Gå til innhold

Hvis Virus er på en fil, kan de gå til en annen?


Anbefalte innlegg

Ja, hvis man får Virus på en fil på PC-en, kan Viruset skifte fil?

 

 

For eksempel:

 

Hvis et Virus kommer på en fil i "Min datamaskin", kan det Viruset gå over/smitte på en film eller musikk?

 

Tror jeg har Virus på en annen PC, og har en del filmer der. Viruset kom på "Ducoments and Settings.........." Den PC-en er for gammel, så skal kaste den uansett, så gidder ikke å formatere. Problemet er at mange filmer på ca. 50GB ligger der.

 

Så spørsmålet mitt er om Viruet kan ha kommet på mappen med filmene i eller på filmene?

Kan eneklt laste de ned igjen (lovlig), men upraktisk hvis jeg kan bare kopiere de på en ekstern harddisk og til den nye PC-en.

Men er veldig dumt hvis Virsuet er på den filmen som skal flyttes, da kan jeg gjerne laste de ned igjenn på nytt.

 

Samme gjelder egentlig på Word-dokumenter i samme mappe med filmene i.

 

PS. Mappen med filmer ligger under "Mine dokumenter"

 

Setter stor pris på hjelp :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den er som regel en bestemt fil som er programert å utføre visse handlinger. Det funker ikke som et virus til oss mennesker der den kan hoppe over til andre mennesker (filer).

 

Det du tenker på "spredning" er at viruset (noen) vil kopiere segselv og invadere andre maskiner (eller deler av samme systemet) som er koblet opp i et nettverk, som et virus gjør mot celler den kopierer segselv og angreper "sunne" celler (PCer).

 

Men nå fins det millioner av viruser, så jeg er ikke 100% sikker.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ikke via netverk ivertfall, ofte virus vil angrepe momentant en annen maskin kobler til.

Men om du kopierer til en extern HDD så er du tryggere. Filmer er trygge, Word dokumenter tør jeg ikke si, jeg har vært bort i noen som slår ut antiviruset mitt.

 

Overfør til extern og scan så alt på den før du fører over.

Lenke til kommentar

Ok, takk. Fører de over med en ekstern Harddisk.

 

Hvis en PC får Virus, og det er to PC-er på samme nettverk, får den andre PC-en virus da?

 

Det andre PC-en er på det nettverket den andre PC-en skal på, kan den nye PC-en som er på samme nettverk med den gamle som har virus få Virus da også?

 

Er det et program som man kan søke etter virus, også fjerne det. Som er trygt?

Har Norton, men det funker ikke så bra.

Lenke til kommentar
Ok, takk. Fører de over med en ekstern Harddisk.

 

Hvis en PC får Virus, og det er to PC-er på samme nettverk, får den andre PC-en virus da?

Er alltid mulig, men ikke nødvendigvis, hovedsakelig smittes virus over dersom PCen forsøker tilgang til den som har virus. "Dørene" åpner på en måte.

 

Det andre PC-en er på det nettverket den andre PC-en skal på, kan den nye PC-en som er på samme nettverk med den gamle som har virus få Virus da også?

Hm, er ikke det samme spørsmål 2 ganger? ;)

 

Er det et program som man kan søke etter virus, også fjerne det. Som er trygt?

Har Norton, men det funker ikke så bra.

Selv bruker jeg Bit Deffender, som funker utmerket. De har tilbud der du får 3 lisencer, ganske greit. Vet ikke som det fins free trail, du må nesten se. AVG er gratis og svært "overforsiktige" og slår ut på det meste som virker misstenkelig...den kan du ikke skade å kjøre scan med.

 

Norton er grei den, bare bruker mye ressurser. Dersom du holder på å få panikk pga Norton ikke klarer å slette Viruset, så pleier de å linke til et verktøy i virus beskrivelsen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Er det et program som man kan søke etter virus, også fjerne det. Som er trygt?

Har Norton, men det funker ikke så bra.

Se deg litt om i delen av forumet.

Da ser du at du kan poste logger for og få en ren pc.

Da ser vi hva som må gjøres ;)

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...