Gå til innhold

Førsteinntrykk: Sony Ericsson G900


Anbefalte innlegg

Heisann!

Ville bare si fra at testene av G900 og G700 er utsatt til neste uke. Dette på grunn av at vi har tidlige modeller med litt mer bugs enn forventet. Vi må altså sjekke opp med butikkversjoner av telefonene før vi tør å dra noen konklusjoner.

 

Kan jo prøve min som ligger her i butikken. Den kræsja 3 ganger i løpet av første 24 timene jeg testa den :p Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Ville bare si fra at testene av G900 og G700 er utsatt til neste uke. Dette på grunn av at vi har tidlige modeller med litt mer bugs enn forventet. Vi må altså sjekke opp med butikkversjoner av telefonene før vi tør å dra noen konklusjoner.

 

Heisann, dette må jo være en ny policy fra dere, da dere tidligere har hevdet at dere ikke trakk for ustabil FW, da dere regnet med at fremtidige oppdateringer ville ta seg av dette. Vil dere fra nå av trekke for ustabil FW?

Lenke til kommentar
Firmware-problemet har et navn: UIQ.

 

DagensIT har vel testet G900, gidder ikke finne link nå, men testen finnes under den treffende tittelen "Trykk og vent".

 

Tja, P1i er jo riktig så rask. Tror nok heller du skal skylde på Symbian og ikke UIQ. UIQ er kun et grafisk brukergrensesnitt og ikke et OS. Og at symbiantelefoner er tregere enn andre telefoner er vel ingen hemmelighet. Har hatt Nokiamodeller som man nesten kunne koke kaffe mens man ventet på at applikasjoner skulle starte.

Lenke til kommentar

Hvorvidt telefoner er raske eller ikke er for folk flest ganske subjektivt. Byttet man ut en halvannet år gammel S60-telefon til fordel for P1i når den kom på markedet, ville ganske sikkert P1i oppfattes som rask. Men det gjør nødvendigvis P1i rask av den grunn.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har brukt P1i på en god stund, men mitt inntrykk er at den er veldig treg i forhold til nyere S60-telefoner. Sammenligner man derimot med f.eks. N73, så virker den rask.

 

Jeg skal innrømme at neste generasjon av UIQ-devicer ser spennende ut. Det skulle egentlig også bare mangle, da de nå har pushet ut telefoner i to år bygd på samme lest. Da er det på tide å fornye seg.

Lenke til kommentar
Heisann!

Ville bare si fra at testene av G900 og G700 er utsatt til neste uke. Dette på grunn av at vi har tidlige modeller med litt mer bugs enn forventet. Vi må altså sjekke opp med butikkversjoner av telefonene før vi tør å dra noen konklusjoner.

 

Heisann, dette må jo være en ny policy fra dere, da dere tidligere har hevdet at dere ikke trakk for ustabil FW, da dere regnet med at fremtidige oppdateringer ville ta seg av dette. Vil dere fra nå av trekke for ustabil FW?

 

Disse modellene er til tider gruelig trege, og problemer som at e-postleseren krasjer dersom du ber den laste ned meldinger er rimelig stygge saker. Vi vet at vi sitter på modeller som er laget før dagens butikkmodeller, og magefølelsen sier at vi bør sjekke med et par oppdaterte modeller.

 

Ser forresten at det er flere her som allerede har skaffet seg G900. Opplever dere tregheter i menyene? (Da mener jeg ganske mye mer enn vanlig) Og fungerer e-postleseren som den skal?

Lenke til kommentar
Heisann!

Ville bare si fra at testene av G900 og G700 er utsatt til neste uke. Dette på grunn av at vi har tidlige modeller med litt mer bugs enn forventet. Vi må altså sjekke opp med butikkversjoner av telefonene før vi tør å dra noen konklusjoner.

 

Heisann, dette må jo være en ny policy fra dere, da dere tidligere har hevdet at dere ikke trakk for ustabil FW, da dere regnet med at fremtidige oppdateringer ville ta seg av dette. Vil dere fra nå av trekke for ustabil FW?

 

Disse modellene er til tider gruelig trege, og problemer som at e-postleseren krasjer dersom du ber den laste ned meldinger er rimelig stygge saker. Vi vet at vi sitter på modeller som er laget før dagens butikkmodeller, og magefølelsen sier at vi bør sjekke med et par oppdaterte modeller.

 

Ser forresten at det er flere her som allerede har skaffet seg G900. Opplever dere tregheter i menyene? (Da mener jeg ganske mye mer enn vanlig) Og fungerer e-postleseren som den skal?

 

Husker da dere testet en mp3 mobil som krasjer hver gang den skulle spille mp3. Dere gav den toppkarakter og anbefalt stempel, og da dere ble konfrontert med dette, svarte dere arrogant at fw-feil som oftest ble rettet opp så dere kunne ikke trekke for det. Men da var det jo selvfølgelig ikke snakk om en SE, Samsung, Lg eller Motorola. Gjett hvilket merke det da var snakk om!!??

Men det er ikke noe nytt at dere er inkonsekvente og forandrer "reglene" etter hvilke mobilmerke dere tester. Hva er det som gjelder??? Skal man trekke for SW-feil, eller skal man ikke?

Lenke til kommentar
Heisann!

Ville bare si fra at testene av G900 og G700 er utsatt til neste uke. Dette på grunn av at vi har tidlige modeller med litt mer bugs enn forventet. Vi må altså sjekke opp med butikkversjoner av telefonene før vi tør å dra noen konklusjoner.

 

Heisann, dette må jo være en ny policy fra dere, da dere tidligere har hevdet at dere ikke trakk for ustabil FW, da dere regnet med at fremtidige oppdateringer ville ta seg av dette. Vil dere fra nå av trekke for ustabil FW?

 

Disse modellene er til tider gruelig trege, og problemer som at e-postleseren krasjer dersom du ber den laste ned meldinger er rimelig stygge saker. Vi vet at vi sitter på modeller som er laget før dagens butikkmodeller, og magefølelsen sier at vi bør sjekke med et par oppdaterte modeller.

 

Ser forresten at det er flere her som allerede har skaffet seg G900. Opplever dere tregheter i menyene? (Da mener jeg ganske mye mer enn vanlig) Og fungerer e-postleseren som den skal?

 

Husker da dere testet en mp3 mobil som krasjer hver gang den skulle spille mp3. Dere gav den toppkarakter og anbefalt stempel, og da dere ble konfrontert med dette, svarte dere arrogant at fw-feil som oftest ble rettet opp så dere kunne ikke trekke for det. Men da var det jo selvfølgelig ikke snakk om en SE, Samsung, Lg eller Motorola. Gjett hvilket merke det da var snakk om!!??

Men det er ikke noe nytt at dere er inkonsekvente og forandrer "reglene" etter hvilke mobilmerke dere tester. Hva er det som gjelder??? Skal man trekke for SW-feil, eller skal man ikke?

 

Jeg har ikke satt meg inn i eksemplene du sikter til, men vi trekker ikke for slike feil fordi de åpenbart blir rettet i en programvareoppdatering. De nevnes med fordel i testen, slik at leseren blir obs på problemet og kan ta det i betrakning, men det skal ikke overføres til karakterene på noen måte.

 

Edit: Så litt på saken nå... Når telefonen eksempelvis er treg, er det vanskelig å vite om det ferdige produktet som vil være å finne i butikkene er like tregt eller om det bare er på grunn av en tidlig programvareversjon. I slike tilfeller er det vanskelig å finne ut hva feilen skyldes og om den vil bli rettet, og det er vanskelig å ikke trekke for at en mobil er treg. Derfor kan det være ønskelig å prøve flere programvareversjoner.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Heisann!

Ville bare si fra at testene av G900 og G700 er utsatt til neste uke. Dette på grunn av at vi har tidlige modeller med litt mer bugs enn forventet. Vi må altså sjekke opp med butikkversjoner av telefonene før vi tør å dra noen konklusjoner.

 

Heisann, dette må jo være en ny policy fra dere, da dere tidligere har hevdet at dere ikke trakk for ustabil FW, da dere regnet med at fremtidige oppdateringer ville ta seg av dette. Vil dere fra nå av trekke for ustabil FW?

 

Disse modellene er til tider gruelig trege, og problemer som at e-postleseren krasjer dersom du ber den laste ned meldinger er rimelig stygge saker. Vi vet at vi sitter på modeller som er laget før dagens butikkmodeller, og magefølelsen sier at vi bør sjekke med et par oppdaterte modeller.

 

Ser forresten at det er flere her som allerede har skaffet seg G900. Opplever dere tregheter i menyene? (Da mener jeg ganske mye mer enn vanlig) Og fungerer e-postleseren som den skal?

 

Husker da dere testet en mp3 mobil som krasjer hver gang den skulle spille mp3. Dere gav den toppkarakter og anbefalt stempel, og da dere ble konfrontert med dette, svarte dere arrogant at fw-feil som oftest ble rettet opp så dere kunne ikke trekke for det. Men da var det jo selvfølgelig ikke snakk om en SE, Samsung, Lg eller Motorola. Gjett hvilket merke det da var snakk om!!??

Men det er ikke noe nytt at dere er inkonsekvente og forandrer "reglene" etter hvilke mobilmerke dere tester. Hva er det som gjelder??? Skal man trekke for SW-feil, eller skal man ikke?

 

Jeg har ikke satt meg inn i eksemplene du sikter til, men vi trekker ikke for slike feil fordi de åpenbart blir rettet i en programvareoppdatering. De nevnes med fordel i testen, slik at leseren blir obs på problemet og kan ta det i betrakning, men det skal ikke overføres til karakterene på noen måte.

 

Edit: Så litt på saken nå... Når telefonen eksempelvis er treg, er det vanskelig å vite om det ferdige produktet som vil være å finne i butikkene er like tregt eller om det bare er på grunn av en tidlig programvareversjon. I slike tilfeller er det vanskelig å finne ut hva feilen skyldes og om den vil bli rettet, og det er vanskelig å ikke trekke for at en mobil er treg. Derfor kan det være ønskelig å prøve flere programvareversjoner.

 

Hmm... Så du ser svakheten i systemet? Selvfølgelig skulle man trukket for dårlig FW-versjon på sluttproduktet, og ikke gitt en mp3 mobil som krasjer hver gang den blir matet med mp3, et anbefaltstempel. Likeså skulle man trekke ulidelig trege telefoner, uansett om dette måtte skyldes FW. Skal testene ha noe for seg, så skulle man testet sluttproduketet slik det er når det treffer butikkhyllene, og ikke spekulere i om "feilen" blir rettet på en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg ser ulempene, men vi får ofte produkter med tidlige programvareversjoner. Hvis vi skal trekke for uferdig firmware ønsker naturlig nok ikke produsentene å sende oss produktene tidlig, men venter til de har en stabil programvareversjon.

 

Det som er optimalt er å teste det produktet som folk flest kjøper, men når det forandrer seg etter hvert som tiden går blir det et uløselig problem. Vi har hatt diskusjonen oppe flere ganger før. Dette kan jeg godt ta opp på redaksjonsmøtet på mandag så jeg kan gi et litt mer håndfast svar, samt fremme innspillet ditt.

Lenke til kommentar
Jeg ser ulempene, men vi får ofte produkter med tidlige programvareversjoner. Hvis vi skal trekke for uferdig firmware ønsker naturlig nok ikke produsentene å sende oss produktene tidlig, men venter til de har en stabil programvareversjon.

 

Det som er optimalt er å teste det produktet som folk flest kjøper, men når det forandrer seg etter hvert som tiden går blir det et uløselig problem. Vi har hatt diskusjonen oppe flere ganger før. Dette kan jeg godt ta opp på redaksjonsmøtet på mandag så jeg kan gi et litt mer håndfast svar, samt fremme innspillet ditt.

 

Du kan vel ikke si eksakt hvilken dag dere legger ut testen? Har venta helt siden dere sa at testen skulle legges ut iløpet av uka. :dribble:

Endret av ibrar
Lenke til kommentar
Har hatt telefonen i snart en uke, og det eneste som iriterer meg er at den er, ja, unormalt treig til tider!

Er det under alle applikasjoner, eller er det bare enkelte? Hvordan er den på sms? Er det gode taster? Enkle menyer osv?

 

Forresten lenge til testen kommer? Det kommer også test av G700 samtidig? Vurderer hvilke av de to jeg skal kjøpe :S

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar

Sony Ericsson har hatt flere stygge firmware feil i sine "toppmodeller" fra de er nye.(les K750i, K850i etc etc) Så om G900 er treg nå, så kommer det sikkert en feilretting om en månedstid som retter opp dette. Og en oppdatering av telefonen over nett er veldig enkelt så ser ikke på dette som et problem for G900.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...