vetahutt snart sjøl

Dette burde være et unødvendig spørsmål, men jeg spør likevel: Bekreftet du muntlig at du tok imot tilbudet?

 

(Så får jeg heller tåle å bli skjelt ut for å ha stilt et "idiotisk" spørsmål ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...