Gå til innhold

Kjøp av gaming / arbeid bærbar


Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Etter sommeren tenkte jeg å gå til innkjøp av ny bærbar. Har tenkt en stund på om jeg skal kjøpe stasjonær til gaming, og beholde min nåværende bærbare til jobbing, men har kommet frem til at jeg ønsker å ha en bærbar til alt. Herlig å ha en solid bærbar og kunne spille på overalt.

 

Det jeg spør dere om er forslag til en virkelig solid spillmaskin. Den skal ikke være større enn 15.4. Kan vel gå med på pris opp til 20 000, men lavere hadde ikke gjort noe. Har allerede kikket på MacBook Pro, men det blir dyrt i Norge :thumbdown: Har også kikket på Alienware, men det blir også fra utlandet, og heller ikke billig, akkurat.

Så, har dere noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan!

 

Etter sommeren tenkte jeg å gå til innkjøp av ny bærbar. Har tenkt en stund på om jeg skal kjøpe stasjonær til gaming, og beholde min nåværende bærbare til jobbing, men har kommet frem til at jeg ønsker å ha en bærbar til alt. Herlig å ha en solid bærbar og kunne spille på overalt.

 

Det jeg spør dere om er forslag til en virkelig solid spillmaskin. Den skal ikke være større enn 15.4. Kan vel gå med på pris opp til 20 000, men lavere hadde ikke gjort noe. Har allerede kikket på MacBook Pro, men det blir dyrt i Norge :thumbdown: Har også kikket på Alienware, men det blir også fra utlandet, og heller ikke billig, akkurat.

Så, har dere noen gode forslag?

 

I Norge har du i realiteten ingen gaminglaptoper som er i dim 15.4. Da ender du opp med et 8600 GT eller 9500 GS kort hvilket ikke akkurat er å rope hurra for når det kommer til ytelser.

Lenke til kommentar

Joda, de ser jo bra ut. Men syns alt over 15.4 blir litt i største laget å drasse med meg over alt.

 

http://www.alienware.com/Configurator_Pages/area-51_m15x_ai1.aspx?SysCode=PC-LT-AREA51M15X-AI1&SubCode=SKU-DEFAULT

 

Tenker evt å kjøre denne med 64GB Solid state og kjøre opsys og evt Age of Conan på den.

Pluss å skaffe en ved siden av å ha resten på. Noen som vet hva som blir best om jeg skulle velge alienware. USA kontra England osv. (I og med at dollaren er meget lav). Eventuelle andre tips. Det blir jo nok temmelig dyrt med toll og moms da, men noen som vet sikkert åssn dette funker?

Lenke til kommentar

Her er prisene på samme maskinen fra Alienware, bestilt fra USA og England (kalkulert om til kroner):

USA: 15022,41 NOK

England: 18736,14 NOK

 

Om jeg velger å bestille fra USA, blir det jo sikkert litt mer i frakt. Men vil det ikke uansett lønne seg å velge USA? Leste dog noe om at jeg er sikret rettigheter osv når jeg bestiller fra England (gjennom EU / EØS), hva ville dere gjort ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...