Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har lest meg gjennom noen sider på denne delen av forumet. Skal ha meg nytt hk, cpu og ram etc.

Har fått inntrykket av å lese her at Asus er tingen.

Og lurer på hvorfor disse er så bra?

For meg spiller det ikke noe rolle om det er Asus, Abit, MSI eller whatever, men vil gjerne høre ekspertenes ord..

Skal vel ha en 2.5ghz, 1 gig med ram og et gf4 kort. (Trenger ikke si at ATI er bedre, de funker ikke så bra i de programmene jeg bruker og det er det som teller og ikke spilling)

Kom med tips til HK, hvilket merke etc. (Om du skulle være anti Asus, har ikke lest absolutt alle poster :))

Og jeg trenger ikke de toppeste tingene, men kanskje midt på treet.

PMA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har lest meg gjennom noen sider på denne delen av forumet. Skal ha meg nytt hk, cpu og ram etc.

Har fått inntrykket av å lese her at Asus er tingen.

Og lurer på hvorfor disse er så bra?

For meg spiller det ikke noe rolle om det er Asus, Abit, MSI eller whatever, men vil gjerne høre ekspertenes ord..

Skal vel ha en 2.5ghz, 1 gig med ram og et gf4 kort. (Trenger ikke si at ATI er bedre, de funker ikke så bra i de programmene jeg bruker og det er det som teller og ikke spilling)

Kom med tips til HK, hvilket merke etc. (Om du skulle være anti Asus, har ikke lest absolutt alle poster :))

Og jeg trenger ikke de toppeste tingene, men kanskje midt på treet.

PMA

Asus A7N8X Deluxe!

Lenke til kommentar

Kjøp deg et PE kort merket er ikke vesentlig men jeg har testet flere av dem og kommet til at MSI sitt er best,dette får jeg sikkert en del kritikk for da jeg vet her er mange asus freakere her men iallefall så har jeg montert 5-6 maskiner med MSI PE ingen har hatt prob selv har jeg asus og monterte inn nr 3 i går de to andre røk, faktisk så kortslutta det siste og tok med seg prosessorn, iallefal MSI PE kortet får du hos PsData for 869.- + god service.

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Som en liten tilleggsopplysnin klikket jeg meg inn på 6 tilfeldige sider under hk, prosessor og minne, der gikk jeg gjennom alle innleggene og sorterte ut alle som hadde feil eller ødelagte kort her er resultatet.

Døde kort eller kort med alvorlige problemer som ble funnet:

Epox 1stk

Abit 2 stk

Msi 1 stk

Asus 9 stk

 

Joda jeg vet det er flest med asus kort her på forumet, men alikevel sier dette litt.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

Jeg tenkte at merket på HK ikke er yberviktig, men siden det har vært så mye bra snakk om Asus, tenkte jeg at jeg kan jo gå for det, de er jo ikke spes dyrere enn andre. Men nå skjønner jeg vel kanskje at ASus, MSI, Abit, spiller ringen rolle, eller etter Snekkerns post her, så kanskje jeg skal gå får MSI ;)

Ellers blir det vel et Gainward gf4 kort. 1 gb minne, tror det blir Apacer. Og en 2.5 ghz cpu. Da har jeg noe som er bedre enn min nåværende P3 maskin, og det er det som er viktigst.

Igjen takker til alle som har bidratt

 

PMA

Lenke til kommentar

Du sier at ATi ikke er så bra i de programmene du bruker. Da kan jeg anbefale Quadro 4 kort.

De er OpenGL optimert og er designet for programmer som 3D Studio MAX.

Hvis dette er for dyrt kjøp et Ti 4600 og finn en guide for å modde det til Quadro 4.

Hvis du bruker den til 2D programmer er Matrox tingen...

Lenke til kommentar

Joda jeg vet det, er ikke helt grønn på skjermkort, det er verre med HK, og all den nye ramen. Quadro kort er og ut, fordi jeg jobber ikke med så super tunge 3d scener. Har klart meg godt med et gf3 kort til nå, selvom det lagger i ny og ne. Trenger jeg mer boost enn det jeg får med gf4 er det bare å softquadroe det. Jeg bruker bla 3ds max (heter ikke studio lenger ;) Men i dette programmet er det ok med ATi, selvom jeg har lest noen skremsels eksempler. Kunne sikkert godt bra med et ATi kort, men jeg har bare gode erfaringer med gf, og om jeg får 8000 eller 12000 i 3damrk 2001 eller hva det nå enn heter for tiden, så spiller ikek det så stor rolle for meg.

Gf4 holder og er billigere :D

Man kan og softquade ti4200 og det er det som gir mest bang for the buck så det blir sikkert det.

 

 

PMA

Lenke til kommentar

Anbefaler et Asus kort på det varmeste. Har bygget ca. 15 maskiner i løpet av det siste året, alle med Asus kort. Ikke et kort har det vært noe galt med. Asus er jo tross alt den største produsenten (sammen med MSI) og de har strålende produkter. Hvis du skal være litt økonomisk gå for et Asus P4P kort, hvis du har masse penger, gå for et Asus P4G8X. Dette har Dual DDR system hvilket gir litt bedre ytelse :).

 

TwinMOS minne er bra og gir god ytelse. Anbefaler det.

Lenke til kommentar
Joda jeg vet det, er ikke helt grønn på skjermkort, det er verre med HK, og all den nye ramen. Quadro kort er og ut, fordi jeg jobber ikke med så super tunge 3d scener. Har klart meg godt med et gf3 kort til nå, selvom det lagger i ny og ne. Trenger jeg mer boost enn det jeg får med gf4 er det bare å softquadroe det. Jeg bruker bla 3ds max (heter ikke studio lenger ;) Men i dette programmet er det ok med ATi, selvom jeg har lest noen skremsels eksempler. Kunne sikkert godt bra med et ATi kort, men jeg har bare gode erfaringer med gf, og om jeg får 8000 eller 12000 i 3damrk 2001 eller hva det nå enn heter for tiden, så spiller ikek det så stor rolle for meg.

Gf4 holder og er billigere :D

Man kan og softquade ti4200 og det er det som gir mest bang for the buck så det blir sikkert det.

 

 

PMA

 

ATi's Fire X GL var en skuffelse i ytelse, Quadro 4 var mye raskere. Har hørt om problemer med soft moddet Ti 4200 til Quadro 4.

Det ble for mye varme.

Brikken ble svidd noe grundig, kunne tenke meg å skifte mellom Quadro 4 og Ti 4600 på mitt eget kort for jeg jobber en del med 3DS MAX Har selv 4.3 versjonen har ikke oppdatert, hva er siste versjon?

 

Ellers er jo Gigabyte bra på HK for AMD men du skal jo ha Intel. Er litt blank på Intel, men er ikke AMD XP raskere enn Intel for tiden?

Lenke til kommentar

Hei ja ATi er ikke på topp, selv med highend korta, hadde ikke takka nei, for å si det sånn. Leste senest i går om Rad 9700 og max hvor det var problemer, er visst kommet noen "hacka" drivere som skal gjøre ting bedre, men jeg vil ikke OC'e eller kjøre hacka ting, så SoftQuadro, blir vel heller ikke greia, spes siden jeg ikke jobber med tunge scener.

Siste versjon, er 5.1, 4.3, det er stud versjonen det er det ikke? Tror den ustud versjonen kom til 4.2, før femmern kom.

 

Men jeg spør igjen, siden folk har vært så behjelpelige, er Apacer rammen å ikke å anbefale ? :)

 

PMA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...