Dr. Mobius Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Ser det er noen av dere som klager på skyggene. Sjekk Tweak guiden for løsning -> HER <- Jeg skal ikke påberope meg å ha prøvd dette enda, da jeg sitter å fikser PCen til en kompis akkurat nå, men i løpet av morgendagen skal jeg teste det og komme med tilbakemeldinger.
AvidGamer Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Nå har det vel heller ikke kommet noe crack som gjør at piratene kan spille gjennom hele spillet? Eh, jo det har det.
vikingkylling Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 AvidGamer, det jeg mente er at du begynner posten med å si at erfaring ikke har noe å si når det gjelder å dømme om et spill er bra, noe jeg mener er helt feil. Ta for eksempel en titt på en helt tilfeldig topp-liste over de beste spillene gjennom historien. (vi hadde for øvrig en her på dette forumet for en stund siden). Minst 80% av disse spillene vil være fra de siste ti årene, og jo nyere, jo bedre. Betyr det at vi hadde en revolusjon for rundt ti år siden der kvaliteten på spill økte med noen hundre prosent? Neppe. "Problemet" (og jeg bruker det uttrykket svært løst) er at de aller fleste som stemmer på slike lister er for unge til å ha spilt klassikere som er noe særlig eldre enn det. I tillegg vil mange av oss som faktisk gjorde det likevel stemme på nyere spill, så det blir en overdose av stemmer til nyere spill rett og slett fordi det er langt flere som har spilt dem. Det sier jo sitt at mange unge sier Metal Gear Solid 3 er det beste spillet i serien fordi det ser best ut. Noen nekter til og med å prøve det første "fordi det er playstation 1 og ser så dårlig ut." Det sier jo sitt. Selv har jeg som sagt spilt dataspill siden tidlig 80-tall og har vært borti alt fra ZX Spectrum, Vic 20, Tiki 100, Commodore 64, Commodore 128, flere Amiga-versjoner enn jeg husker og så videre opp til dagens PCer, og det før vi i det hele tatt begynner å dra inn konsoller. Opp gjennom årene har jeg nok spilt tusenvis av spill sammenlagt, så det har blitt mange drittspill og mange perler. Mass Effect er helt klart i den siste kategorien. Jeg har spilt altfor lenge til å bry meg noe særlig om grafikk og lyd, men gameplayet, historien, folkene, dialogen og alt det der i Mass Effect er noe av det beste jeg har sett noensinne i et rollespill. For min del må vi tilbake til det originale Baldur's Gate og Planescape: Torment for å finne en historie og karakterer som engasjerer like mye, og før det... vel... Tja, det blir vel Ultima VII: The Black Gate (likte ikke Ultima VII: The Serpent Isle noe særlig) eller Might & Magic VI. Når det gjelder "micro managment" er det ofte en bra ting, men det er ikke en nødvendighet mer enn det er en nødvendighet å ha alle strategispill turbaserte. Jeg ser det som to forskjellige sjangre. Tradisjonell, gruppebasert RPG som D&D og action-basert som Mass Effect. Prøve for øvrig å virkelig bruke folkene for det de var verdt i går. Spilte som Adept, så har bare pistol og den Force Push-greia. (grei, de kaller det "Throw", men hva så?) Han fyren vi starter med ble skadet, så jeg lot han sitte igjen og holde vakt mens jeg tok Ashley med meg og kommanderte henne rundt for å ta fiender. Det gikk helt etter planen og gav meg en ny opplevelse jeg ikke har hatt i et rollespill før. Jeg listet meg rundt og sjekket hvor fiendene var, før jeg lot henne skyte dem. Det er svært tidlig i spillet, og allerede nå begynte jeg å føle en kjemi mellom oss siden vi jobber så tett sammen. Det er en av grunnene til hvorfor spillet er så bra.
Stellis Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 (endret) Nå har jeg et irriterende problem her! Spillet har klikket 2 ganger rundt samme sted.. Jeg er på Noveria. Nesten helt i starten. Har ikke kommet meg ut enda. Plutselig kommer denne feilmeldingen opp: Noen som skjønner hva problemet er ?? =) Edit: Spillet lukker seg etter det! Det er det som er irriterende Endret 16. juni 2008 av Stellis
Swayne Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Nå har jeg et irriterende problem her! Spillet har klikket 2 ganger rundt samme sted.. Jeg er på Noveria. Nesten helt i starten. Har ikke kommet meg ut enda. Plutselig kommer denne feilmeldingen opp: Noen som skjønner hva problemet er ?? =) Edit: Spillet lukker seg etter det! Det er det som er irriterende Aldri opplevd....protection?
vestlia Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Skrevet 16. juni 2008 Ja, da hadde jeg også runnet spillet. Brukte rundt 20t, og tok da fleste sideoppdragene, med unntak av to-tre stykker der man måtte samle forskjellige ting. Ellers synes jeg dette spillet er nærmest perfekt, og muligens det beste spillet jeg har spilt noen gang (iallefall med den slutten). Mass Effect knuser regelrett BioSchock, og jeg synes det kan måle seg med klassikere som Metal Gear Solid Men noen ting de burde ha med i toeren: Det burde legges vekt på de valgene man tok i dette spillet, så disser overføres til oppfølgeren. Om man f. eks valgte Liara, burde man fremdeles ha et forhold til henne i neste spill. Karakteren man laget burde også overføres videre. Kanskje Shepard også får en sønn i neste spill? Har også et par spm: 1. Kan man bare ha forhold til enten Ashley eller Liara? 2. Blir det en annen slutt om man velger å redde "The Council"?
loathsome Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Urr, jeg rota det til med hun damen alle vil gå til (Er vel et side-mission), sa jeg ikke ville hjelpe hun, og nå vil ingen snakke med meg der Er det noe jeg kan gjøre?
vikingkylling Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Hm... tror nok du må glemme henne eller loade på nytt. Men uansett er det bare et side-oppdrag, så det er ikke en katastrofe.
loathsome Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Men jeg har SAVET! Og jeg ville VITE HVA HUN GJORDE :( :( :( :( - edit - Hadde autosava rett før! Endret 17. juni 2008 av loathsome
akarno Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 (endret) Da skal jeg begynne spillet på nytt, og være den drittsekken av en søt liten dame - Nok John Shepard-HERO nå, nå skal jeg være ræv. Håper det har store virkninger på historiens løp. Når jeg spillte gjennom det sist gang orket jeg ikke å løpe rundt i skipet så mye, så ble heller lite med "forhold" i spillet, noe jeg skal prøve å få til denne gang Ellers fikk jeg fikset meg til en fin liten avatar fra mass effect her, så mye digger jeg det spillet.. <3 En liten ting, Bring Down the Sky, skulle ikke det vært ute nå? Mener å ha lest at det kom tidlig juni, mens på sidene deres står det BioWare’s space hamsters are running as fast as they can in their orbital wheels to bring you your free "Bring Down the Sky" downloadable content for Mass Effect PC. When the downloadable content is available, we’ll shout out to you through the Mass Effect game launcher, this page, and our news RSS. Endret 18. juni 2008 av akarno
Swayne Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hei! Jeg trenger den orginale bioengine.ini filen under dokumenter (bioware). Kan noen være så greie å laste den opp her? tusen takk for hjelpa
Swayne Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 (endret) artig å se litt aktivitet her - noen som kan laste opp filen? Endret 25. juni 2008 av Swayne
Swayne Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Fant ut at det bare var å fjerne bioengine fila - så dannes en ny default bioengine.ini fil ved oppstart av spillet - lurt Endret 25. juni 2008 av Swayne
WarpX Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 (endret) Valgte å spille som Adept, føler at det er litt hardt ja... Skuffer meg litt at solsystemene har en bitte bitte liten sol. Endret 26. juni 2008 av WarpX
vikingkylling Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Hvordan det? Hadde du tenkt å lande der? "Vi skal være de første til å lande på sola!" "Seriøst? Du vet dere vil brenne opp der?" "Idiot. Vi drar jo selvsagt om natten!"
WarpX Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Hehe nei, det var bare det at det ser litt dumt ut. Er jo denne størrelsen som er fakta:
Stellis Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Da var jeg ferdig, og sitter igjen med tårer i øynene og et smil om munnen. Det er det klart beste spillet jeg noen gang har spilt! For en historie!! En ting som skuffet meg bitte-litt var at folk sier at det varer i 20-30-40 timer, men jeg ble ferdig på 12! Muligens fordi historien var så bra at jeg bare måtte gå videre, uten å ta sideoppdragene. Det positive med spillet var at man fikk følelser for karakterene på en helt ny måte. De var på en måte ekte mennesker. En annen ting var Biotechs. Jeg elsker å dytte folk 20 meter bortover og derretter skyte dem med hagle. Det var også gøy å løfte dem! Jeg spilte som Vanguard, og det angrer jeg ikke et sekund på! :!: Skal starte på nytt nå, og lage en emo-dame som bare er dritt mot alle Også kan jeg ta flere sideoppdrag! Helt klart det beste spillet jeg noen gang har spilt!! Nuff said! Anbefaler det til alle som liker et godt spill, eller en god film. (for det er nesten det spillet er.)
WarpX Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Tror jeg for min del skal begynne på nytt og velge Vanguard. Det ble for tamt å være Adept, man blåser av alle cooldowns og står tilbake med en ertepistol, slik at man blir for avhengig av de man har med seg. Når Ashley (soldier) i tillegg har autolevla så er jo det irriterende, for det er ikke nødvendig med 4 poeng i hver weaponskill - heller 12 poeng i assault rifles. Nei, starte på nytt, selv om det blir litt småkjedelig...
vikingkylling Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Du vet det går ann å skru av at de andre skal autolevle?
Erasus Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Da var jeg ferdig, og sitter igjen med tårer i øynene og et smil om munnen. Det er det klart beste spillet jeg noen gang har spilt! For en historie!! En ting som skuffet meg bitte-litt var at folk sier at det varer i 20-30-40 timer, men jeg ble ferdig på 12! Muligens fordi historien var så bra at jeg bare måtte gå videre, uten å ta sideoppdragene. Det positive med spillet var at man fikk følelser for karakterene på en helt ny måte. De var på en måte ekte mennesker. En annen ting var Biotechs. Jeg elsker å dytte folk 20 meter bortover og derretter skyte dem med hagle. Det var også gøy å løfte dem! Jeg spilte som Vanguard, og det angrer jeg ikke et sekund på! :!: Skal starte på nytt nå, og lage en emo-dame som bare er dritt mot alle Også kan jeg ta flere sideoppdrag! Helt klart det beste spillet jeg noen gang har spilt!! Nuff said! Anbefaler det til alle som liker et godt spill, eller en god film. (for det er nesten det spillet er.) Gjør alt av sideoppdrag som finnes og ta deg rett og slett god tid med alt, uten noe stress, da tinker du på rundt 40+ timer lett. Husk å ta en høyere vanskelighetsgrad i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå