Gå til innhold

Trøbbel med avspilling av DVD


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å avspille DVDer. Både bilde og lyd "hakker". Jeg bruker DVD WIN7 og har såvel en DVD spiller som brenner i maskina, begge av merke Plextor. Like galt på begge spillerne. Alt er innspilt på sone 2, og for ordens skyld: dette er originale og lovlige DVDer for sone 2. Det ser ut til å gjelde alle DVDer av type filmer etc. Enkle oplegg som reklame DVDer osv går greit. Er det noen som har et tips. En gal innstilling en plass - i program elelr oppsett av hardware??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-156924

vet ikke helt angående de lydhacken, men jeg ville anbefalt og bruke VLC og spille av dvd siden du har de her problemene, den er utrolig simpel og god og bruke.!

Lenke til kommentar

Prøv å ha så lite som mulig til å kjøre i bakgrunnen. Sjekk/reparer DirectX installasjonen din, dxdiag fra kjør linjen. Sjekk drivere til grafikkkortet.

 

Har du installert noen ekstra codec'er? Prøv å reinnstaller disse.

 

Om ikke det over fungerer så prøv å reinnstallere WinDVD

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at dersom jeg i programet ikke har haker ved "Bruk maskinvare dekodingsakselerator# og #Bruk maskinvare fargeakselerator", så blir lyden fin, men bildet forsvinner helt, dvs grønn skjerm. Prøver jeg å kjøre DVDen i windows mediaplayer blir skjermen også bare grønn. Gir dette noen spor.

??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...