Gå til innhold

Hvilken bør jeg velge...?


Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av ny bærbar i slutten av sommeren / høsten nå, og har kikket masse den siste tiden. Har kommet frem til følgende pcr:

 

Kunshan M570: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....544828;c:100560

 

Dell XPS M1330: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...X3311&s=dhs

 

Dell XPS MM1530:

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...X5309&s=dhs

 

Situasjon:

Jeg studerer dataingeniør, ferdig med 1. året. Har nå en laptop som funker helt greit, er på 15.4 tommer (Men vil, som dere skjønner, ha ny). Enten velger jeg Kunshan og bruker den hjemme og til spilling andre steder, og tar med den gamle til skole osv. Eller at jeg kjøper en av dell maskinene og bruker den til alt. Har tenkt litt på å prøve AoC, men tror ikke det blir sånn at jeg gjør det likevel. Spiller ellers stort sett bare DotA og FM nå for tiden. Men må jo regne med at jeg kan komme til å kjøpe nye spill etter hvert. (F.eks. Starcraft 2). Det er hvis jeg altså ikke trenger pc til annet enn DotA og FM jeg vurderer Dell M1330. Den er utrolig snert'n og kul, samtidig som det går an å spille de fleste spill på den. Den eneste baktanken ang den, er at den kanskje blir ubehagelig liten å spille mye på. Har snakka med en del jeg kjenner, og en som stort sett har vært innom alle merkene, anbefaler Acer og Dell, og fraråder meg fra stort sett alt annet. Nå er han kanskje litt sær, men det må være noe i det han sier.

 

Hva ville dere gjort? Evt tanker rundt dette? Takker for gode svar :)

Endret av jonasgutvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva ville dere gjort? Evt tanker rundt dette? Takker for gode svar :)

 

Macbook eller Macbook Pro definitivt.

 

Er ikke generelt Mac veldig overpriset? Greit nok, det er så og si uten virus, men hva annet er egentlig så supert? Og skal jeg kjøpe i Norge blir prisen oppe i rundt 21 - 22000,- ...

Lenke til kommentar