Gå til innhold

Spillpc 12-13 tusen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har tenkt å kjøpe meg en ny PC, og har sett litt rundt på komplett.no sine pakketilbud.

Jeg har lyst på denne lille karen, mest på grunn av vannkjølinga :)

Noen som kunne hjulpet med hvordan jeg kan sette den opp best mulig? eller om det kanskje lønner seg å bestille og bygge selv;)

Har lyst til å ha et SLI kort (skal kun ha 1 grafikkort, men har lyst til å ha denne muligheten åpen. tenkte på en XFX gefoce 9800GTX)

Vanlig 500 eller 750 gb harddisk.

Quad eller dual, skal brukes til spilling! :)

En rimelig dvd-brenner og et bra lydkort:)

Her er det jeg har kommet opp med hittil

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

MSI P7N Diamond, nForce-780i SLI,

Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket

Asetek LCLC BU 1CPU Liquid Cooling

Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

XFX GeForce 9800GTX 740M 512MB XXX GDDR3

Seagate Barracuda 7200.11 500GB.

Håper noen kan hjelpe, takker på forhånd for all hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor ta sjansen på et nvidia sli hovedkort? det er en forhøyet risiko for komabilitetsproblemer og annet tull med nvidiahovedkort fremfor intel sine p35/x38. dessuten genererer de mer varme og krever mer strøm...

hvorfor lydkort? absolutt nødvendig? dagens integrerte lydkort holder ganske høy kvalitet. vil absolutt fraråde Creative lydkort ihvertfall.(asus xonar er bra!)

dualcore hvis du skal spille. de kan klokkes høyere, og høyere mhz jo bedre i spill!

billigste 9800gtx er et bra skjermkort. klokk det selv

sist, men ikke minst: du tjener som regel endel på å bygge selv. Og Komplett er overhodet ikke billigste nettbutikk. kan sikkert spare 1000kr på å velge en annen butikk.

Skrevet (endret)

Ok, takker for tipset!:)

Er det noen som kunne ha satt opp en god handlevogn for meg, med utgangspunkt i den øverste posten? :) Jeg er helt blå når det gjelder hva som er bra osv. Jeg valgte kun det hovedkortet fordi det hadde SlI, men har lest i ettertid at det er dårlig. Tror jeg bare dropper SLI helt;)

Har tenkt å ha PCen en god stund, derfor velger jeg quad i og med at det er mer fremtidsrettet(?)

Og sist men ikke minst, er det virkelig noe vits med vannkjøing? jeg har ikke tenkt å overklokke noe som helst, tør ikke det, derfor velger jeg et kort som er fabrikkoverklokka:P

EDIT: Det er ikke noe problem for meg å bygge selv. (selvom jeg aldri har gjort det) Eneste grunnen til at jeg tenkte på ferdigpc var på grunn av vannkjølinga. :) Og et inntigrert lydkort er mer enn nok ;)

Endret av Davidhg
Skrevet

og de rambrikkene du har valgt er ikke verdens beste til den prisen...

mushkin redline 8000 4GB har de til rundt samme pris på netshop. den går på 1000mhz istedetfor 800.. alltids noe å ta med seg. gjør overklokking mye lettere=)

Skrevet

Er som sagt lite kyndig når det kommer til hvilke komponenter som er bra;) så om noen kunne gitt meg en liten pekepinn/handlevogn så hadde det vært knall! :)

Skrevet (endret)

Lurer også på hvor lang tid det tar før man får varene fra amentio? (til oslo)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73860 slik ser den ut foreløpig

Har egentlig bestemt meg for å bygge selv, iom at det blir billigere, eller bør jeg gå får vannkjøing?

Trenger råd om hoedkort, og prossesor! :) resten av delene tror jeg jeg tar, kanske bytte ut rammen og?:)

Endret av Davidhg
Skrevet

Da har jeg satt opp en her, kan noen se over og se om alt passer med hverandre, og i tillegg trenger jeg en prossessorkjøler, noen som kan hjelpe? :)

Skrevet

Amentio er raske når de har varer på lager. Da kan det hende de står på døra dagen etter hvis du er heldig.

Men hvorfor velge et så unødvendig dyrt hovedkort? nvidia har endel trøbbel med sine hovedkort, så jeg vil på det sterkeste anbefale et P35-hovedkort. Så sparer du en tusenlapp der.

Og 2,5ghz cpu er litt lavt, burde kanskje velge en ram som klarer litt høyere hastighet da.

antar at q9300 har fsb 333 og multiplier 7,5=2497mhz.

øker du fsb til 400 har du cpu på 3000mhz. skal du over det begynner det å spøke for rammen din. Til sammenligning har vel e8400 multiplier på 9 og PC-en vil mest sannsynlig klare 3600mhz glatt.

Skrevet

Liker Western digital så tror jeg blir med den.

Eneste jeg egentlig tenker litt på er om alt passer, og om en prossessorvifte. ;)

Skrevet

Nå ble jeg litt forvirra her, Jeg har valgt en zalman (står i handlelisten) Trenger jeg noe mer enn den ene vifta? :p Det er vel noen vifter som følger med i kabinettet?

Kjøper samtidig en Vista Ultimate 64-bit :)

Skrevet
Nå ble jeg litt forvirra her, Jeg har valgt en zalman (står i handlelisten) Trenger jeg noe mer enn den ene vifta? :p Det er vel noen vifter som følger med i kabinettet?

Kjøper samtidig en Vista Ultimate 64-bit :)

Oja. Min feil. Hadde sett på ei gammal handleliste. Men uansett. Noctua kjølaren eg foreslo er eg ganske sikker på er betre. Kjøp heller Premium istadenfor Ultimate. Sparar eit par kroner der.

Skrevet (endret)

Oki så noctuna istedet for zalman? Og er det noe annet jeg skal kjøpe, eller følger alt av kabler med? :)

Da var den bestilt!:)

Endret av Davidhg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...