Landeplagen Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Red Alert 1 og 2 er "blokkert" sånn at vi ikke kan spille LAN, men find det noen måte å komme forbi denne sperringen?
Demantios Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Det er en grunn til at det er sperret. Gjør heller skolearbeidet deres
Largie Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 PepsiCo har rett Men mange lærer best under press; derfor anbefaler jeg dere å lese denne: http://www.wikihow.com/Play-Red-Alert-2-over-the-Internet Viktig viktig å ha IPX installert, vet du ikke hvordan, google it!
Sangesland Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) red alert 1 funker vel bare med windows 95 over LAN? mener de brukte en anna form for protokoll eller noe sånt.(har ikke helt peil på dette ) Endret 30. mai 2008 av Sangesland
Landeplagen Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 (endret) Det er en grunn til at det er sperret. Gjør heller skolearbeidet deres Vi gjør ikke skolearbeid i friminuttene. PepsiCo har rett Men mange lærer best under press; derfor anbefaler jeg dere å lese denne: http://www.wikihow.com/Play-Red-Alert-2-over-the-Internet Viktig viktig å ha IPX installert, vet du ikke hvordan, google it! Sikker på at dette fungerer selv om det er blokkert? Må vel prøve, ihvertfall. 7. Turn off all the firewalls Dette går vel ikke? Endret 30. mai 2008 av Lande
jeg_lyver_mye Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Ta med deg kryssakabel eller ruter til skolen da .
Demantios Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Det er en grunn til at det er sperret. Gjør heller skolearbeidet deresVi gjør ikke skolearbeid i friminuttene. Dere har ikke vondt av frisk luft heller
Bjonski Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Gjør som vi gjør.. Ta med egen router. Ingen som klager på dårlig nett
Largie Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Lande: De mener nok software firewalls på pcene dere sitter på Uansett en krysset kabel er safe eller en liten switch ved flere en to spillere:) (This will do: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=104030) Dere skal IKKE koble den inn i skolenettverket, da hadde jeg som sysadmin grisebanket dere
Landeplagen Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Går vel an å bruke en helt vanlig nettverkskabel, gjør det ikke?
Largie Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Vanligvis ikke, men nyere bærbare har nok kanskje auto-sense. Hvis du har korrekt kontakt skal link-led'n lyse med engang du stikker inn kabelen i begge pcene. Hvis ikke, er dette et alternativ: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302023
Bjonski Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) Går vel an å bruke en helt vanlig nettverkskabel, gjør det ikke? På switch/router går det.. Endret 30. mai 2008 av Bjohansen
Gormers Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 (endret) På skolen min så LANer vi counter-strike stadig over skolenettet. Stort sett bare i samfunnsfagtimene eller norsken da vi har en lærer som av en eller annen grunn ikke skjønenr at vi gamer når vi stirrer kjempekonsentrert på skjermen og smiler hvis noe morsomt skjer. Dere vil kanskje si at dette er "umoralsk", men jeg leser uansett leksene mine, og det er som oftest det vi snakker om i timen dagen etter, og alt jeg trenger da er bare å rekke opp hånden da han spør om noe der og da og vise skillsa mine. Uansett, hvis du har et program som heter trend micro officescan, så er det dette som er problemet. Hvis du leter litt så finner du vel passordet til å slå det av(vil ikke si det da det inlegget er er på kanten uansett). Det kan hende at dere blir spanked av en IT-fyr hvis dere gjør dette, men klassen min har holdt på med det her lenge uten at noen har sagt noe. Endret 30. mai 2008 av Gormers
Landeplagen Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Skrevet 30. mai 2008 Uansett, hvis du har et program som heter trend micro officescan, så er det dette som er problemet. Hvis du leter litt så finner du vel passordet til å slå det av(vil ikke si det da det inlegget er er på kanten uansett). Det kan hende at dere blir spanked av en IT-fyr hvis dere gjør dette, men klassen min har holdt på med det her lenge uten at noen har sagt noe. Tja, er nok ikke verdt å gå så langt. Det er jo tross alt bare uker igjen til vi er ferdig. Har en rekke medelever som åpenlyst har spilt CS i timene uten at læreren har tenkt over det. Kanskje off topic, men vi har faktisk et keyloggingsprogram som IT avdelingen har hatt litt trøbbel med. For det første må vi "Agree to the terms" hver gang vi slår på maskinen, og hvis vi trykker "I don't agree" så får vi ikke tilgang til maskinen. Egentlig skal keyloggingen være av hele tiden, men programmet står ofte på når man bruker maskinen hjemme også. Lurer på hva datatilsynet hadde sagt om IT avdelingen vår... De har også sagt at de ikke vet hvordan de skal avinnstallere programmet. En lærer fortalte at de kan når som helst gå inn på hver av loggene og se akkurat hva alle har holdt på med, så lenge programmet har stått på.
Klaga Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hah! På min skole er IT-adminene enten litt dumme ellers er de veeeldig sløve på hva vi bruker datamaskinen til.
Largie Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Gi IT-avdelinga tips om at de ikke kan overvåke elever med keylogs osv... Samtidig burde jo IT-avdelinga fjerne Direct-X støtta på maskinene. CS i softrender-mode er sjeldent gøy
Ueland Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Vi ønsker ikke at Diskusjon.no skal brukes til å omgå skolesperrer, tråd stenges.
Anbefalte innlegg