Gå til innhold

[løst] Age of Conan på Vista 64?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vista er oppbygd helt forskjellig i forhold til xp og håndterer Conan deretter .

PRØV selv folkens , og opplev ytelse forskjellen .

Jeg foreslår at du dokumenterer påstandene dine eller slutter å komme med dem. Du har hevdet dette gang på gang på gang nå, uten å komme med noe som støtter det opp overhodet. Du bare fortsetter å gjenta noe som virker ubegrunnet. Hvis du VET dette, slik du hevder, så må vel Funcom ha sagt noe om det? Hvor er dokumentasjonen?

ALLE veit at Vista er fundamentalistisk forkjellig i forhold til XP , det har en annen kjernekode , annen minnehåndtering ( XP kan bla bare takle 3gb ram ) , Vista utnytter multikjerners cpuer bedre osv , jeg foreslår at du tar deg en tur inn på MS sine sider og studerer SELV. Orker ikke undervise almennkunnskaper .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte om dine konkrete påstander om at Conan gjør det bedre i Vista. Minnemengde er ikke temaet, det finnes både 32 og 64bit versjon av xp og vista, de har akkurat de samme begrensningene. Jeg foreslår at du slutter å vike unna og faktisk prøver å dokumentere påstanden din istedenfor å komme med nedlatende kommentarer som styrer unna temaet.

Skrevet

Fra en NY test av Vista SP1 vs XP SP3... De tester NYE spill som Supreme Commander, World in Conflict, Crysis osv.

http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2302527,00.asp

Game performance, it seems, has been exorcised from your concern when choosing a Microsoft operating system. That leaves a few other factors, of course: stability, responsiveness, eye candy, price, DirectX version, and a few other odds and ends.

Nyheten her er altså at Vista endelig har tatt igjen XP i spillytelse.. ikke at det er noen fordel overhodet med tanke på ytelse.

Så derfor er jeg nysgjerrig på hva det er som er spesielt med Conan?

Skrevet
Fra en NY test av Vista SP1 vs XP SP3... De tester NYE spill som Supreme Commander, World in Conflict, Crysis osv.

http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2302527,00.asp

Game performance, it seems, has been exorcised from your concern when choosing a Microsoft operating system. That leaves a few other factors, of course: stability, responsiveness, eye candy, price, DirectX version, and a few other odds and ends.

Nyheten her er altså at Vista endelig har tatt igjen XP i spillytelse.. ikke at det er noen fordel overhodet med tanke på ytelse.

Så derfor er jeg nysgjerrig på hva det er som er spesielt med Conan?

Alle vi som har bytta til Vista fra xp har hatt ytelseforbedring i conan ( 4 gb ) , jeg orker ikke jatte med deg lengre ;)

Skrevet

Var dette en clean install av xp du testet en clean install av Vista mot?

Argumenterer ikke mot deg, men innstallerer selv Vista Premium i morgen, og vil vite hva jeg kan vente meg.

Skrevet (endret)
Alle vi som har bytta til Vista fra xp har hatt ytelseforbedring i conan ( 4 gb ) , jeg orker ikke jatte med deg lengre ;)

Det har INGENTING med 4gb å gjøre. Det finnes 32bit og 64bit versjoner av både XP og Vista. Du har ingenting å hente på å gå fra 32bit xp til 32bit vista, eller 64bit xp til 64bit vista når det gjelder de fleste spill. Det virker ærlig talt som du ikke helt vet hva du snakker om...

Og forøvrig, det var du som var så skråsikker og har kalt meg ting gjennom hele tråden, så hvis ikke du klarer å dokumentere påstanden din så tror jeg vi kan konkludere med at det bare var noe du fant på. Det er ikke noe vits i å gå frem og tilbake lenger med noen som kommer med angrep istendenfor dokumentasjon...

Poenget her er at når folk kommer med tullepåstander så tror de det ikke er så farlig. Men jeg er faktisks interessert i at folk ikke kjøper seg Vista bare pga feilinformasjon fra en anonym person på et forum.

Endret av mad_arab
Skrevet (endret)
Og forøvrig, det var du som var så skråsikker og har kalt meg ting gjennom hele tråden.

Hva har jeg kalt deg ?

Endret av Bulletus
Skrevet
Takk til alle svar.

Da satser jeg på Vista Premium 64.

case closed :)

Et godt valg synes jeg .

Sørg for at du har 4gb ram - Ram er grisebilli uansett .

HA innstallert nyeste driverne til skjermkort , bios osv ;)

Skrevet (endret)

Merkelig, jeg kan fortelle om den motsatte effekten. Jeg fikk bedre ytelse i AoC etter jeg bytta fra Vista 64 til WindowsXP 32 ;)

Endret av -Mr.T-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...